AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jordet?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Låst
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jordet?

Legg inn av AJ »

Ok...

Vinteren er i anmarsj, syklene er satt bort for hvile og velfortjent pleie og påskjønnelse alt etter hva eieren mener de(n) fortjener.
Og her på MCforumet.no kan vi, i påvente av en ny sesong, mene mye om annet.
Blant annet det Siv Jensen er inne på i denne artikkelen:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 870985.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Nye tanker eller samme gamle leksa...?

Og mens vi er inne på dette med sammenblanding av politikk, næringsliv og andre viktige samfunnsaktører... Bør AP avløses av noen med et mer kritisk blikk på nettopp de såkalte «edderkoppnettverkene»...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

brap
Innlegg: 26
Registrert: 09 sep 2010, 14:41
Motorsykkelen din: R1

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av brap »

Jeg har ikke sansen for verken Ap eller Frp, men det er nok mye sant i det du sier at Frp er helt på jordet.

Siv Jensen vet nok mer om «edderkoppnettverk» enn folk flest, siden broren er lobbyist.
"- Siv kunne påført Norge milliardtap": http://e24.no/makro-og-politikk/article1712181.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Ellers har jeg inntrykk av at mange i Ap har bakgrunn fra akademia eller er engasjert i foreninger som gjør det naturlig at de blir kjent med folk, og ender i ulike posisjoner hvor de kan være med og forme politikken og samfunnet forøvrig.

Blant Frp-toppene finner vi mye boms og kjeltring, så det tar nok litt tid før de klarer å lage noe bredt faglig nettverk selv.

"Frp har flest kriminelle": http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482662.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"- Henning ville vi skulle lage politikk han tjente mer penger på": http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/10/15/550295.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Helsesjef sier opp etter CV-juks": http://www.dagbladet.no/2010/06/24/nyhe ... /12293207/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Frp-nestleder politietterforskes for boligkjøp": http://www.dagbladet.no/2010/10/11/nyhe ... /13790568/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Sandbergs tidligere tabber" (inkludert en voldsdom): http://www.adressa.no/nyheter/innenriks ... 771568.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Tysnes »

AP bør absolutt avløses , edderkoppnettet er der og har vert det i alt for lang tid . Det er lov og tenke nytt , men husk att omtrent all presse er rødfarget . synes pressen nesten er verst av alle , er inne i politikken i min kommune og gode forslag fra vårt parti kommer skjelden fram . kanskje unødvendig å si kas parti... :-J

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Bubbu »

Tror ikke frp har noe mere kriminelle en andre partier. Det er bare å se på alle gavene de mottar uten å betale skatt for det. Hva med alle gavene vi ikke får høre om, de vi hører om er nok bare toppen av isfjellet. Og fagli er nok frp på lik linje med de andre partiene. Men media trenger en syndebukk og det har de funnet i frp. Blant politikerne finner vi mange kjeltringer og de er godt fordelt i alle partier. Og blant de verste kan jeg nevne AP(Avgiftspariet) Krf, Sv, Frp, H, V Rv. Men jeg synes at Frp kan få prøve seg de også. For AP, H ,Krf har strøket med glans.
(The Beast )

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av AJ »

Bubbu skrev:Og blant de verste kan jeg nevne AP(Avgiftspariet) Krf, Sv, Frp, H, V Rv.
Du nevner de fleste, men ikke SP... :-k
Tro om ikke også dette partiet har sine svin på skogen... Både partileder Navarsete og olje og energiminister Riis-Johansen har vært mediaynglinger en god stund denne høsten pga. av et par smågaver som partiet skal ha mottatt... :-J
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Duville »

Noen kan lure staten for ganske mye penger og når det blir oppdaget så betaler de det de skulle ha betalt for lenge siden (før oppdagelsen). Nåe saken oppdages så legger de seg litt flate, betaler (tilbake) det de skylder og slipper unna med det. Andre blir kjørt til veggs og må trekke seg fra alle verv og forsvinne fra både politikk og offentlige verv.

