MC på bilhenger

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Godtvoksen

MC på bilhenger

Legg inn av Godtvoksen »

I sommer kan det flere ganger være aktuelt og ta med sykkelen på bilhengeren. Spesielt når kona insisterer på at vi skal kjøre bil, og jeg vil ha sykkel dit vi kommer osv. Er det noen som har gode råd om hvordan ordne til hengeren så det blir enkelt og frakte sykkelen på den måten? Også kjøre opp og ned på hengeren. Er det noe festeanordninger for dette, som kan skaffes for en forholdsvis rimelig sum?

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: MC på bilhenger

Legg inn av d.strand »

Lån, lei, eller kjøp deg en MC-henger :-) Jeg måtte frakte sykkelen min på fredag, og i dag til og fra verkstedet. Og det gikk som smurt ved hjelp av en MC-henger! :D Veldig enkelt og feste sykkelen; 4 stropper, en på hver side foran og bak, så står sykkelen støtt som F*** :thumleft Og det er kjempe enkelt og få sykklen opp og ned, for er bare trille den.

MEN! Selv om det er gull med MC-henger, men kun en "renne" hvor sykkelen står, så er det nok ikke like enkelt å gjøre dette alene. Jeg hadde ikke ballene til gjøre det på egengånd =; For, for å sykkelen til å stå stødig og trygt, og ikke minst rett så alle stroppene har like mye vekt å holde på, så er du nødt til å være to etter min mening. Men om kjerringa de er snill og hjelper deg, så er det såre enkelt, og trygt :D

Men angående pris, så ikke spør, jeg hadede flaks og fikk servert henger på et sølvfat fra en bekjent som hadde hørt at jeg måtte frakte sykkelen min, så han skaffet meg en som jeg kunne låne. \:D/
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Godtvoksen

Re: MC på bilhenger

Legg inn av Godtvoksen »

Kan det være denne typen du fikk låne:

http://www.norsktilhengersenter.no/erde_mc_henger.html

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: MC på bilhenger

Legg inn av d.strand »

Helt lik ;e Og det er veldig greit å bruke, sykkel står støtt som et fjell :-) Første gangen da jeg fraktet sykkelen, så var jeg veldig nervøs, for jeg tenkte dette holder aldri. Men jeg skal krype til korset i denne sammenhengen, for det fungerte veldig bra, og det er ikke noe tvil om at det holdt. Bare sørg for at du strammer så hardt at demperene står i spenn, da kan du kjøre rally med sykkelen bak på henger, og ingen ting kommer til å skje med den :thumleft
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Godtvoksen

Re: MC på bilhenger

Legg inn av Godtvoksen »

Den ser grei ut, men spinkel... ;e

Her fant jeg også et mulig alternativ, siden jeg har vanlig henger fra før av..

http://www.norsktilhengersenter.no/mc_holder1.html

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: MC på bilhenger

Legg inn av d.strand »

Etter å ha sett på bildet igjen, så ser jeg at min var litt kraftigere. Men prinsippet er det samme :-)

Alternativ nummer 2, ser slettes ikke værst ut :thumleft Bare sørg for at du har nok fester i hengeren din til å feste sykkelen :-)

Men en annen ting som slår meg, er, hvordan skal du få sykkelen opp og ned av hengeren? Nå vet jeg ikke hvordan henger du har, men den jeg har tilgjengelig til vanlig blir for høy til at jeg får den opp alene. Men MC-hengeren så er det null stress, for hengeren er mye lavere enn den jeg selv har. Så kanskje noe å tenke på? :-k
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: MC på bilhenger

Legg inn av Duville »

Hvorfor ikke bare hjulfeste og en rampe. Det er vel ikke meningen å kjøre rundt med dette hele sesongen slik at det er nødvendig med en spesialhenger. Hadde dessuten spandert på en presenning i tillegg. Med tanke på renhold er vel en flat og tett bunn ganske mye bedre enn en åpen henger hvor det spruter inn både nedenfra, over og rundt men det kommer vel inn uansett - skulle vel hatt kasse for å holde den ren....

Godtvoksen

Re: MC på bilhenger

Legg inn av Godtvoksen »

d.strand skrev: Men en annen ting som slår meg, er, hvordan skal du få sykkelen opp og ned av hengeren?
Bilde

NTS kjørerampe sammenleggbar (NB! Enkeltrampe)

Rampen tåler 340 kg.
Sikkerhets-stropp følger med.
Lengde utfoldet 217 cm.
Lengde sammenlagt 109 cm.
Bredde 22,3 cm. mellom styrekantene.
Styrekant på 0,8 cm høyde, hver side.

NOK 850.00
Pris eks. mva NOK 680.00

Godtvoksen

Re: MC på bilhenger

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:Hvorfor ikke bare hjulfeste og en rampe. Det er vel ikke meningen å kjøre rundt med dette hele sesongen slik at det er nødvendig med en spesialhenger.
Hovedtanken er og kjøre til min kones landsdel..Troms...og jeg får neppe hun med som eksosrype så langt..:-) Og det ville være nydelig å kjøre MC i midtnattsolens land.. :thumleft

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: MC på bilhenger

Legg inn av d.strand »

Den rampa var genial! ;e

Men jeg har en annen løsning:
Ettersom når dere kjører bil, så kommer kjerringa de til å sove store deler av turen - om ikke hun kjører da, da er det du som sover. Og om det nå blir slik at du er den som kjører, og kona de sover, så kommer du til tenke maaaaange ganger "er skulle jeg ønske at jeg kunne kjøre sykkel!" Så gjør det enkelt, du på sykkel og kjerrina i bilen, med en flaske papsim max og hennes musikk, da blir det ikke noe klaging fra noen av dere :jada:
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Godtvoksen

Re: MC på bilhenger

Legg inn av Godtvoksen »

d.strand skrev: Ettersom når dere kjører bil, så kommer kjerringa de til å sove store deler av turen - om ikke hun kjører da, da er det du som sover. Og om det nå blir slik at du er den som kjører, og kona de sover, så kommer du til tenke maaaaange ganger "er skulle jeg ønske at jeg kunne kjøre sykkel!" Så gjør det enkelt, du på sykkel og kjerrina i bilen, med en flaske papsim max og hennes musikk, da blir det ikke noe klaging fra noen av dere :jada:
Eller: Kona kjører bil og jeg sitter på MC'n som er festet forsvarlig på hengeren... :lol

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: MC på bilhenger

Legg inn av Dexter »

Dette med mc-henger har jeg tenkt på mange ganger selv akkurat med samme begrunnelse som GV. Jeg har ingen henger fra før så det er jo rimeligst for meg å kjøpe en mc-henger da. Men tenkte i samme slengen at da bør jeg kjøpe en henger for 2 sykler. En kan jo aldri vite...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Godtvoksen

Re: MC på bilhenger

Legg inn av Godtvoksen »

Nå har jeg bestilt rampe og hjulfeste, så dere skal få se når jeg har fått montert det. Og tester det ut... ;e

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: MC på bilhenger

Legg inn av d.strand »

Godtvoksen skrev:Nå har jeg bestilt rampe og hjulfeste, så dere skal få se når jeg har fått montert det. Og tester det ut... ;e
Strålende!
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: MC på bilhenger

Legg inn av Dexter »

Jeg har jo mer bruk for en vanlig tilhenger... Kan bli greit å se GVs løsning! :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar