fusking ved pådrag på lavt turtall.

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

fusking ved pådrag på lavt turtall.

Legg inn av kuleberg »

Var ute på årets første tur i går, fantastisk. Kjøpte sykkelen i høst og fikk bare kjørt et par småturer til butikken før jeg parkerte den. Jeg merker at sykkelen putrer litt på tomgang. og ved lavt turtall fusker den et par sekunder før den kommer seg, hvis jeg gir skikkelig gass. Noen som har noe forslag? Tror batteriet begynner å bli lit dårlig også, kan det ha noe med dette å gjøre? Har sett at LED-blinklysene jeg har montert ikke lyser gjevnt på tomgang og lavt turtall, kan det i såfall i tillegg være spenningsregulator?

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: fusking ved pådrag på lavt turtall.

Legg inn av FJZZR »

Tviler på at det er elektrisk.
LED lys varierer mer enn annet lys ved spenningsvariasjoner. Har ikke glødelampa's treghet.

Tror mer på at det er en vårtrøtt Intruder.
Kjør litt å se om det hjelper. (ofte løsner dette av seg selv)
Hvis sykelen har CV forgassere (og det tror jeg den har), kan det hende det ligger an til en rens.
At den har trøbbel på lavt turtall kan tyde at nederste delen av "solutions røret" (kjært barn har mange navn) er tett.

Har hatt dette symptomet på FJ'en, og forgasser rens løste problemet.

Good luck!

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: fusking ved pådrag på lavt turtall.

Legg inn av kuleberg »

takk for svar. når du sier rens, tenker du demontering eller har du noen raskere rensetips. er mye snakk for og mot diverse kjemikalier som er laget for dette, og har også hørt om instrøytning av vann i innsug, men dette gjelder vel helst bare rens av selveste sylinder

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: fusking ved pådrag på lavt turtall.

Legg inn av mekkern »

kjør litt før du gjør noe som helst.
hvis det ikke bedrer seg så demonter forgasserne og rens de. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: fusking ved pådrag på lavt turtall.

Legg inn av pelsen »

en ting til som ikke er nevnt her, men som kan ha betydning:
hvis sykkern har stått inne hele vintern med lite bensin på tanken bør den fylles opp med ny bensin.
Godstoffene i bensin damper vekk over tid, så gammel bensin og prøvekjøring i kaldt vårvær er ikke den beste kombinasjonen.

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: fusking ved pådrag på lavt turtall.

Legg inn av kuleberg »

Den var litt slik da jeg kjøpte den i oktober også. Er merker ikke noe med litt turtall, men er hvis jeg drar skikkelig på på lavt turtall. Den tikket en del da jeg kjøpte den. Er hydrauliske løftere på, men dekompresjonsmekanismen hadde hengt seg. Håper ikke det er noe galt med noen ventiler, men skulle tro det var problemer hele veien hvis det

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: fusking ved pådrag på lavt turtall.

Legg inn av pelsen »

kuleberg skrev: Er merker ikke noe med litt turtall, men er hvis jeg drar skikkelig på på lavt turtall.
dette er vel ikke noe unormalt, det er jo motorsykkel og ikke traktor!

hvis jeg gir mye gass på lavt turtall så stopper min sykkel, den må ha turtall før gassen kan åpnes helt.

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: fusking ved pådrag på lavt turtall.

Legg inn av FJZZR »

kuleberg skrev:Den var litt slik da jeg kjøpte den i oktober også. Er merker ikke noe med litt turtall, men er hvis jeg drar skikkelig på på lavt turtall. Den tikket en del da jeg kjøpte den. Er hydrauliske løftere på, men dekompresjonsmekanismen hadde hengt seg. Håper ikke det er noe galt med noen ventiler, men skulle tro det var problemer hele veien hvis det
Hadde det vært ventiler, så hadde vel problemet vært størst ved lite pådrag.
Det høres unektelig ut som den går litt magert.
Prøv å gi litt choke, og hvis det hjelper, er det ihvertfall at den går litt magert.

Men kjør litt først for å se om du kan skylle ut noe av uhumskhetene.

Pettstra
Innlegg: 12
Registrert: 23 jun 2009, 00:39
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder 1400

Re: fusking ved pådrag på lavt turtall.

Legg inn av Pettstra »

kuleberg skrev:Var ute på årets første tur i går, fantastisk. Kjøpte sykkelen i høst og fikk bare kjørt et par småturer til butikken før jeg parkerte den. Jeg merker at sykkelen putrer litt på tomgang. og ved lavt turtall fusker den et par sekunder før den kommer seg, hvis jeg gir skikkelig gass. Noen som har noe forslag? Tror batteriet begynner å bli lit dårlig også, kan det ha noe med dette å gjøre? Har sett at LED-blinklysene jeg har montert ikke lyser gjevnt på tomgang og lavt turtall, kan det i såfall i tillegg være spenningsregulator?
Hei.

Fant du ut av dette?
Sjekk forresten ut dette Intruderforumet:http://www.intruderalert.com Utrolig mye info her.
Suzuki Intruder 1400, 89 mod.

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: fusking ved pådrag på lavt turtall.

Legg inn av kuleberg »

ja jeg tror det. Hull i membran på forgasserstempel OG "coasting valve" i bakre forgasser, samt masse gris i fremre forgasser. Venter spent på deler fra statene nå, men merker også den ble bedre nå bare med rensede forgassere.
Sykkelen blir forresten lagt ut for salg i midten av juni, når dette er helt i orden grunnet overgang til større og nyere sykkel (jeg er en evig prosjektmann) hehe :P

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: fusking ved pådrag på lavt turtall.

Legg inn av Globe »

Godt når ting løser seg :)

Selge sykkelen sier du?...Hvilke planer har du nå da??..

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: fusking ved pådrag på lavt turtall.

Legg inn av AJ »

kuleberg skrev: Sykkelen blir forresten lagt ut for salg i midten av juni, når dette er helt i orden grunnet overgang til større og nyere sykkel (jeg er en evig prosjektmann) hehe :P
"større og nyere"...
H-D, kanskje...
Eller en av disse virkelig store cruiserne fra Japan, Suzuki 1800, Yamaha 1900 eller... Kawa VN 2000 ;e
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: fusking ved pådrag på lavt turtall.

Legg inn av kuleberg »

Med større så tenker jeg helst fysisk. Dragstar eller royal star faller i smak. Men vi får se hvor det leder Ann. Ble stoppet av Biltilsynet i går. Og nå må jeg ned å vise sykkelen med orginal eksos, speil og blinklys, siden den bråkte, og han ikke fant den svært så viktige E-merkinga

Svar