Test av RD31 Sports HD Mini DV kamera fra Hong Kong...

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Test av RD31 Sports HD Mini DV kamera fra Hong Kong...

Legg inn av AJ »

Det er flere av oss her på MCsiden.no som har kjøpt dette kameraet som koster drøye tre hundrelapper:
Bilde
Dessverre fikk Dexter et som ikke virket, men han får vel et nytt så snart reklamasjonen er behandlet, tenker jeg :janikk
Mitt kamera fungerer og i kveld var jeg ute og kjørte meg en liten kveldstur med hongkongkameraet montert på styret. Uten tanke på om det ville filme noe i det hele tatt siden jeg synes det så ut som at kameralinsa pekte mer inn i toppkåpa på sykker'n enn utenfor...

Vel... vi får se hvordan resultatet ble utpå kveldingen en gang; opptaket lastes for øyeblikket opp i Youtube og det tar sin tid siden det ble et AVI-fil på bortimot 500 megabytes... :8-[

Blir opplastingen vellykket legges video'en ut i dnene tråden senere i kveld :prop:

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Re: Test av RD31 Sports HD Mini DV kamera fra fra Hong Kong.

Legg inn av Dexter »

Jeg fikk svar fra DX i dag. Jeg føler meg overhode ikke sikker på at denne reklamasjonen kommer til å gå i orden for å si det slik... Jeg gjorde alt som beskrevet da jeg leverte DOA-reklamasjon, men har dem brydd seg om det? Neida, standardsvar som beskriver at jeg skal gjøre alt en gang til pluss en hel tirade om hvordan det skal sendes i retur. Så skal dem ha bilder som viser at det er defekt - åssen i huleste skal en klare det?! Jeg kan ta bilde av kameraet i alle vinkler uten at det viser om det funker eller ikke. Jeg har skrevet en lang avhandling om hvorfor og hvordan det ikke virker, samt henvist til allerede vedlagte bilder av forsendelses-pakning osv. Så skal det jo sendes i retur med sporingsnummer, men det koster da 41dollar eller 266 kroner til HongKong, det er nesten like mye som kameraet koster. De påstår at jeg kommer til å få tilbake de pengene, men det tror jeg ærlig talt ikke noe på, så jeg har for andre gang bedt om et spesifikt svar på om de dekker retur når prisen er slik, eller om de vil godta uregistrert sending. De har et vanvittig system for retur så jeg vil tro at svært mange gir opp og at det nok er det som er meningen også... ting som dette er bare helt vanvittig irriterende! Drittbedrift! Det er lov å bruke hue - innsiden...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Re: Test av RD31 Sports HD Mini DV kamera fra Hong Kong...

Legg inn av Snikkeren »

Her er en liten snutt av et kamera til 78 kr inklusiv frakt:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=7_punJAUEZs[/video]
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Høres ikke bra ut, nei...
Når ting skal være vanskelig er det ingen grunn til å anbefale andre å kjøpe dette tvilsomme produktet!
Mott funker, som allerede nevnt, men spørsmålet er hvor lenge?
Under første forsøk i dag la jeg fort merke til at kameraet plutselig løsnet fra festet og var i ferd med å ramle i bakken da jeg heldigvis greid å nappe tak i det før det deiset i asfalten...
Festeanordningen er med andre ord svært billig... :sk?

Tror kanskje kameraet kan passe bra til å filme fra toppen av hjelmen, festet med borrelås...
Kommer kanskje til å prøve dette neste gang...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Snikkeren skrev:Her er en liten snutt av et kamera til 78 kr inklusiv frakt:
Utrolig mange dyktige folk her på MCsiden.no \:D/
Fantastisk flott video og utrolig bra musikk!!!
Kommer ikke på hvilket band det er som spiller, men jeg mener det må være et av de mange dyktige melodiske death metal banda fra Sverige?

Så det helt sentrale spørsmålet: hvilket kamera og hvor er det kjøpt?

Brukeravatar
Snikkeren

Legg inn av Snikkeren »

AJ skrev:
Snikkeren skrev:Her er en liten snutt av et kamera til 78 kr inklusiv frakt:
Utrolig mange dyktige folk her på MCsiden.no \:D/
Fantastisk flott video og utrolig bra musikk!!!
Kommer ikke på hvilket band det er som spiller, men jeg mener det må være et av de mange dyktige melodiske death metal banda fra Sverige?

Så det helt sentrale spørsmålet: hvilket kamera og hvor er det kjøpt?
Bandet heter Children of Bodom, og er fra Finland. Låten heter Angels don't kill.

