Gruer meg til vinteren....

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Gruer meg til vinteren....

Legg inn av d.strand »

Ja, som emnet sier, jeg gruer meg til vinteren! Gjorde det i fjor også, men da hadde jeg ikke kjørt tung sykkel så lenge før vinteren kom og sykkelen skulle settes inn. Men i år har det blitt mye kjøring :D Helt til nå... Nå har sykkelen stått på verkstedet i 2,5 uke! Og nei, det er ikke noe kjempe jobb som er blitt utført på den, det har rett og slett bare tatt lang tid pga bestilte deler som har brukt en evighet på komme frem! Og jeg er virkelig på vei til å gå på veggen.. Jeg er rett og slett deppa over at jeg ikke får kjøre sykkel om dagen. Ser den ene etter den andre mc'n på veien, og jeg blir like misunnelig og lei meg hver eneste gang :sk?

Snakket med verkstedet i dag og da var delene kommet frem og påmontert og de skulle bare gjøre ferdig synkroniseringen, også vil jeg få tilbake sykkelen i morgen :D :D :D :D

Men.. Det er kun 5-6 uker til jeg flytter tilbake til England, noe som betyr at jeg ikke får kjørt før til våren igjen.. ](*,)

Og da må jeg spørre, hva tenker dere andre om at mc sesongen er straks over? Og hvordan i huleste takler dere det? For jeg gruer meg! What to do?
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Gruer meg til vinteren....

Legg inn av Snikkeren »

Tror vi andre også har det på samme måten :grt , bortsett fra at vi kan kjøre litt lenger. Det jeg gjør er å ta noen turer ut i garasjen om vinteren, bare for å se gliset. Og så blir det en del surfing på nett. Ser litt videoer, leser om utstyr og kjekke ting til neste sesong. :thumleft Og dette gjør jo igjen til at savnet bare blir større. ](*,)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Gruer meg til vinteren....

Legg inn av tagesk »

d.strand skrev:Men.. Det er kun 5-6 uker til jeg flytter tilbake til England, noe som betyr at jeg ikke får kjørt før til våren igjen.. ](*,)
[REKLAME]
Du kan jo komme til Toscana.
RyanAir flyr seks dager i uken fra Stansted til Pisa.
[/REKLAME]

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Gruer meg til vinteren....

Legg inn av d.strand »

tagesk skrev:
d.strand skrev:Men.. Det er kun 5-6 uker til jeg flytter tilbake til England, noe som betyr at jeg ikke får kjørt før til våren igjen.. ](*,)
[REKLAME]
Du kan jo komme til Toscana.
RyanAir flyr seks dager i uken fra Stansted til Pisa.
[/REKLAME]

[TaSK]
Får jeg låne sykkelen din da eller? ;e For da hadde jeg vært der raskt! :D
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Gruer meg til vinteren....

Legg inn av d.strand »

Snikkeren skrev:Tror vi andre også har det på samme måten :grt , bortsett fra at vi kan kjøre litt lenger. Det jeg gjør er å ta noen turer ut i garasjen om vinteren, bare for å se gliset. Og så blir det en del surfing på nett. Ser litt videoer, leser om utstyr og kjekke ting til neste sesong. :thumleft Og dette gjør jo igjen til at savnet bare blir større. ](*,)
Det du nevner her, gjør jeg også. Og som du sier gjør bare savnet verre.. Vinteren blir så lang! Men igjen, hender i ny og ned at jeg har flaks og får låne en sykkelen i England på en varm "vinterdag".. Men hjelper ikke når jeg ikke får kjøre når jeg vil.. Og ikke minst på feil side av vegen. En ting er å kjøre bil på feil side, men det har jeg gjort i 2 studieår nå og har ingen problemer med det. Men sykkel er søren meg scary...
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Gruer meg til vinteren....

Legg inn av jhn »

Æ gjør også som snikkeren sier,ofte ut i garagen,det vil si daglig,og ja det gjør at savnet blir større men det e også litt trivelig å savne kjøringa,
å gå rundt å glede sæ til et eller anna e trivelig

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Gruer meg til vinteren....

