Tenkte jeg skulle skrive noen linjer om første sesong(slutt) med stor mc
Starta på førerkort i juli, bestilte splitter ny sykkel i august, og klarte oppkjøring på andre forsøk 30te september. Frykta vel at det ikke kom til å bli mye kjøring på meg, men har nå klart å kjørt litt over 2000 km på den korte tia!
Men nå ser det ut til at jeg blir nødt til å starte vinterdvala snart, sia graderstokken min skjelden er over null. Skulle ønske vi hadde fått litt fart på den globale oppvarminga. bare litt!? Er blitt ganske kjent med sykkelen. kjenner tilliten vokser, og grensene tøyes. Kanskje like greit at jeg parkerer mens jeg fortsatt har en (nesten*) ripefri sykkel, for det er merksnodig lett å dra den opp på bakhjulet nå som jeg har blitt kjent med den. Kommer uten at jeg må be den spesielt (note: kanskje en fot opp, i førstegir, men føles stort! )
Håper det tør opp igjen et par dager så jeg får tatt en mer grundig vask og fyllt tank og dekk før jeg parkerer.
og !GLEDER MEG! til det blir sommer igjen!
*Har klart å få et hakk i tanken. sannsynligvis av glidelåsen på jakkeermet, som ikke satt som den skulle den aktuelle dagen
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
Hadde en av mine artigste prøvekjøringer i sommer med en ER 6 av den nakne typen. Overraskende sprek og en virkelig morsom sak å kjøre!
Du har mye å glede deg til når neste sesong starter
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Men det må være lov å håpe på at vinteren blir kortere selv om den forhåpentligvis kortvarige vinteren blir kaldere...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Hehe, den kommer nok til å komme ut av dvalen så fort veien er bar og det ikke er for mye is
Var ute og kjørte litt nå, faktisk :) bare råna frem og tilbake på E18 for å sjekke forholda tilfelle det er oppholds i morgen Ble tydeligvis kald på fingra, for de kjentes ut som de kokte når jeg kom inn i varmen igjen
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
noen med erfaring som kan forklare meg hvorfor alltid alltid kjennes ut som om jeg har vrid styret noen grader når jeg drar kommer ned fra bakhjulet? er jeg jeg som faktisk har vridd styret eller er det pga at forhjulet bremser litt når det treffer bakken? og hvordan jeg kan unngå det? er utrolig irriterende og skummelt (vel, hadde ihvertfall vært skummelt om jeg hadde dratt den høyt/fort/langt)
Blir vel neppe så jeg får prøvd noen av de evt forslagene før sommeren, men tenkte jeg skulle spørre før jeg glemmer det
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..