Clutch

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
knuber
Innlegg: 8
Registrert: 02 mai 2010, 19:00
Motorsykkelen din: Din MC her

Clutch

Legg inn av knuber »

Har vekket opp min FZ Genesis etter 2 år i garasjen. Clutch løser ut helt inne. Er dette slitt clutch, eller er det mulig å justere dette på wiren.

Gammelgutt

Re: Clutch

Legg inn av Gammelgutt »

Det kan vel hende at det bare skyldes at den ikke har vært i bruk. Hadde liknende problem i kald vær på Daelimen, gav seg etter et par min. på tomgang og etter litt bruk. :scratch

knuber
Innlegg: 8
Registrert: 02 mai 2010, 19:00
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Clutch

Legg inn av knuber »

Gammelgutt skrev:Det kan vel hende at det bare skyldes at den ikke har vært i bruk. Hadde liknende problem i kald vær på Daelimen, gav seg etter et par min. på tomgang og etter litt bruk. :scratch
Takk for svar.....Har kjørt ca 1 time i dag, venter noen dager før jeg bstemmer meg for å sette den på verksted

Gammelgutt

Re: Clutch

Legg inn av Gammelgutt »

Vet du om du har tørr eller våt clutch?. Forrige svaret mitt er vel kanskje ikke riktig, Daelimen slapp ikke helt selv om clutchen var helt inne.

Din løser jo ut men bare når håndtaket er helt inne, hvordan er "dødgangen" på clutshhåndtaket?.

knuber
Innlegg: 8
Registrert: 02 mai 2010, 19:00
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Clutch

Legg inn av knuber »

Gammelgutt skrev:Vet du om du har tørr eller våt clutch?. Forrige svaret mitt er vel kanskje ikke riktig, Daelimen slapp ikke helt selv om clutchen var helt inne.

Din løser jo ut men bare når håndtaket er helt inne, hvordan er "dødgangen" på clutshhåndtaket?.
Vet ikke om jeg har tørr eller våt clutch

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Clutch

Legg inn av Globe »

knuber skrev:
Gammelgutt skrev:Vet du om du har tørr eller våt clutch?. Forrige svaret mitt er vel kanskje ikke riktig, Daelimen slapp ikke helt selv om clutchen var helt inne.

Din løser jo ut men bare når håndtaket er helt inne, hvordan er "dødgangen" på clutshhåndtaket?.
Vet ikke om jeg har tørr eller våt clutch
Denne:
Bilde

..har ihvertfall våt cluctch.

Bilde

Hvilken årsmodell er din?

knuber
Innlegg: 8
Registrert: 02 mai 2010, 19:00
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Clutch

Legg inn av knuber »

Jeg har funnet ut at min Genesis har våt clutch, og den er 87 modell

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Clutch

Legg inn av ejs »

:thumleft

Juster wiren på hendelen slik at det er en liten millimeter dødgang.Det er vanlig at hendelen må helt inn ,og alikevel føler man at kløtsjen ikke frir helt,spesielt når motoren er kald.Justerer en for stramt vil jo kløtsjen slure,spesielt på høye gir.
Hydraulisk kløtsj har jeg ikke peiling på hvordan justeres.


FZ750 er en veldig god sykkel å kjøre. :prf

:mc2 :mc2
If it ain't broke, I'll break it.

Svar