SuperSport = dritt?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Bosted: Rogaland

SuperSport = dritt?

Legg inn av Cbr »

Skal nå kjøpe ny mc

Har lyst til å kjøpe Honda cbr 600 RR av nyere model. Men hvordan er slike å kjøre? Er det å pine seg å kjøre disse, si du ikke kan sitte mer oppreist på de?

Hva er egentligt forrskjellen på en 600RR og 1000RR ? Tar en 1000RR svingene dårligere? Tar den bakkene kjappere? Er den behageligere å styre pga større? Sitter du bedre på en 1000 RR?

Forrige å eneste mc jeg har eid er en Honda cbr 600 F3, en sports-tourer.. Hatt lappen si 2007.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39732
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: SuperSport = dritt?

Legg inn av AJ »

Prøvekjøring av R-sykler vil gi svar på det du lurer på.

Har ingen særlig erfaring med R-sykler selv, men de jeg har kjørt har jeg opplevd som litt nervøse, dvs. brå på gassen, og at de er ltt "trange", dvs. kort avstand mellom fotpinner og sal = sammenkrøpet og "trang" kjørestilling.
I tillegg opplever mange at det lave styret øker belastningen på håndledd.

Andre her på MCsiden har kanskje andre erfaringer med R-sykler - positive så vel som negative...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3163
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Bosted: Høyjord

Re: SuperSport = dritt?

Legg inn av cheron »

Kort sagt... CBR1000RR går FÆLT... Så er du advart :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Bosted: Rogaland

Re: SuperSport = dritt?

Legg inn av Cbr »

Enten vil jeg ha Cbr 600 RR 07-08 mod eller Cbr 1000 RR 06 mod

600 RR blir ca rett over eller under 100.000.- . 1000 RR blir 150.000.- Enten ende jeg opp på et lån på 40.000 eller et på 80.000.. Er litt mot det med å ta opp lån for slikt, men ikke tale om jeg går uten mc i 2 år eller kjøper noe midlertidig.

Mister jeg så mye på å ta en 600 RR?
Noen som vet forskjellen på 600 å 1000?

Pollti

Re: SuperSport = dritt?

Legg inn av Pollti »

Super Sport er da ikke driit ? Men mange av de gjør seg ikke i under 100 til 130 km/t syntes lille meg.

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3163
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Bosted: Høyjord

Re: SuperSport = dritt?

Legg inn av cheron »

Ett helvete å kjøre under 120 km/t ja... Over det er de artige sykler. Men har vi veier til å kjøre sånn konstant? Jeg hadde en 1000 ccm sak... Gikk fælt, ett helvete å kjøre på lave hastigheter...
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: SuperSport = dritt?

Legg inn av Gammelgutt »

Har du sjekket forsikringspriser?. =;

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Bosted: Rogaland

Re: SuperSport = dritt?

Legg inn av Cbr »

Gjensidige= 600 RR 11.000.- Full kasko. 1000RR 12.000.- Full kasko. Etter jeg når 70% bonus= 600-8-9.000.-

Pollti

Re: SuperSport = dritt?

Legg inn av Pollti »

Og når "lyset" går opp for deg og du tror en kan det kan være hyggelig å være i nærheten av fartsgrensene sånn passelig hva bytter du kubikk monsteret inn i da tro ? Jo, den bytter du inn i et par småkubikkere :lol Og jeg kødder ikke, bare litt. Jeg har kanskje dradd kubikknedgangen litt langt, men det byr på nye utfordringer kjøremessig ihvertfall. At jeg mangler 4711 Nm dreiemoment er ikke en plage, det er en utfordring ! At folk ler av meg bryr jeg meg døyten om.H va skal en med 1000 kubikk hvor en ikke kan utnytte mere enn 300 av de ? :scratch

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39732
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: SuperSport = dritt?

Legg inn av AJ »

Cbr skrev:Gjensidige= 600 RR 11.000.- Full kasko. 1000RR 12.000.- Full kasko. Etter jeg når 70% bonus= 600-8-9.000.-
Dyrt...

