Outlaws-dokumentar på TV2 i kveld.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Outlaws-dokumentar på TV2 i kveld.

Legg inn av Nordlendingen »

Ja, kl. 2240 tror æ det var, kommer dokumentaren om "Outlaws" på TV2. På intro'en fremsto noen av gjengens medlemmer ( for dette er en gjeng, ikke en mc-klubb! ) som kriminelle torpedoer, men meiner visstnok sjøl at den virksomheten er heilt legalt dugnadsarbeid for klubben. Tja...jeg skal ta temaet opp på neste foreldremøte i handballklubben til dattera vår! sikkert meir innbringende enn å selge kakebokser og dasspapir!

Mvh. Nordlendingen
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Outlaws-dokumentar på TV2 i kveld.

Legg inn av Nordlendingen »

Grei dokumentar, det der. Mange skikkelig fine mc'er.

Mvh Nordlendingen
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Outlaws-dokumentar på TV2 i kveld.

Legg inn av evike »

Dette sier jeg som privatperson, ikke å forveksle med synlig verv jeg har:

Jeg grøsser ned i skosålene når jeg ser slike programmer og vet at alle som ikke på en eller annen kjenner noen i "En eller annen MC-klubb", vil tro at alle MC-klubber har en moral som ligner den vi har sett i kveld.

Som Nordlendingen skriver: Dette er en Gjeng, ikke en MC-klubb.

Det er en gjeng som tilfeldigvis kjører sykkel dit de skal i kjøresesongen. Ihvertfall kjenner ikke jeg meg igjen i noe av dette.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Outlaws-dokumentar på TV2 i kveld.

Legg inn av jhn »

Æ sett her å lure ka som fikk de til å tru at det va smart å invitere et TV team til å dokumentere alt det lure de sir og gjør

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Outlaws-dokumentar på TV2 i kveld.

Legg inn av evike »

Jovisst synes alle bestemødre/mødre/fedre/søsken i Norges land at det at "guttungen" nå har blitt med i en koselig kameratklubb hvor han har så mange lojale venner, sikkert er bare koselig for "lille xx" og setter døra åpen for at han skal ta med vennene sine på besøk...
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Outlaws-dokumentar på TV2 i kveld.

Legg inn av jhn »

Ja det va sikkert mange stolte familiemedlemmer som benket sæ foran TV apparatene i kveld

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Outlaws-dokumentar på TV2 i kveld.

Legg inn av Erling »

Det er synd på dem, fordi de føler seg utstøtt av samfunnet.

Men må man da bli kriminell?.... for dét, legger de ikke skjul på.
I tillegg har de som mål å øke sin kriminelle virksomhet. Det sa dem jo i reportasjen :(
Går utifra at det er ingen her inne på forumet, som identifiserer seg med dem...?
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Godtvoksen

Re: Outlaws-dokumentar på TV2 i kveld.

Legg inn av Godtvoksen »

jhn skrev:Æ sett her å lure ka som fikk de til å tru at det va smart å invitere et TV team til å dokumentere alt det lure de sir og gjør
Det har noe å gjøre med gruppelojalitet, tilhørighet i en gruppe som har sin egne sosiale spilleregler om hva som er sosialt akseptert i gruppa. Noe av det samme er det som også skjer i nynazistiske, ekstremt religiøse grupperinger mv.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Outlaws-dokumentar på TV2 i kveld.

Legg inn av jhn »

Men det e jo ganske uvanlig at slike grupperinger vil at utenforstående skal få for stort
innblikk i deres indre liv,spesielt hvis man driver litt på kanten av det lovlige.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Outlaws-dokumentar på TV2 i kveld.

Legg inn av Relax »

Det blir jo litt at man leter etter motivet for slike reportasjer, altså hvorfor lot de journalister være med?
Enten er det vel for å vise at de ikke er så farlige som ryktene sier :8-[ , eller er det for å skremme, det vil si, sette seg i respekt :-k ?
I enkelte miljøer blir de jo brukt til pengeinnkreving osv, og litt "gratisreklame" pr TV kan jo være gunstig!?
"Do the right thing"

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Outlaws-dokumentar på TV2 i kveld.

Legg inn av mekkern »

dette stusser jeg litt på.....hva lovhjemlen skulle være og om det er kun gjeldende for klubber som er definerte som kriminelle?
hva skiller dette fra en jakke med Bullfighter på ryggen sånn rent lovmessig? :-k

http://www.abcnyheter.no/node/105627
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Outlaws-dokumentar på TV2 i kveld.

Legg inn av evike »

Ikke at det er så mange som kjører med merke fra klubben vår, for øyeblikket er det vel bare meg. Men jeg synes jo ihvertfall det er gøy når folk kommer bort til meg nettopp fordi jeg kjører med NAF MC som klubb. Hvis det skal bli forbudt så blir jeg jo bare en anonym person.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Outlaws-dokumentar på TV2 i kveld.

Legg inn av Relax »

evike skrev:Ikke at det er så mange som kjører med merke fra klubben vår, for øyeblikket er det vel bare meg. Men jeg synes jo ihvertfall det er gøy når folk kommer bort til meg nettopp fordi jeg kjører med NAF MC som klubb. Hvis det skal bli forbudt så blir jeg jo bare en anonym person.

Merkelig om det skulle bli forbudt???
Finner de eventuelt da ikke bare på noe annet, slik som bidersen under krigen.,,,,
Hvis alle i den ene klubben kjører med rød nellik i brystlomma og den andre klubben tullipan,,, og bytter blomster etter hvert som de blir forbudt :D
"Do the right thing"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Outlaws-dokumentar på TV2 i kveld.

Legg inn av AJ »

mekkern skrev:dette stusser jeg litt på.....hva lovhjemlen skulle være og om det er kun gjeldende for klubber som er definerte som kriminelle?
hva skiller dette fra en jakke med Bullfighter på ryggen sånn rent lovmessig? :-k

http://www.abcnyheter.no/node/105627
ABCNYHETER skrev:Å forby kriminelle MC-klubbers symboler vil være en effektiv måte å stoppe dem, mener Kripos.
Blir jo rimelig tullete om NAF MC-klubber og klubber som "Deaf Rider", "Smia MC", "Buddy MC" og en lang, lang rekke andre klubber skal forbys å bruke sine ryggmerker og andre stickers :[-(

Men hvordan man tenker seg et skille i hva som skal være lov eller ikke, et skille mellom "the good and the bad", er ikke så lett å si.

Kan jo 'filtrere' ved å forby ryggmerker med ord som assosieres med "Banditt" (Bandidos...), "Helvete" (Hell's Angels...), "Forbryter" (Outlaws...) osv. osv., men det blir vel for dumt det også, antakelig... :-k
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Outlaws-dokumentar på TV2 i kveld.

Legg inn av mekkern »

bare stusser litt når fks Hells angels er et registrert varemerke-er det reklame for bestemte merkevarer som ikke skal bli tillatt slik som alkohol og tobakk? er de i såfall funnet helseskadlige eller hva er det? :lol

Forbruk av denne varen kan påføre brukeren bivirkninger og fengselstraff.. ;e
Sist redigert av mekkern den 02 mar 2010, 11:17, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar