Forumet om alt?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
xavi0n
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Forumet om alt?

Legg inn av xavi0n »

En ting jeg har lagt merke til her på siden en stund, å sikkert flere andre. OG som er grunn nr en til at det blir lite bidratt i tråder er at det skrives om man ser på bildet under 80% om helt andre ting enn MC?
Prøver vi her å være kvinneguiden? Hva med å heller slå seg til ro med litt mindre aktivitet å holde seg unna temaer som kinesiske biler, kommunale avgifter og tillit?
Tråder som i tillegg til å være helt utenfor tema alle er oppretter at admins?
(nei AJ jeg mener ikke dette som et angrep, mer som et sprøsmål på hvorfor man skal ha rom til alt mulig annet enn MC på et MC forum, og hvorfor det opprettes tråder i hytt å pine om slikt)
Skjermbilde 2024-12-24 011403.png

PS På ingen måte ment mot noen, men om skoen passer.

EDIT: Å ja jeg skjønner også at FB grupper med spørsmål som ¨hvorfor starter ikke motorsykkelen når batteriet er tomt¨ er grunnen til at det tynnes ut her, men trenger man å synke ned til å diskutere politikk på et MC forum?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
pingvin
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Forumet om alt?

Legg inn av pingvin »

xavi0n skrev: 24 des 2024, 01:19Hva med å heller slå seg til ro med litt mindre aktivitet å holde seg unna temaer som kinesiske biler, kommunale avgifter og tillit?
Bare å døpe om forumet til "MC&Konspirasjonssiden" så er problemet løst ;)
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
FredrikE24
Motorsykkelen din: BMW K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Dette har jeg poengtert før, viktig at det er relevant aktivitet, ellers dør det ut.

kaLARSnikov
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro

Legg inn av kaLARSnikov »

pingvin skrev: 24 des 2024, 08:26
xavi0n skrev: 24 des 2024, 01:19Hva med å heller slå seg til ro med litt mindre aktivitet å holde seg unna temaer som kinesiske biler, kommunale avgifter og tillit?
:lol

Det er vel ganske naturlig at det blir mindre MC-snakk her på vinteren. Jeg interesserer meg ikke så mye i de andre temaene som diskuteres her - ei heller en del av meningene - så da er jeg her bare mindre utenfor sesongen. Tror for øvrig ikke det gjør noen vesentlig skade at noen fortsatt er aktive på "off topic" temaer her utenfor sesongen.

I absolutt verste fall så er det kanskje en person i ny og ne som blir "skremt bort" dersom de sleiver innom utenom sesongen og får inntrykket av at det er et sted med særdeles lite matnyttig for de som lurer på noe som har med MC å gjøre, men jeg tipper det ikke er så mange potensielle nye brukere før vi kommer minst et lite stykke ut på nyåret og da begynner kanskje den relevante MC-praten å ta seg opp igjen også.

Brukeravatar
MGR1
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997

Legg inn av MGR1 »

Jeg ser at det er sånn på andre fora hvor gubber samles :-). Menn har en tendens til å ha fokus mot politikk. Det er sånn vi er; ingenting å skamme seg over. Ikke så mange damer eller ungdom her, så det er ingen som veier opp mot dette.

En annen ting er at det sjeldent er noen tekniske utfordringer med nye MCer, og mange har rett og slett ingen interesse for vedlikehold og reparasjoner. Så da når kjøresesongen avsluttes og sykkelen er parkert innerst i garasjen er det ikke mer å snakke om før til våren.

Brukeravatar
Ketil
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019

Legg inn av Ketil »

pingvin skrev: 24 des 2024, 08:26
Jeg er enig i at det til tider tas opp tema som er langt unna det jeg forbinder med mc, og når det i tillegg fremmes synspunkter som tidvis preges av konspirasjonsteorier, så må jeg ærlig innrømme at jeg ramler av. Selvsagt kan man engasjere seg og si ifra på det man eventuelt tenker er helt på viddene, men jeg følger mcsiden for at jeg har lyst til å lese om mc-relaterte tema og samt å dele erfaringer fra eget mc-liv. Vi som er medlemmer i forumet deler først og fremst interesse for motorsykler og alt rundt det, utover det er det nok svært mye vi ikke har til felles. Jeg er for eksempel fullvaksinert, elsker min el-bil, ser på NRK og synes at Gahr Støre gjør en helt grei jobb som statsminister :twothumbs: Dette kan nok provosere mange, så jeg tenker ikke å ta opp dette noe mere. Skal heller se om jeg kan bli flinkere til å bidra med mer innhold om motorsykkel.

