AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jordet?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Bubbu »

Tror vi har en Ape politiker her inne. :skriver det var veldig så beskyttende ord. Jens er det deg? :lol
(The Beast )

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Bubbu »

frankh skrev:At voksne folk får seg til å i det hele tatt vurdere FrP som et ordentlig parti, eller Siv Jensen som noe annet enn en flink artist, fortsetter å overraske meg. Jeg mener - det går an å være opptatt av kapitalistisk politikk og fortsatt holde seg unna tullepartier som FrP - det kalles f.eks. Høyre. Og ja - jeg vet at FrP har ganske stor oppslutning. Om noe så bekrefter det den totale "cluelessness-en" og fantatiske ignoransen hos en stor del av befolkeningen. Det betyr _ikke_ at FrP er et ordentlig politisk parti.
Tror vi aldri blir enig der nei. Svada kaller jeg slikt :orefk
(The Beast )

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av frankh »

Nope, jeg er ingen AP-politiker. Jeg er sterkt kritisk til mye den sittende regjeringen gjør, og hvis du hadde giddet å lese litt ordentlig så hadde du fått med deg at jeg sier at FrP ikke er et ordentlig parti - jeg sier ingenting om at høyresiden av politikken ikke representeres av ordentlige partier i det hele tatt. I motsetning til noen som får seg til å stemme på noe så toskete som FrP, så liker jeg saklighet og fakta, fremfor VG-oppslag. Heller ikke lar jeg meg lure av frieriet til Siv Jensen på TV-skjermen. Mange gjør derimot det, og det er egentlig bare en trist bekreftelse på den manglende politiske og samfunnsmessige innsikten til veldig mange stemmeberettigede.

Jeg synes det er interessant å diskutere politikk (åpenbart), men med mindre det skjer på et minim av intellektuellt nivå så blir det bare flaut på vegne av menneskeheten. Det er utvilsomt folk her inne, som overalt ellers i samfunnet, som sitter på både intellektuell kapasitet og kunnskaper nok til å diskutere intelligent, men jeg tror ikke det har kommet en eneste påstand om noe i denne tråden som vitner om et kunnskapsnivå utover VG-nett.

Duville, du er sørgelig uopplyst, og det meste du sier er litt for usaklig og oppdiktet til at jeg ser noe poeng i å kommentere det. Ja, FrP har en betydelig andel av stemmene i landet. Det sier mer om en stor del av befolkningen enn det sier om FrP. Ikke minst sier det mye om en betydleig andel av befolkningen sin totale mangel på interesse for politikk. Dette nye halvrasistiske partiet i Sverige er et annet parti som har mange stemmer, uten at det betyr at det er et ordentlig parti av den grunn. I Østerike har vel et dårlig skjult nazistparti gjort det bra for ikke så lenge siden (uten sammenlikning mellom FrP og nazisme, forøvrig). Å bruke det at 20% stemmer på et parti som argument for at det er et ordentlig parti er som å si at "100.000 fluer kan ikke ta feil - bæsj smaker godt!" Jeg gjentar poenget om at folk som leser VG og Dagbladet har liten eller ingen greie på politikk. Skal man lære litt, og bli litt klokere, så må man holde seg unna Holmgang og tabloidmedia forøvrig, og i stedet oppsøke de faglige sammenhengene hvor de faktiske sakene og realpolitikken settes i den sammenhengen som er relevant. Kjedelig, selvsagt - men politikk er faktisk såpass kjedelig for folk flest at de færreste gidder å sette seg inn i det. I stedet leser de VG og Dagbladet, ser på "debatter" på TV2 og denslags, og tror de har en idé om noe som helst innen politikken. Mange av disse stemmer FrP, og dette reflekterer det nesten ikke-eksisterende kunnskapsnivået.

