Tror nok det er litt for mye politikk inne i bildet og ikke sunn fornuft-dette i følge bekjente innen politiet/UP.
problemet som jeg ser det er at de er politisk styrt og må uttale seg i henhold til den politiske dagsorden og ikke som yrkesutøvere med logisk tankegang,som skal håndheve lover og regler på en måte som faktisk tjener publikum/folket-fornuftig og logisk.
Det værste er vel departementene som styrer dem, som lever i et vakum utenfor samfunnet kun styrt av visse fikse ideer.
jhn skrev:Det her e vel å banne i kirka, men den offisielle grunnen til å ha fartskontroller e jo å luke bort fartssyndere, da må det jo være smartest å stå der det e flest av de.
Noen mister lappen mens andre kanskje blir skremt fra å kjøre for fort
Resultatet blir færre forbikjøringer og noen færre ulykker.
Ellers så synes æ det blir litt..skal vi si..tåpelig å klage på fartsbøter, når man får lappen skriver man under på at man har lært og forstått og akter å følge de lover og regler som finnes. Vi vet ka vi risikere så det bare godta den staffen vi får
er vel ikke klaging på å få bot dette?????
Hvor det kom fra vet jeg ikke...
Poenget er hvilket fokus de har for å få ned ulykkene.
De fleste alvorlige ulykker med MC i høy hastighet er en stor del med stjålet kjøretøy med fører uten førerkort kjent av politiet ofte i rus-hva fks fotobokser eller laserkontroll som gir politijakt i stor hastighet vil minske problem med dette synes usikkert fra min side...
En midtdeler eller utbedring av dårlige veier funker vel bedre for å hindre møteulykker enn en fotoboks på glatta på vinteren også..MÅ ikke foreta forbikjøring for å havne i feil kjørebane ser du..finnes flere årsaker.
er heller ikke garantert å kræsje selv om en foretar en forbikjøring på en fornuftig måte-selv om en har en 10-15 kmh for mye under utførelsen av denne.
Det er denne svart/hvitt tankegangen som er problemet mange ganger-selv om faktisk det har kommet innrømmelser via rettsvesnet at faktisk har veien vært sterkt medvikende til både ulykken og utfallet av denne.
Allikevel lukker myndighetene øynene for dette og velger slike "løsninger" som på E-8 for å kunne si at de har "gjort noe"