Er dette mulig uten at det sitter noen i i en posisjon og styrer dette slik de finner det for godt og slik at det tjener dem selv. Kall det edderkoppnett eller hva du vil men nett er der garantert og de røde sitt nett er nok best utviklet.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Intruder »

Noe av det som er kommet frem herover er at Sp mottok 500.000 fra Eidsiva Energi,noe de " dessverre" glemte
å melde fra om........
Eidsivas direktør heter Rinnan,og firmaet og alt rundt går nå på folkemunne under fellesbetegnelsen Rinnanbanden ! :-k :[-(
Naiv som jeg er tror jeg nok venstresiden er beste vei for folk flest,tiltross for avgifter og desslike... :prf
Mener høyresiden og de himmelske går mer for privatisering,fjernt fra det som tjener de svakeste. :moi:
Privatisering av helsevesenet i land vi gjerne sammenligner oss med gagner stort sett ikke mannen
i gata.. :ills
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Duville »

Her i Norge kan sansynligvis staten dekke opp det meste av svakheter i det røde systemet i vår levetid, ref +50% offentlige ansatte som får en sikker jobb, mange goder dekket av det offentlige og ingen krav til folk flest - dvs surfe på oljeinntektene og bruke av dem daglig forbruk. Det er ikke noe problem å bruke dem opp i vår tid så kan unga rydde opp etter oss og forsøke å få industrien i gang igjen når vi ligger under torva i konkuranse med alle de andre som har tilpasset seg en reell økonomi uten oljestimulans.

Hadde vi investert dem i reelle verdier som varer mer enn neste stortingsperiode så kunne ungene våre og etterkommerene våre nyte godt av det vi bygget. I dag bygges det svært lite for ettertiden, med unntak av ett operabygg som vissnok allerede har begynt å rase ut i sjøen er jo ikke mye å skryte av men det er visst det beste de får til.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Intruder »

Helt enig i det med barna våre Duville,politikere flest tenker ofte ikke lenger enn til sin egen
renominasjon...
Trusler som mikjøødeleggelser er skremmende,mener å ha erfart at private interesser sjelden
er mer opptatt av dette enn andre,dessverre...
Huff.. :moi:
Å investere i privat helse o.a. er vel heller ikke særlig bra for folk flest...
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Tysnes »

virker som enkelte tror att private aktører(feks.i helsevesenet) er det samme som kortvarig profitt, dårlige lønnsvilkår , pensjonsordninger etc. må huske på att det er det private næringslivet som tross alt driver NORGE . personleg har eg lite til overs for den offentlige legetjenesten , hadde ikkje vert for private hadde eg mest sannsynligt blitt uføretrygdet . kostet noen tusen (som arb.giver betalte) , men eg ble helt fin . sparte samfunnet for masse penger , og ikke minst skulderen ble helt fin . sjøl om eg er en del av frp-systemet , så er en vel aldrig enig i alt . ambefaler folk som klager på alt , sett deg på en politisk liste og ( kommunestyre osv) ver med å bestemme . Då ser en koffor ting tar tid les: demokrati . det var det , tenker att eg gir meg der .

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av frankh »

At voksne folk får seg til å i det hele tatt vurdere FrP som et ordentlig parti, eller Siv Jensen som noe annet enn en flink artist, fortsetter å overraske meg. Jeg mener - det går an å være opptatt av kapitalistisk politikk og fortsatt holde seg unna tullepartier som FrP - det kalles f.eks. Høyre. Og ja - jeg vet at FrP har ganske stor oppslutning. Om noe så bekrefter det den totale "cluelessness-en" og fantatiske ignoransen hos en stor del av befolkeningen. Det betyr _ikke_ at FrP er et ordentlig politisk parti.