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Er ikke veldig politisk engasjert og heller ingen som fremmer konspirasjonsteorier men er jeg aktiv på ett forum blir det mest naturlig å spørre forum medlemmer der om råd, hjelp eller ytre sin «begeistring / frustrasjon» av hverdagslige saker som alle opplever utenom det som er relatert til motorsykkel. Slik jeg ser det så er det ikke veldig mange motorsykkel relaterte innlegg som skal til for å demme opp for ikke relaterte mc tråder.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Omdal
Motorsykkelen din: Suzuki dl 1000 2019.

Legg inn av Omdal »

Tja jeg synes mange tråder er interessant så gjør ikke meg noe. Er jo bare og la være og se innom de man mener ikke treffer sin interesse. Og ja jeg synes det kan være til hjelp og spørre om foreksempel elbil, vis man lurer på noe. Jeg har innrykk av at det kan være mye kunnskap på forumet om alskens ting man måtte lure på. Og jeg føler vertfall jeg får en slags tillit til brukere her inne. Så svarene kan være ganske korrekte i forhold til annet man finner på nett der man ikke aner noe om kilden. Dette er vertfall min mening. Ellers må dere alle sammen ha en riktig god jul.
Suzuki dl 1000 v strom 2019.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Omdal skrev: 24 des 2024, 16:16 Tja jeg synes mange tråder er interessant så gjør ikke meg noe. Er jo bare og la være og se innom de man mener ikke treffer sin interesse. Og ja jeg synes det kan være til hjelp og spørre om foreksempel elbil, vis man lurer på noe. Jeg har innrykk av at det kan være mye kunnskap på forumet om alskens ting man måtte lure på. Og jeg føler vertfall jeg får en slags tillit til brukere her inne. Så svarene kan være ganske korrekte i forhold til annet man finner på nett der man ikke aner noe om kilden. Dette er vertfall min mening. Ellers må dere alle sammen ha en riktig god jul.
Gode refleksjoner og riktig God Jul til deg også :vs :santa: !

Brukeravatar
SveinHa
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

Det er jo fritt for å lese det en VIL lese men for min del så har jeg en håndfull fora jeg er innom flere ganger daglig. Det gjør jo at jeg må være litt kritisk til hva jeg engasjerer meg i og VELDIG mange tråder hopper jeg lett over utelukkende pga tittelen. Men så er det jo også slik at når en har vært på et forum en tid så blir en kjent med folkene og vet en del om hvilke kunnskaper de sitter på og da er det jo fint å ha muligheten til å spørre om bil, båt eller whatever en synes kan passe selv om hovedfokuset er MC. De fleste/alle fora har jo en Off-Topic avdeling av en grunn. Alternativet blir jo lett at en må frekventere langt flere fora, bli kjent med flere folk (ikke at akkurat det er så feil men det tar tid...) og gjerne ende opp som dødt medlem andre steder.

Så over til konspirasjonsteorier siden dette er i Off-Topic avdelingen og konsp.teorier er allerede et tema i tråden:
Konspirasjonsteorier er et morsomt område... Det handler mye om når folk flest er rimelig enige om en sak, som regel gjentatt uendelig mange ganger i industrimedia, og «noen» taler en alternativ sak. De som er «systemtro» vil da veldig lett ty til hersketeknikker ofte med uttrykket «konspirasjonsteori» for å svekke/latterliggjøre det alternative synet... og det virker for så vidt. De systemtro får beholde sin versjon av sannheten og «de andre toskene» får nå leve i sin forvridde verden...

Men er det EN ting jeg har lært, spesielt i 2020 og de påfølgende år, så er det at propaganda VIRKER! Blir en sak gjentatt mange nok ganger, vanligvis i de store mediene, så blir det en sannhet samme hvor feil den er... Et litt morsomt eksempel, som jeg fremdeles møter stor motstand mot er at Sverige kom uskadd gjennom Influensa-19 praktisk talt uten å iverksette noen tiltak. Vi fikk jo gjentatte ganger høre at «Sverige har totalt feilet i sin koronastrategi» men den godeste smittevernsjef Anders Tegnell skjønte hva dette handlet om og hadde ryggrad nok til å stå imot internasjonalt press... og hva ble status? Iflg. offisielle tall fra scb.se (Det svenske statistisk sentralbyrå) så hadde Sverige en veldig beskjeden overdødelighet på våren i 2020 men de hadde OGSÅ en tilsvarende underdødelighet i samme tidsrom de 2 foregående år og det forklarer fullt og helt overdødeligheten i 2020. Så hadde Sverige feilet i sin koronastrategi? Nei, ikke i det hele tatt men jeg møter fremdeles folk som påstår hardnakket at Sverige feilet nå 4 år senere... Og ingen land hadde nevneverdig overdødelighet FØR vaksinen ble rullet ut, ikke en gang Italia/Bergamo...