Som en litt halvveis "usakelighet", så kan man også se på bl.a. utdannelsesnivået til de som stemmer FrP sammenliknet med de andre (fortrinnsvis ordentlige) partiene. Det er ganske entydelig lesning, selv om det har endret seg noe de siste årene. Utdannelsenivået sier selvsagt i seg selv ikke noe direkte om kunnskap eller politisk innsikt, men det sier noe om tendensene til evner og/eller vilje til å sette seg inn i litt mer komplekse spørsmål og problemstilliner enn det mildt sagt lavpannede nivået som presenteres gjennom nyheter, debattprogrammer og tabloidmedia.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av jhn »

Æ trur ikke det e så veldig givende å diskutere politikk med dæ frankh,det kan se ut som
om du har veldig lett for å karakterisere folk som ikke mener det mener som kunnskapsløse,ignorante,uvitende og sikkert mange andre negative ting også.

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av frankh »

jhn: Tja, hva skal jeg karakterisere deg som, f.eks., når du skriver noe som er beviselig feil? I det jeg skriver ligger det jo rimelig tydelig opp i dagen at poenget ikke er HVA folk mener politisk, men hvilket grunnlag de baserer det på. Og i FrP-sammenheng er det en gjenganger at folk mener noe, eller evt. er enig med FrP, på sviktende grunnlag (les: Fordi de ikke skjønner eller vet nok om det de gjerne vil mene noe bastant om). Hvis du har et ordentlig argument som støtter FrPs "politikk", så er jeg veldig interessert i å høre det.

Det er nok ikke "givende" å diskutere politikk med meg på et VG-nett plan, nei :-)

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Duville »

frankh skrev:Nope, jeg e--------------

--------------------------

Som en litt halvveis "usakelighet", så kan man også se på bl.a. utdannelsesnivået til de som stemmer FrP sammenliknet med de andre (fortrinnsvis ordentlige) partiene. Det er ganske entydelig lesning, selv om det har endret seg noe de siste årene. Utdannelsenivået sier selvsagt i seg selv ikke noe direkte om kunnskap eller politisk innsikt, men det sier noe om tendensene til evner og/eller vilje til å sette seg inn i litt mer komplekse spørsmål og problemstilliner enn det mildt sagt lavpannede nivået som presenteres gjennom nyheter, debattprogrammer og tabloidmedia.

--- Har skjeldent sett på makan til sjølgod navlebeskuende snott som det du fremstår som her. ser ingen grunn til å kommentere dette på noen annet vis. "halvveis usakelighet" - du må være guds gave til menneskeheten.

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av frankh »

Fint det, Duville. Det er kjipt når folk ilegger deg meninger og egenskaper som du selv mener du ikke besitter, ikke sant? "Traff" det deg like bra som svadaen du skrev om meg? :-)

Men, fra spøk til revolver: Det _er_ fryktelig trøttende å diskutere politikk på VG-nivå. Hvorfor er ikke flere mer interesserte i å lære litt mer, og diskutere på et høyere nivå? Selve spørsmålet i denne tråden er drepende for enhver debatt. FrP-lederen anklager store deler av Stortinget for å bevisst holde dem utenfor politikken? Næh! Virkelig? Og hun gjør det atpåtil på FrPs landsmøte! Nå står ikke verden til påske!

Som om interne nettverk og kameraderi på noen som helst måte er annerledes i AP enn i et hvilket som helst annet parti som har vært med makten i lengre perioder de siste 60 årene. Hvis vi hadde byttet AP ut med Høyre så hadde dette selvsagt vært _helt_ annerledes, ikke sant? Selvsagt ikke. Politikk er ikke renhårig og ærlig. Ethvert parti eller politisk fløy vil _selvsagt_ gjøre alt de kan for å holde partier/fløyer med fundamentalt annerledes grunnpolitikk så langt unna makten som mulig. Dette gjelder både AP, Høyre, FrP, Senterpartiet, SV, RV (som heller ikke i særlig grad kan kalles et "ordentlig parti"). Forskjellen er bare at AP har hatt en spesiell stilling i Norge siden Gerhardsen. Det er godt mulig at Høyre hadde bygget opp landet nøyaktig like bra som AP har gjort, og gjort de samme feilene og tatt de samme (u)kloke valgene. Men det er langt fra den logiske selvfølgeligheten til å våse om at AP _ikke_ har vært tilstede mens velstanden i Norge har skutt i været. (Høyre har også i stor grad påvirket dette, selvsagt, iom. at den virkelige store veksten i norsk velstand har skjedd i løpet av de siste 30 årene, hvor vi har hatt flerfoldige statsministre fra Høyre.)
Sist redigert av frankh den 24 okt 2010, 19:07, redigert 1 gang totalt.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Duville »

