Nå er det endelig på veg til å bli ett pålagt ansvar å vedlikeholde veinettet. Dette er GODT nytt. Kanskje ikke trafikantene blir beskylt for uforsvarlig kjøring uansett vegstandard - ref mc-sjåfør som omkom etter å ha kjørt over hull i vegen og rett inn i en trailer - synes het klart å kunne skyldes hullet som ikke var reparert - men sjåføren kjørte uansvarlig.....
http://www.nettavisen.no/motor/article2971009.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Det står blandt annet at spor over 2,5 cm gir ØKT ulykkesrisiko - som om vi kjører på noe med mindre enn 2,5 cm spor for tiden.
Håp om ansvar på vegvedlikehold
- Erman
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Re: Håp om ansvar på vegvedlikehold
"Kanskje ikke trafikantene blir beskylt for uforsvarlig kjøring uansett vegstandard"
Joa, kan så si. Jeg fikk beskjed om at jeg kjørte vinglete på førerprøven da jeg forsøkte å unngå huller i asfalten....
Joa, kan så si. Jeg fikk beskjed om at jeg kjørte vinglete på førerprøven da jeg forsøkte å unngå huller i asfalten....
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Det er det lov å si til sensor, tenker jeg. Man skal jo gjerne unngå hull, kumlokk, rister osv...Erman skrev:"Kanskje ikke trafikantene blir beskylt for uforsvarlig kjøring uansett vegstandard"
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
-
- Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
- Kontakt:
En kan jo alltids håpe her i landet.... ???
Var innom NMCU nyhetene nå....
Var innom NMCU nyhetene nå....
På vegne av alle veibrukerne i Norge ba trafikantorganisasjonene om å få et uavhengig veitilsyn. I stedet får vi et avhengig tilsyn. I Statsbudsjettet for 2011 foreslår nemlig Regjeringen å legge veitilsynet under Statens vegvesen (!) - Denne tilsynsformen løser ingen av de problemene vi har pekt på og vil ikke bedre tillitsforholdet mellom veiholder og veibrukere, sier NMCU-leder Bent Ording.
http://nmcu.org/bukken-skal-passe-havresekken" onclick="window.open(this.href);return false;