"Her bare må dere ta en tur"
Mange her inne skriver flotte turreferater med og uten bilder, og i det siste har film vært i skuddet

Alle turer er stort sett givende, både for de som kjører dem, og for oss (ihvertfall liker jeg turreferatene her inne godt). Men av og til dukker det opp en veistrekning, korte turer og/eller lengre turer som inneholder spesielt flotte kjøreforhold/opplevelser for oss som liker å dra på tur. Det være seg enten for å oppleve noe underveis (flott utsiktspunkt, rasteplass, fotomotiv) og/eller veistrekninger som er spesielt morsomme å kjøre, utfordrende å kjøre, av ulike subjektive grunner.
Så, har du, i din turhistorikk, noen strekninger/ruter som du spesielt vil trekke frem?
Fortell hvor i landet de finnes, veinummer, kartreferanse, kanskje bidra med noen bilder, en videosnutt, hva var det som gjorde at strekningen burde anbefales, slik du ser det?
Min anbefaling:
Det er jo mange ulike kilder å hente slikte tips fra. Jeg har valgt å starte tråden med å vise en filmklipp jeg har laget av en tur jeg hadde, hentet ut av Cappelen Damms MC-Kartbok. Jeg kjørte turen sammen med min bror og hans samboer, i går kveld (27.juli 2010)
Ruta er ikke så lang, vi snakker vel en 8-9 mil, men det er flott svingete vei, variert med relativt slakke opp- og nedoverbakker, noen "hårnåler" og et par krappe gode 120+ gradere, noen rettstrekk, og en periode med en god gammeldags 80 sone, på en noe øde kommunal vei.
Jeg blir nok å finne flere strekninger, i denne kartmappa, og via egne funn, som jeg vil legge ut her......om jeg finner grunn til å anbefale de :)
Sted: Sør-Trøndelag, Hommelvik til Selbu, og her er opptaket:
[img]http://img.skitch.com/20100728-eq18y2pu ... i4epb4.jpg[/img]
(PS: Filmen åpnes i et eget vindu, velger å gjøre det da YouTube har blitt svært så "strenge" på bruk av bakgrunnsmusikk grunnet rettigheter o.l. Min film kjøres dermed på eget domene og dette kan ikke kjøres direkte i innlegget)