frankh skrev:Fint det, Duville. Det er kjipt når folk ilegger deg meninger og egenskaper som du selv mener du ikke besitter, ikke sant? "Traff" det deg like bra som svadaen du skrev om meg? :-)
Du traff nok ingen ting med dine ytringer, men du er så ekstrem i dine holdninger at du ikke er verd å bruke ytterligere tid på.

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Bubbu »

HALLO RO DEG ned da tenk på blodpompa di. :lol
(The Beast )

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av frankh »

Når det kommer fra deg, Duville, så er det intet mindre enn komisk. Men jeg setter pris på at du holder deg langt unna meg - det har jeg også høflig bedt dem om å gjøre tidligere, uten at du har tatt notis av det.

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av frankh »

Bubbu skrev:HALLO RO DEG ned da tenk på blodpompa di. :lol
Bubbu - det der er jo bare barnslig hersketeknikk. Men la gå - jeg skal ikke nekte deg det. Forøvrig er jeg så rolig som man overhodet kan få blitt. Det skal MYE mer til enn politiske uttalelser på dette lave nivået for å øke pulsen min, kan jeg forsikre deg om :D

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av Bubbu »

frankh skrev:
Bubbu skrev:HALLO RO DEG ned da tenk på blodpompa di. :lol
Bubbu - det der er barnslig hersketeknikk. Men la gå. Jeg er så rolig som man kan få blitt. Det skal MYE mer enn politiske uttalelser på dette nivået til for å øke pulsen min, kan jeg forsikre deg om :D
Utrolig. Du er utrolig kverulerende og gidder ikke å diskutere noe mere svada med deg :-#
(The Beast )

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av jhn »

Ka du skal karakterisere mæ som får du egentlig bestemme sjøl,du har helt sikkert et par
mer eller mindre treffsikre karakteristikker klar på tungespissen.Nei æ har ikke noen gode
argument som støtter Frp.Ka æ stemme har egentlig mindre betydning i den her sammenhengen og om æ hente min viten fra VG eller klassekampen eller Donald Duck
vet vel ikke du så mye om,mitt poeng va at det e ikke så trivelig å diskutere no som helst
med folk som har et tilsynelatende oppblåst ego og en litt nedlatende holdning overfor
sine motstandere.
( No fikk du mæ til å komme med en litt negativ karakteristikk av dæ å vi har egentlig ikke
begynt å diskutere ennå, ikke bra)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37980
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av AJ »

Interessant med friske diskusjoner, folkens!
Men hold dere for gode til å komme med både generelle og spesifikke karakteristikker av det negative og nedsettende slaget, ok?
Når det skjer så sporer gjerne diskusjonen av i helt feil retning...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: AP-spunnet «edderkoppnettverk» eller er FrP helt på jord

Legg inn av jhn »

AJ skrev:Interessant med friske diskusjoner, folkens!
Men hold dere for gode til å komme med både generelle og spesifikke karakteristikker av det negative og nedsettende slaget, ok?
Når det skjer så sporer gjerne diskusjonen av i helt feil retning...
Det du sier her e jo den direkte årsaken til at æ skreiv det æ gjorde Men no ser æ jo at
æ fremstår som en selvutnevnt moderator,det va ikke meninga :sorry Æ trur æ skal kjøre
mæ en tur :mc1

Låst