Ikke ukjente Per Fugelli har skrevet om "Nokpunktet" og klikker du på linken nederst i denne posten kan du lese mer om hva han mener.
Har ikke lest boka selv enda, men det er det andre som har gjort, bl.a. disse.
"Fugellis «nokpunkt» kjennetegnes av en gyllen middelvei, men i sin åpenhet for menneskets mangfoldighet er Fugelli skeptisk til konformisme og søvngjengeri, og mer enn noen gang har han uttrykt begeistring over ekstasen. Forklaringen er at vi har mer enn nok av noe, men for lite av noe annet. Vi er ikke underernært, men feilernært så det monner. Fugellis muntre, sinte, lekne og lærde bok minner oss både om hva vi mangler og hva vi ikke trenger." (Thomas Hylland Eriksen, Morgenbladet)
"Vår mest kjente sosialmedisiner slår til igjen! Jeg fascineres av Fugelli. Han sier meg ting. Jeg skrur opp lyden når han er i radio, jeg følger intenst med når han er på tv. Jeg lytter spent når han holder foredrag. Han forenkler kompliserte sammenhenger til påstander det er lett å begeistres over eller ta avstand fra. Han leverer."
(Stein Aabø¸ i Dagbladet)
Synes Fugelli har en svært interessant tilnærming til tilværelsen, selv om også her kommer med (kanskje unødige...?) utfall mot FrP. Men kan hende han har rett i mye, godeste Fugelli?
Det kan jo hende at nok rett og slett er nok? Man er med på mange nok ting som legger beslag på tiden deres. Mange har mange baller i lufta og kunne kanskje med fordel greid seg med færre. Nok er nok...
Kanskje til og med en MC med 800 kubikk er nok?
Massevis av ting & ting og yin & yang som er mer enn nok.
Eller hva mener dere folkens?
Litt hverdagsfilosofi har vi ikke vondt av. Bare det ikke blir for mye, men akkurat nok

Ok, her er linken til "Nokpunktet".