Nei, det var heller Norge og de fleste andre land i den vestlige verden som feilet. De lot seg overbevise av ikke-vitenskaplige påstander fra det i hovedsak privatfinansierte WHO. Her på berget kunne vi se en helseminister som reiste på hytta bare minutter før hytteforbudet han hadde vært med å vedta ble effektuert og en stasminister som helt åpenlyst trosset koronareglene ved å invitere langt flere gjester enn det som akkurat da var lovlig til sin 60 års dag. Og så har vi jo den godeste helsedirektør Bjørn Guldvog som styrte mye av ståket uten å kunne dokumentere noe som helst og uten å ha myndighet til det meste han fant på... Da han ble spurt om dokumentasjon «hadde han bare noen gule lapper som han hadde rotet bort»... og slapp unna med det... Og ønsket om 100 års hemmelighold forteller jo sitt når en bare skal gjøre det beste en evner for å takle et "sykdomsutbrudd"...

...og nå begynner det å bli enda morsommere: For noen få år siden lastet jeg ned hele koronaplanen fra WHOs nettside. Den var utgitt i 2014 og inneholdt ALT vi så fra 2020, detaljbeskrevet og tidfestet... Hvordan sosiale medier skulle takles, hvordan avvikere som meg skulle behandles, hvordan vaksiner skulle rulles ut inkl. boostersprøyter, hvordan media skulle fores med propaganda, nedstenging... Full pakke altså... fra 2014... og jeg har selv lest på https://wits.worldbank.org/ at der i 2017-18 var multimilliardhandel mellom de fleste land i verden av «Covid-19 testutstyr». Dette ble senere omdøpt til «medisinsk utstyr» i WITS...

Det hele koker ned til at når en eller annen stor sak dukker opp i media, let opp tallgrunnlaget BAK saken, det forteller som regel en heeeeeelt annen historie enn den som presenteres for folket... Og der er et valg alle bør gjøre seg: Stoler du på regjeringen eller historien? Du kan bare velge den ene...

Og litt fersk historie: Svineinfluensavaksinen i 2009/10 er i ettertid blitt beskrevet som «tidenes største medisinske skandale». Smittevernsjef Preben Aavitsland har jo innrømmet å sitte på kontoret å stor-le over hvor lettlurte folket var da svineinfluensaen «herjet på det verste». Tallene nå tyder på at influensa-19 «vaksinen» ligger an til å bli 13 ganger verre...

Så... ja, jeg er utvilsomt en konspirasjonsteoretiker og er stolt av det. Og dere som ikke liker det får bare gå og vaksinere dere slik at dere blir fornøyde...enn så lenge...

Og... hvorfor ikke prøve å finne ut av hvorfor vi bare har «den vestlige medisin» som det eneste «lovlige» og ikke får lov å bruke naturmedisin som har bevist sin nytte i titusener av år? Det kan være nyttig kunnskap å ha med seg i sekken...
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

ErikW
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo

Legg inn av ErikW »

OG, jeg er ikke enig med trådstarter. Den mørke tiden vi er i nå så blir det gjerne litt andre ting å dele, siden MC ikke er like aktivt. Synes det er ålreit jeg å lese hva medlemmene ellers tenker på.

Synes mange allikevel er gode på åholde liv i MC relaterte saker. Ville nok vært litt stusslig her ellers.
Antall medlemmer har jo vært stigende, så det kan jo ikke være så gææernt her nu :thumleft

Brukeravatar
hansiver
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
Kontakt:

Legg inn av hansiver »

Koser meg med mange av de ikke mc relaterte trådene også. De som ikke har interesse hopper jeg greit over. Ja takk, begge deler :twothumbs:
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/

Toalmar
Motorsykkelen din: .

Legg inn av Toalmar »

hansiver skrev: 25 des 2024, 01:25 Koser meg med mange av de ikke mc relaterte trådene også. De som ikke har interesse hopper jeg greit over. Ja takk, begge deler :twothumbs:
Helt enig her :thumleft
Velger man og f eks og se kun nye innlegg så kan man enkelt bla seg nedover listen og da åpne de man ønsker og lese.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Det er viktig at det er liv i forumet også utenom sesong, og på vinteren er det gjerne høyere aktivitet i alternative tråder enn det er ellers i året. Når jeg har moderatorbriller på så bryr jeg meg lite om dette. Som moderator mener jeg det er viktigere å holde diskusjoner i MC-relaterte tråder rene for avsporinger, og der slike avsporinger tar litt av ber vi gjerne om at det opprettes egne tråder når vi ser at det diskuteres tema som interesserer flere. Dette mener jeg det bør være god takhøyde for på MCsiden.no.
Vi er en mangfoldig gjeng her inne, og da blir det også gjerne store variasjoner i hva som diskuteres. Når MC folk møtes på den faste benken på sommeren diskuteres hva som helst, til og med uten innblanding fra moderatorer. Slik synes jeg det skal være her også.

Brukeravatar
SveinHa
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

kjellv skrev: 25 des 2024, 13:50Slik synes jeg det skal være her også.
Jepp, enig i den :twothumbs:
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Svar