Ny mc (22modell) har stått lagret kaldt i vinter med full tank 98.
kan jeg da droppe kondensfjerner, eller "skader det ikke" å ha oppi en slant?
Kondensfjerner etter vinterlagring?
Re: Kondensfjerner etter vinterlagring?
Neida, tut og kjør du 

- Gammelsmurfen
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Nei dropp det! Full tank med etanol-fri bensin er mer enn godt nok.
Egentlig burde det ikke hete fjerner, for det gjør den vel egentlig ikke, men binder evt. kondensvann.
Aldri brukt det på noen mc som har vært lagret i kald garasje, ei heller bil etter at injection kom.
Egentlig burde det ikke hete fjerner, for det gjør den vel egentlig ikke, men binder evt. kondensvann.
Aldri brukt det på noen mc som har vært lagret i kald garasje, ei heller bil etter at injection kom.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Har aldrinhatt noe annet enn 95 på tanken på noen av mine sykler. Men jeg fyller opp tanken før vinteren ja. Funker som bare det.
- SveinHa
- Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
- Kontakt:
Etanolen i seg selv er vel kondensfjerner godt nok... Har aldri brukt kondensfjerner på noen av mine kjøretøy...
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808