Amerikanske Buell satser på cruisere. Er det så lurt, tro?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39726
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Amerikanske Buell satser på cruisere. Er det så lurt, tro?

Legg inn av AJ »

Amerikanske Buell har opplevd noen oppturer, men mest nedturer siden etableringen på 1980 tallet.
Nå satser produsenten på cruisere, et marked som synes å være i tilbakegang.

Dermed ligger det antakelig an til nok en nedtur for Buell.
Eller... hva tror MCsiden.no folket?

https://www.motorcyclenews.com/news/202 ... o-daytona/

https://www.buellmotorcycle.com/
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Amerikanske Buell satser på cruisere. Er det så lurt, tro?

Legg inn av Jompa »

Buell er en liten produsent med en liten kundekrets så hvis de har en fornuftig økonomi og ikke har større ambisjoner enn de kan følge opp vil de klare seg.
Ser på deres egen nettside at modellutvalget er mere enn bare cruisere.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39726
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Amerikanske Buell satser på cruisere. Er det så lurt, tro?

Legg inn av AJ »

Jompa skrev: 01 mar 2025, 22:00 Ser på deres egen nettside at modellutvalget er mere enn bare cruisere.
Joda, men nysatsningen er på nettopp cruisere :scratch
Noe de ikke har satset på tidligere.

Harley-Davidson har vel sett bedre dager enn de gjør nå. Trolig også Indian.
Og her i Europa har Moto Guzzi helt sluttet med store cruisere, som California, som en av produsentens viktigste modeller i flere år, og 1400 kubikks cruiserne de lansert med brask og bram for noen år siden.
De japanske produsentene har vel også sluttet med å lage slike, bortsett fra Honda GoldWing.

Og BMWs R1800 har ikke akkurat gjort vei i vellinga i cruisersegmengtet heller...

Triumph ga seg kjapt med Thunderbirdcruiseren, men holder fortsatt stand med monstercruiseren Rocket III.

Men ellers er vel interessen for cruisere på nedadgående kurve i de aller fleste markeder...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Svar