Clutch
Re: Clutch
Det kan vel hende at det bare skyldes at den ikke har vært i bruk. Hadde liknende problem i kald vær på Daelimen, gav seg etter et par min. på tomgang og etter litt bruk. 

Takk for svar.....Har kjørt ca 1 time i dag, venter noen dager før jeg bstemmer meg for å sette den på verkstedGammelgutt skrev:Det kan vel hende at det bare skyldes at den ikke har vært i bruk. Hadde liknende problem i kald vær på Daelimen, gav seg etter et par min. på tomgang og etter litt bruk.
Vet du om du har tørr eller våt clutch?. Forrige svaret mitt er vel kanskje ikke riktig, Daelimen slapp ikke helt selv om clutchen var helt inne.
Din løser jo ut men bare når håndtaket er helt inne, hvordan er "dødgangen" på clutshhåndtaket?.
Din løser jo ut men bare når håndtaket er helt inne, hvordan er "dødgangen" på clutshhåndtaket?.
Vet ikke om jeg har tørr eller våt clutchGammelgutt skrev:Vet du om du har tørr eller våt clutch?. Forrige svaret mitt er vel kanskje ikke riktig, Daelimen slapp ikke helt selv om clutchen var helt inne.
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Denne:knuber skrev:Vet ikke om jeg har tørr eller våt clutchGammelgutt skrev:Vet du om du har tørr eller våt clutch?. Forrige svaret mitt er vel kanskje ikke riktig, Daelimen slapp ikke helt selv om clutchen var helt inne.

..har ihvertfall våt cluctch.

Hvilken årsmodell er din?
Jeg har funnet ut at min Genesis har våt clutch, og den er 87 modell
- ejs
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Juster wiren på hendelen slik at det er en liten millimeter dødgang.Det er vanlig at hendelen må helt inn ,og alikevel føler man at kløtsjen ikke frir helt,spesielt når motoren er kald.Justerer en for stramt vil jo kløtsjen slure,spesielt på høye gir.
Hydraulisk kløtsj har jeg ikke peiling på hvordan justeres.
FZ750 er en veldig god sykkel å kjøre.

If it ain't broke, I'll break it.