Legg inn av d.strand »

jhn skrev:Æ gjør også som snikkeren sier,ofte ut i garagen,det vil si daglig,og ja det gjør at savnet blir større men det e også litt trivelig å savne kjøringa,
å gå rundt å glede sæ til et eller anna e trivelig
Så absolutt! Men om værmeldingen har meldt bra vær til neste dag, så holder det med at jeg gleder meg til f.eks en dagstur jeg har planlagt neste dag. Jeg har ikke behovet for å glede meg i 6 mnd :[-X Holder med den ene natten i mellom ;e
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Gruer meg til vinteren....

Legg inn av Bubbu »

Hallo! La oss snakke om noe mere hyggelig en vinteren da. Håper det er lenge til den kommer. :D Jeg ønsker meg en lang høst med masse godt vær. Ja en veldig lang høst. :thumleft
(The Beast )

Pollti

Re: Gruer meg til vinteren....

Legg inn av Pollti »

Til høsten skal jeg klippe hekk,busker og trær sier Haus Gestapo. Mine påminnelser om at valget om stort hus og tomt var hennes faller på stengrunn. Så rart ?

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Gruer meg til vinteren....

Legg inn av SheDevil »

Alle vet vi hvilken vei det går, hvert år..

Prøver å kjøre biken mest mulig gjennom hele sesongen, nyte turene og gleder meg stort over alle plassene jeg har vært på sammen med biken.

Følelsen av disse turene, tar jeg frem på vinteren, ser på bilder som er blitt tatt og tenker på neste års kjøreturer og gjerne planlegge (drømme) over de plassene jeg har lyst til å kjøre neste sesong. De fleste av oss må sette inn sykkelen på vinteren (finnes alltid noen gærninger som kjører på vinteren også) og på den måten får vi en naturlig stopp på slutten av året.

Å kjenne på kriblingen når vinteren begynner å slippe taket, gleden over hva som venter deg, den liker jeg godt ;e
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Gammelgutt

Re: Gruer meg til vinteren....

Legg inn av Gammelgutt »

Gruer meg ikke til vinteren i år, har kjøpt vintersykkel. :bananas

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Gruer meg til vinteren....

Legg inn av Relax »

Jeg plukker ut bilder fra alle turer og legger i en mappe som jeg bruker som skjermsparer på PC'n hjemme.... Hver kveld spår den i bakgrunn, om vi ikke bruker den, og viser trilfeldige bilder fra turer gjennom noen år nå..og ofte,,VELDIG ofte så blir det kommentarer fra kona eller meg.." Husker du det" Det var der..eller der,.,,eller Hvor var det? osv... Det holder drømmer og inspirasjon varme..
Videre står sykkelen på lageret på jobben hbor jeg vanligvis er innom et par ganger i uken ;)
Så langt har jeg også greid å ha noe vedlikehold, utbedring, på gang om vinteren slik at det har vært motorsykkeliv da også ..

OG..vinteren brukes til planlegging og lesning om mulige nye turer...eller hvert fall drømme om dem :-)
"Do the right thing"

Godtvoksen

Re: Gruer meg til vinteren....

Legg inn av Godtvoksen »

Det er lenge til vinter ennå...vi har jo ikke hatt Randsfjord-treffet enda.. ;e og enda er det noen dager til jeg henter ny MC... :=D>

Gammelgutt

Re: Gruer meg til vinteren....

Legg inn av Gammelgutt »

Pollti skrev:Til høsten skal jeg klippe hekk,busker og trær sier Haus Gestapo. Mine påminnelser om at valget om stort hus og tomt var hennes faller på stengrunn. Så rart ?
Det er vel ikke noe rart, det er jo bare fjell på baksiden av huset. :scratch

Brukeravatar
Morten
Innlegg: 111
Registrert: 25 jun 2010, 10:41
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk
Sted: Oslo

Re: Gruer meg til vinteren....

Legg inn av Morten »

Hmmmm....dere er flinke til å plage dere selv :knegg

Selv nyter jeg vinteren med litt alpint, og hva er bedre enn å nyte den "mørke" tiden med stearinlys og gode middager med den "bedre" halvdel eller mennesker man bryr seg om, venner...og som man kanskje forsaker på sommeren når man er ute å kjører MC ?

Vinteren går ganske fort den :jada:
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Svar