https://www.advrider.com/do-we-need-to-ride-harder/
Selv kjører jeg med relativt høyt turtall på KTM'en på veier med fartsgrense under 80 km/t. Dvs. 5. gir og ikke 6.giret.
Kun 6. giret ved hastigheter 80 km. og over.
Kjører også sykkelen ganske høyt opp på turtallsskalaen i girene under akselerasjon, eksempelvis ut på hovedvei fra sidevei. Selv om dette gjerne fører til fartsoverskridelser. Dessverre...

Guzzi'en og KTM'en er ganske ulike hva gjelder utveksling, men begge liker turtall. Og begge kjøres deretter.
Dette kjøremønsteret har jeg gjennomført siden disse syklene var nye. Samme med den andre fabrikknye syklene jeg har hatt.
Godt for motoren? Jeg tror det. Gunstig med tanke på forbruket? Tror også det, ja :) .
Her dagens forbruk med noen turtallsheftige påkjøringsfeltakselerasjoner langs RV4:
Kontroversielt tema muligens...
Men nå er tråden opprettet så da er det bare å hive seg ut i det og komme med erfaringer og meningsytringer
