Kanskje tenke seg å bytte... CBF1000 2007

Gratis annonsering (kun for private, ikke bedrifter):
Til MC, bil og ting & tang til motorsykkelturene osv., osv. ...
Svar
RogerO
Motorsykkelen din: Honda CBF1000 2007

Kanskje tenke seg å bytte... CBF1000 2007

Legg inn av RogerO »

Meldte meg inn i forumet i 2016 tror jeg... Da kjøpte jeg min CBF1000 og ønsket informasjon om sykkelen. Nå har jeg hatt den i 8 år og kjørt på den 40000 ekstra kilometer. Har nå rundet 95 000. Bruker den stort sett til pendling Ski-Oslo tur retur (ca 2,5 mil). Er jo ikke noen mc-fyr, annet enn at jeg synes det er gøy å kjøre, samtidig som at en liker litt fart og spenning. CBFn har dekket mine behov fra A til Å.

For 2 dager siden måtte jeg ta en 4-timers tur, og da fant kroppen min ut at CBFen er litt for liten, eller ikke tilpasset så lange turer for min kropp. Så da lurer jeg på om noen har lyst til å prøve "Bifferen" og eventuelt bytte i noe interessant som kanskje passer min ergonomi litt bedre. Helst ikke under 1000 kubikk for 4sylindra.. Orker ikke så mye turtall i 100 km/t. CBFen ligger på ca 4000 ...

Etter at jeg overtok min CBF, så har jeg gjennomført oljeskift og filter hvert år. Har bytta bensinpumpe for et par år siden og kjede/ drev i fjor. Bakdekk i fjor og framdekk i år. Planlegger å bytte kjølevæske og bremse/ clutvhvæske i vinter. Har ikke brydd meg om ventilsjekk eller justering, da jeg håper Honda klarer å lage motorer godt tilpasset fornuftig gammelmannskjøring.

Hvis en eller annen har noe fornuftig å bytte med, så er det bare å sende melding.

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Re: Kanskje tenke seg å bytte... CBF1000 2007

Legg inn av dypen »

Hei @RogerO :thumleft Vil tro det er mange som deg rundt de større byene som pendler og stort sett bruker to hjuling til det, men hvem liker ikke draget og smidigheten en to hjuling har.

Min erfaring med motorsykkel er at du først etter en lang dag på sykkel’n virkelig kjenner hvordan den er, kanskje styret er litt lavt så du føler du hviler for mye på armene, sete kunne vært annerledes og knevinkel … Alt dette kan det gjøres noe med men det enkleste etter så mange år på samme sykkel er å kjøpe en romsligere mer høyreist sykkel.

Apropos motor størrelse på sykkel så liker også jeg det, det å ha litt i reserve blir aldri feil :D

Noe å bytte med da tenker du vel å legge noen kroner i mellomlegg. Du har kanskje ett bilde av sykkel’n du kan poste her for interesserte som vekker interesse for de som ønsker å frigjøre noen kroner fra en mc som er i mindre bruk etterhvert.

Legger ved bilde og en link med teknisk spec og info på 2007 CBF1000 …
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... 00_06.html

Lykke til :prf
IMG_1838.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Svar