Betaler kr. 2 216,- for TDM'en (Full kasko, 75 % bonus, mer enn 5 år) i Unison forsikring...
Men så er jeg godt voksen også, da... :P
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Bosted: Rogaland

Re: SuperSport = dritt?

Legg inn av Cbr »

Ikke sjekket overalt men if hva dyre med 19.000 på 60% bonus å jeg er 31 år.

11-12 tusen kan jeg klare.

Nå er me forskjellige å sånn er det.

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: SuperSport = dritt?

Legg inn av pelsen »

AJ skrev:
Cbr skrev:Gjensidige= 600 RR 11.000.- Full kasko. 1000RR 12.000.- Full kasko. Etter jeg når 70% bonus= 600-8-9.000.-
Dyrt...

Betaler kr. 2 216,- for TDM'en (Full kasko, 75 % bonus, mer enn 5 år) i Unison forsikring...
Men så er jeg godt voksen også, da... :P
dyrt og dyrt..
If skulle ha 25000 for kasko på KTM RC8R, selv om jeg hadde vært kunde hos dem i over 25 år, er ikke kunde der lenger

RC8R'en er relativt grei å kjøre mhp sittestilling, men den funker jo mye bedre i 150 enn 60, alt ser ut til å stemme i fart mens alt er feil i 60.
Men jeg lurer på om man blir litt lurt: i passe fart er jeg opptatt med å kjøre, mens i 60 har jeg masse tid til å irritere meg over hvor sakte det går og kjenne etter hva som er feil...

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Bosted: Rogaland

Re: SuperSport = dritt?

Legg inn av Cbr »

http://www.youtube.com/watch?v=ChiF0JwogX0" onclick="window.open(this.href);return false; Kameraten me Ninjaen sente meg...
Hondaen er mer komfortabel å sitte på pga mykere sete og høyere styre. Hondaen er lett men 10 kg tyngre enn standard når en har ABS, det er greit jeg ska slanke meg 10 kg uannsett.

Honda cbr 600 rr 09 med c-abs er nå aktuell. Blir dyrere en jeg hadde tenkt å tenke ennå. Får se ka tilbud forhandler komme med, prisen må ner først.

Fordel: Jeg har då ABS, sikkert kjøp gjennom forhandler, 4 års garanti.
Ulempe: Ikke helt gira på farge designet, litt gammeldags. http://www.motorcycle-usa.com/PhotoGall ... tatic1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

En annen aktuell kandidat, en 08 model i kulere design, han måtte i nordsjøen til 17 juni. Tror ikke jeg klare å vente på han.

Så ser ut te at jeg slår 1000RR ifra meg å går for mer fornuftige? 600 med ABS?!?.

TrondA
Innlegg: 152
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Bosted: Ridabu

Re: SuperSport = dritt?

Legg inn av TrondA »

Har du lyst og råd til supersport, bør du prøve konseptet! 600 med ABS høres ut som et godt valg! Det er en helt egen følelse i å kjøre små, lette sykler med en motor på 120 hestekrefter. Det er tøft med nervøse, harde sykler der du kjører med haka på tanken. Når du har rast i fra deg, lurer du etterhvert på om du kan leve med så dårlig komfort. Min erfaring er at RR-gutta trenger så mange pauser at de blir totalt sett frakjørt på lengre distanser.
Noen kjører RR "hele livet", noen bytter til raske touringsykler ved neste korsvei. Skal bli interessant å se hva du kjører om 5 år!
Lykke til, men ikke kjør forsiktig. Da er det ingen vits med RR...

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: SuperSport = dritt?

Legg inn av mekkern »

Tror jeg hadde gått for 1000ccm -mye bedre bunndrag,kjekt å ikke trenge 7000+ for å komme forbi en bil på landeveien.600rr er HELT dødt i bunn.
Kan ligge i 70km på 6 og bare gasse forbi med min 1000...600 går gvasst men må geare for å holde turtall.
ennå morsommere er en 250ccm 2t som RG eller en RS...veier ingenting og kjøreegenskaper som en GP sykkel-men må gires mye da... :prop:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar