Har kjøpt meg nye kamakslinger fra USA. Det er nok noen år siden de er produserte men de er ubrukte, og av type Vance & Hines.
Sykkelen er en GSX 1100 EF. De har cirka en millimeter mindre løft enn de orginale, men de har et bredere åpne lukke område. Vet ikke om dette kompenserer for løftehøyden. Er det noen som har brukt disse kammene i Suzuki før.
Ser for meg å bruke de orginale kamdrevene. Det er vel mulig å få kjøpt justerbare drev, men dette krever vel gradskiver for å få justert åpne stenge posisjoner for ventiler. Hvis noen har tips på dette så gi gjerne et hint.
Noen som har erfaring med erstatningskamakslinger?
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Noen som har erfaring med erstatningskamakslinger?

Bolthullene i kamdrevene kan du gjøre avlange med ei rundfil.Jeg brukte ei fil som var til motorsag kjede.Du må ha gradskive og ei målelkokke for å måle ventilløft.er litt utregninger.med kammene du har kjøpt får du vel mindre hester men mere dreiemoment.
Monterte kammer med mere løft på en Suzuki Gs 1ooo for noen år siden .Mistet 4 newtonmeter og tjente 5 hester..(bortkastet,merket ikke forskjell)
If it ain't broke, I'll break it.