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av frankh »

Bubbu skrev:Tror ikke frp har noe mere kriminelle en andre partier. Det er bare å se på alle gavene de mottar uten å betale skatt for det. Hva med alle gavene vi ikke får høre om, de vi hører om er nok bare toppen av isfjellet. Og fagli er nok frp på lik linje med de andre partiene. Men media trenger en syndebukk og det har de funnet i frp. Blant politikerne finner vi mange kjeltringer og de er godt fordelt i alle partier. Og blant de verste kan jeg nevne AP(Avgiftspariet) Krf, Sv, Frp, H, V Rv. Men jeg synes at Frp kan få prøve seg de også. For AP, H ,Krf har strøket med glans.
Dette stemmer jo ganske enkelt ikke. Det skal ikke lang tids graving i arkiver de siste 20 årene for å se at nesten hver eneste gang det er en eller annen dustepolitiker som har gjort noe kriminellt eller helt idiotisk, så er det en FrP-politiker. Er det en eller annen politiker som har hatt sex med en 15-åring, eller som har blitt "fersket" på en Boot Boys-samling, så kan du banne på at det er en FrP-er. Det betyr ikke at ingen politikere fra andre partier gjør tilsvarende ting, men all empiri og statisikk viser at FrP er overrepresentert i slikt som dette.

Å komme med tulleutsagn som at media bevisst bare fokuserer på det gale FrP-politikere gjør, og bevisst unnlater å nevne tilsvarende ting i andre partier, faller på sin egen urimelighet i dagens informasjonssamfunn; Det lar seg ganske enkelt ikke gjøre å skjule ting særlig lenge, uansett hvem man er.

Ellers så har jo selvsagt AP "strøket med glans". Etter 50-tallet og gjenoopbygningen av landet, så vet vi jo alle at Norge har blitt kjørt på ræva. Vi har hatt AP-regjering i store deler av denne tiden, og som vi alle vet har jo Norge endt opp som et av verdens fattigste land, med en ikke-eksisterende velstand. Den tiden vi har hatt borgerlig regjering de siste 20 årene har det selvsagt gått mye bedre: Riktignok satte Bondevikregjeringen rekord i å ta mest goder fra de som hadde minst, men det er ikke så nøye.

De fleste, både her inne og ellers, har sine politiske kunnskaper hovedsaklig fra VG og Dagbladet.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av jhn »

Æ tildels enig med dæ men samtidig så må æ si at det høres en smule arogant ut
å kalle en så stor del av befolkningen ignorante. :[-X

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Duville »

frankh skriver:
Dette stemmer jo ganske enkelt ikke. Det skal ikke lang tids graving i arkiver de siste 20 årene for å se at nesten hver eneste gang det er en eller annen dustepolitiker som har gjort noe kriminellt eller helt idiotisk, så er det en FrP-politiker. Er det en eller annen politiker som har hatt sex med en 15-åring, eller som har blitt "fersket" på en Boot Boys-samling, så kan du banne på at det er en FrP-er. Det betyr ikke at ingen politikere fra andre partier gjør tilsvarende ting, men all empiri og statisikk viser at FrP er overrepresentert i slikt som dette.

Ser ut til at ditt arkiv består av 3 - 4 dokumenter som er tilpasset ditt noe snevre syn. Du trekker frem enkeltsaker fra det partiet du ønsker å sverte. Dette er jo ett parti som faktisk har 20 - 25 % av stemmene som avgis ved valgene og det utgjør noen hundre tusen stemmer faktisk. Vet ikke helt hvem du snakker om når det gjelder mindreårige men det er uansett slag under beltestedet som ikke bør forekomme i debatter. Ingen forsvarer slike saker uansett parti.

Frankh skriver videre
De fleste, både her inne og ellers, har sine politiske kunnskaper hovedsaklig fra VG og Dagbladet.
Dette gjelder nok spesiellt de som ikke er enige i at Ap har gjennomført alle positive tiltak som er gjennomført de siste 50 år. Skal jeg si noe generellt om det du skriver så er det vel at det må komme fra en som på tross av bedre viten ikke vil innrømme at han hat tatt så feil i alle de årene... :)

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Bubbu »

AJ skrev:
Bubbu skrev:Og blant de verste kan jeg nevne AP(Avgiftspariet) Krf, Sv, Frp, H, V Rv.
Du nevner de fleste, men ikke SP... :-k
Tro om ikke også dette partiet har sine svin på skogen... Både partileder Navarsete og olje og energiminister Riis-Johansen har vært mediaynglinger en god stund denne høsten pga. av et par smågaver som partiet skal ha mottatt... :-J
Ja glemte de jeg. Tror alderen begynner å komme snikende. :mk
(The Beast )

Låst