Kameraet er et lite kamera som ser ut som fjernkontollen til bilen. Det finnes i flere versjoner, men den beste er den uten innebygget minne. Trenger et tf/micro sd kort til det. Her er link til ebay.

http://cgi.ebay.co.uk/DVR-Hidden-Camera ... 414ef11724" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg festet det med borrelås og litt tape for å stabilisere det. Måtte montere det opp ned, da eneste egnete plassen på min sykkel var på kåpen under lykten. Snudde videoen i windows moviemaker etterpå. Det er nesten et must å behandle videoen etterpå, for videofilen fra kameraet blir utrolig stor. 30 min film tar ca 2 Gb. Etter behandling tar samme filmen ca 500 mb.

Fant samme kameraet på en norsk nettbutikk, og de skal ha 1499 for det. :P

Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Jeg har også kjøpt et slikt på ebay til nesten ingenting i pris, men det er ikke kommet enda

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

noen av dere som kunne vært behjelplige med å skaffe 2 slike "Key-chain" kamera??(trenger 2 for et virker garantert ikke når jeg tar i det) :lol
tar alle kostnader-har ikke fått surret meg til pay-pal konto greiene...
send meg en PM i så fall så finner vi ut om hvordan.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

mekkern skrev:noen av dere som kunne vært behjelplige med å skaffe 2 slike "Key-chain" kamera??(trenger 2 for et virker garantert ikke når jeg tar i det) :lol
tar alle kostnader-har ikke fått surret meg til pay-pal konto greiene...
send meg en PM i så fall så finner vi ut om hvordan.
Bestilte nettopp et slik selv, jeg.

Kan godt bestille et par til mekkern også :knegg

Betaling og overlevering ordner vi greit senere :thumleft

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Toppers! :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Holdt på å laste opp filmsnutten jeg gjorde med kameraet i går, men så falt Internettforbindelsen ut da det gjensto ca. 5 % av opplastinga. Akkurat passe irriterende, for å si det mildt :ills

Internettforbindelsen er ikke kommet tilbake og jeg låner nå et mobilt nettverk og prøver å laste opp fila på nytt, men får hele tiden "error" meldinger og da tror jeg at jeg likeså godt gir opp hele greia... :(

Kan opplyse om at kameraet fungerte greit selv om festeanordningen er i svakeste laget, som gjør at kameraet rister og skaker mer enn hva godt er og om man ikke passer på så løsner det fra festet...

Uten beskyttelsehette over USB-grensesnittet og kort- og batterinngangene, blir det også lyd til filmen; ikke særlig god lyd, men man hører vindstøyen og en del av den fine twinlyden i TDMmaskineriet :thumleft

Kan hende jeg får lagt opp fila så snart fastnettet her hjemme er på plass igjen.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

mekkern skrev:Toppers! :thumleft
Ja, da er to stk. nøkkelringkameraer bestilt :knegg

Brukeravatar
Snikkeren

Legg inn av Snikkeren »

AJ skrev:Holdt på å laste opp filmsnutten jeg gjorde med kameraet i går, men så falt Internettforbindelsen ut da det gjensto ca. 5 % av opplastinga. Akkurat passe irriterende, for å si det mildt :ills

Internettforbindelsen er ikke kommet tilbake og jeg låner nå et mobilt nettverk og prøver å laste opp fila på nytt, men får hele tiden "error" meldinger og da tror jeg at jeg likeså godt gir opp hele greia... :(

Kan opplyse om at kameraet fungerte greit selv om festeanordningen er i svakeste laget, som gjør at kameraet rister og skaker mer enn hva godt er og om man ikke passer på så løsner det fra festet...

Uten beskyttelsehette over USB-grensesnittet og kort- og batterinngangene, blir det også lyd til filmen; ikke særlig god lyd, men man hører vindstøyen og en del av den fine twinlyden i TDMmaskineriet :thumleft
Hvis du behandler filmen i windows moviemaker kan du velge hvilke kvalitet du lagrer i, og da kan filen bli betraktelig mye mindre, uten at du mister for mye av kvaliteten. Litt greiere å laste opp en fil på 100 mb.

Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Snikkeren skrev: Hvis du behandler filmen i windows moviemaker kan du velge hvilke kvalitet du lagrer i, og da kan filen bli betraktelig mye mindre, uten at du mister for mye av kvaliteten. Litt greiere å laste opp en fil på 100 mb.
Har jeg ikke tenkt på før du nevner det... :-k
Gjør et forsøk!
Takk for tipset! :thumleft

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Jeg bruker Windows live moviemaker på windows 7 eller vista. Den er kjempeenkel og grei og som nevn så kan du lagre videoen i flere formater. Den støtter også direkte opplasting til youtube.com :thumleft

Svar