TEORIDEL MANDAG 29. APRIL
KJØREGÅRDSØVELSER TORSDAG 2. MAI
KJØRING PÅ VÅLERBANEN LØRDAG 4. MAI
OPPFØLGINGSKURS PÅ RUDSKOGEN SØNDAG 23. JUNI
NAF MC Oslo har arrangert oppfriskningskurs helt siden stiftelsen i 1989. Vi har med oss kyndige instruktører fra Tango MC (Politiets MC-klubb) og egne krefter som har drevet med dette i snart 20 år.
Kurset passer for alle som ønsker å friske opp kunnskapene fra forrige sesong eller som ønsker å videreutvikle seg som motorsyklist. Det er ikke et roadracing-kurs, men et kurs for vanlige motorsyklister uansett ferdighetsnivå.

Info om kurset og påmelding finner du her http://www.nafmcoslo.no/index.php/home/ ... kningskurs" onclick="window.open(this.href);return false;
Her er noen bilder fra kurset i 2010:

Teori i NAF-Huset fredag kveld. VELDIG MATNYTTIG

Valle Hovin på lørdagen

Gjennomgang av øvelsene i kjøregården på Valle Hovin. Ragnhild følger oppmerksomt med i bakgrunnen

Masse plass å boltre seg på på Valle Hovin

Sirkelkjøring

Kjeglekjøring

Unnamanøver

Unnamanøver - fikk virkelig nytte av denne treninga under en av høstens siste turer .... :-)å

Sigurd og jeg står i kø for å øve på nødbrems. Sigurd er konsentrert og tydelig preget av stundens alvor...

Vålerbanen på søndagen

Alle gruppene er oppstilt og klare til å begynne dagens trening på banen.

En ny pulje er klare til å kjøre ut på banen. Kjenner det kribler i kroppen....gleder meg allerede til vårens kurs..!!

Her med instruktør bak meg med etterfølgende evaluering

Vålerbanen. Det var til enhver tid mange instruktører på banen (se gule vester). MEGET BRA

Og husk, dette er IKKE et banekurs, men et kjørekurs. Og det er tilpasset ALLE ferdighetsnivåer!

Etterhvert som jeg ble varmere i trøya økte farta gradvis

For de som kjørte tidlig på dagen ble det også en ekstra pause i kirketida, da er det nemlig kjøreforbud på banen.
Det ligger flere bilder og skriblerier i bloggen til Ragnhild HER
Jeg kjører i gjennomsnitt 20.000 kilometer i sesongen. Allikevel anser jeg et kjørekurs som dette som en NØDVENDIGHET...!!

Her snakker vi nemlig om sikkerhet for både oss selv og andre i trafikken!
JEG HÅPER MANGE FØLGER OPPFORDRINGEN OG BLIR MED PÅ KURS TIL VÅREN.

OBS..!! IKKE NØL MED Å MELDE DERE PÅ...!! MANGE ER ALLEREDE PÅMELDT OG DET ER BEGRENSET ANTALL PLASSER...!!