ekstra fothvilere

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
turnon
Innlegg: 4
Registrert: 03 nov 2010, 11:47
Motorsykkelen din: honda shadow vt700
Sted: Bodø

ekstra fothvilere

Legg inn av turnon »

Hei der! Jeg har nylig anskaffet meg en Honda Shadow vt700. Liker sykkelen godt jeg, men savner på lengre turer ekstra fothvilere. De selger slike på Biltema, men problemet blir hvordan jeg skal feste dem. Hvor får jeg tak i en bøyle tro, og hvordan skal denne festes? Går det bra å feste den i selve ramme ved boring, eller bør de sveises fast? :scratch

Håper noen der ute veit råd!
:roll

Mvh

Bodø

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: ekstra fothvilere

Legg inn av ejs »

:thumleft
Sveising /boring på ramme er fy fy .
Må skru hvilerene fast,på stag eller veltebøyler.
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: ekstra fothvilere

Legg inn av AJ »

Hei, turnon,
og velkommen hit til MCsiden.no!

Flyttet tråden din til "Deler, utstyr og tilbehør...", jeg siden den handler om deler og tilbehør til sykker'n din ;-);)

Vet om flere som har x-tra fothvilere på syklene sine - festet med framflyttersett eller på annen kreativ måte.
OleB her på MCsiden har slike på BMW'en sin. Kan hende han har et og annet godt tips til deg :janikk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: ekstra fothvilere

Legg inn av Godtvoksen »

du finner mye fint ved å klikke her
Sist redigert av Godtvoksen den 03 nov 2010, 14:39, redigert 1 gang totalt.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: ekstra fothvilere

Legg inn av Duville »

GV Har du fått og montert bøylen du bestillte??
- det er vel en mulighet til å montere på fothvilere på den?

Godtvoksen

Re: ekstra fothvilere

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:GV Har du fått og montert bøylen du bestillte??
- det er vel en mulighet til å montere på fothvilere på den?
Bøylen er levert inn til Ove's MC som vil montere den før jeg tar ut Silkesvarten fra Vinterlagring. Nå er bøylen (Engine Guard fatbar Extreme 38mm Honda VTX 1800 ) jeg har kjøpt svært kraftig, så jeg er usikker på om en får standard feste for fothvilere til den. Det er ting jeg skal undersøke, for det blir vel til at jeg også ønsker fothvilere til den.

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: ekstra fothvilere

Legg inn av OleB »

AJ skrev:Hei, turnon,
og velkommen hit til MCsiden.no!

Flyttet tråden din til "Deler, utstyr og tilbehør...", jeg siden den handler om deler og tilbehør til sykker'n din ;-);)

Vet om flere som har x-tra fothvilere på syklene sine - festet med framflyttersett eller på annen kreativ måte.
OleB her på MCsiden har slike på BMW'en sin. Kan hende han har et og annet godt tips til deg :janikk
tja, tips og tips - Bilremas greie funka ok, men så har jeg også en bøyle å skru dem fast på ;e
Måtte til med noe tilskåret plategummi inni festet fra Bilrema for å få detta til å sitte.
Pent kan det neppe kalles, men på litt lengre kjøreturer ville jeg ikke vært foruten. :prop:
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Bjørn
Innlegg: 54
Registrert: 22 aug 2010, 20:02
Motorsykkelen din: KAV. VN800A
Sted: Kvinesdal

Re: ekstra fothvilere

Legg inn av Bjørn »

Bestilte bøyle i dag fra samme plass http://www.cruisercustomizing.com/, skulle ta 4 dager.
:-)

Godtvoksen

Re: ekstra fothvilere

Legg inn av Godtvoksen »

Bjørn skrev:Bestilte bøyle i dag fra samme plass http://www.cruisercustomizing.com/, skulle ta 4 dager.
:-)
Det går neppe så fort. Jeg tipper det tar fire dager før de får sendt det avgårde og så må du nok plusse på 8 dager til Norge....:-) Hvilken type bøyle har du bestilt?

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: ekstra fothvilere

Legg inn av Intruder »

:-k Skal ikke blande meg borti hva andre gjør,noe jeg vel likevel gjør unødvendig her og burde droppet :-# ,men jo mer
vi kjøper i utlandet jo mindre salg,montering osv blir det på MCforhandlerne... :notlistening :-k .

Dette vil på sikt føre til dårligere tilbud og service .............. ](*,) :mc3

Unnskyld eller hva det heter ! :prop: :\m/:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjørn
Innlegg: 54
Registrert: 22 aug 2010, 20:02
Motorsykkelen din: KAV. VN800A
Sted: Kvinesdal

Re: ekstra fothvilere

Legg inn av Bjørn »


Brukeravatar
Bjørn
Innlegg: 54
Registrert: 22 aug 2010, 20:02
Motorsykkelen din: KAV. VN800A
Sted: Kvinesdal

Re: Intruder

Legg inn av Bjørn »

Tror neppe det :-) Alt handler jo om pris og utvalg...

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: ekstra fothvilere

Legg inn av Intruder »

Om man kjøper fra utlandet og noe skjer,er det jo oftest hjelp å få av noen her på sida eller andre... :thumleft :mc2 :mc5 :mc1 :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: ekstra fothvilere

Legg inn av Godtvoksen »

Den så veldig bra ut, og en fin pris var det også.. :thumleft

turnon
Innlegg: 4
Registrert: 03 nov 2010, 11:47
Motorsykkelen din: honda shadow vt700
Sted: Bodø

Re: ekstra fothvilere

Legg inn av turnon »

Takk for alle gode tips angående ekstra fothvilere! :thumleft. Fant en som de mente skulle passe min sykkel. Forstår ikke helt av bildet hvordan fothvilerne skal festes til bøylen. Får bruke jula på å tenke....... :scratch

Her er linken.

http://www.cruisercustomizing.com/detai ... model_id=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar