Din Drømmesykkel

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
GSXR

Din Drømmesykkel

Legg inn av GSXR »

Hva er din drømmesykkel? Her er det lov til og drømme lenger enn det som allerede er produsert. Det er og fins ikke drømmer som er dumme, så.....

Vel, om jeg selv skal starte denne tråden, så er min drømmesykkel allerede delvis produsert.
jeg synes MV-Augusta er den fineste og råeste sykkelen, bortsett fra at jeg gjerne skulle sett at den hadde egenskapene til den nye Honda CBR 1000.
Så en blanding av MV-Augusta og Honda CBR 1000 (Fireblade) er min drømmesykkel.
Lov til å drømme da.
Hva med dere?

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Joda det er mange drømmer hos meg også.. men jeg vil helst bygge sykkelen selv. Men til det så trenger man kapital..

Så det er vel drømmen min. Å få finansiert drømmeprosjektet... :D
Bilde

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Vilka egenskaper är det hos CBR1000 som du saknar hos F41000?

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..

Har vel ingen drømmesykkel, men å kunne kruse rundt på en Honda VTX 1300 S hadde vært flott... 8)
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

GSXR

Legg inn av GSXR »

rerell skrev:Vilka egenskaper är det hos CBR1000 som du saknar hos F41000?
Det er nok ikke hva jeg savner hos MV-Augusta,
det er mer hva jeg respekterer og beundrer ved CBR'en, jeg simpelthen elsker kjøreegenskapene til denne beundringsverdie sportssykkelen.
Men jeg skulle gjerne ha sett at den hadde fått en ansiktsløftning.
Så i bunn og grunn er det vel den nye Honda CBR1000RR som er drømmesykkelen, men i skinnet til MV-Augusta :wink:.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Det med drømmer er flott for da kan man ønske seg mye. Jeg har etter og ha snakket med folk, og sett meg litt rundt, kommet fram til at en BMWmc- er en liten drøm.
Den skal vist være en drøm og kjøre (kjøres 30mil non stop uten å flytte seg en gang i salen) lite bensinforbruk, har et stort dreimoment og masse krefter. Er et råskinn på grusveier....tjaaa det er vel ikke fritt for at jeg nå ser etter en BMW.
Her er det sikkert mange synspunkter, men det er veldig bra for meg. Da får jeg et større bilde og dømme etter når jeg en gang, muligens kjøper meg en drømmesykkel
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg kjører allerede på min drømmesykkel.....

Bilde
Sist redigert av Indian den 15 feb 2006, 03:51, redigert 1 gang totalt.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Se det ja, da har du ingen ting og se etter da Indian...koser deg med drømmesykkelen i steden....Kanske jeg og får gleden av det en dag.
Men det er egentlig vanskelig.

Drømmesykkel??????? Til lange turer.....eller gatesykkel......RR.....custum...osv.

Skulle hatt flere sykler da.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
LinnSurion
Innlegg: 94
Registrert: 23 feb 2005, 23:54
Motorsykkelen din: BMW K75

Legg inn av LinnSurion »

Vel, kan ikke si at jeg har så mye kjøreerfaring, men jeg kunne tenkt meg en harley ja. Veit ikke helt hvilken, mange fine. Men kanskje er Road King Custom, Night Train, Softail Deluxe, Super Glide Custom eller Dyna Low Rider. Og hvis jeg hadde hatt MASSE penger, hadde jeg også fått laga en custom chopper fra gutta fra OCC 8)

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

rogg skrev:
Drømmesykkel??????? Til lange turer.....eller gatesykkel......RR.....custum...osv.

Skulle hatt flere sykler da.
jepp.. flere sykler er løsningen: enduro, RR, veisykkel.

GSXR

Legg inn av GSXR »

rogg skrev:Håy..
Se det ja, da har du ingen ting og se etter da Indian...koser deg med drømmesykkelen i steden....Kanske jeg og får gleden av det en dag.
Men det er egentlig vanskelig.

Drømmesykkel??????? Til lange turer.....eller gatesykkel......RR.....custum...osv.

Skulle hatt flere sykler da.
Honda CBR 1100 XX er en kjempesykkel om du ønsker en 2 in 1.
Er du ute etter en knallgod SportTourer er dette et godt valg synes jeg.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Ja hva er nå drømmesykkelen? Har vært rundt på turer og treff, og har hatt god tid til å se og drømme meg inn i framtiden. Framtiden....da jeg kan kjøpe meg en drømmer.
Men hva er det jeg egentlig trenger? Er godt fornøyd med Shadowen, men samtidig ikke fornøyd....hva mangler?

Jeg bruker sykkelen til og fra jobb i den varme tiden av året. Tar små turer i ny og ne, og her er det jeg ser hva som hadde vært noe for meg. En sykkel som har ......la oss kalle det for "hanskerom". Det burde være mulig for disse fantaskiske konstuktørene vi har og lage en mc der det er mulig å ta med seg matboksen, mobilen, lite regnsett og rullingsen uten og måtte stappe det rund i lommene eller måtte henge på vesker/toppboks.

Det ville i alle fall for meg være en god begynnelse til å finne drømmeren. Vet det finnes noen svære touringer som har små oppbevaringsbokser, men det burde være mulig å få til dette på alle mc'er.
Tenker tilbake på den tiden jeg oppererte som "moped-ulv", da hadde de gamle Tempoene et hulrom under setet, og for de som hadde den brune Tempoen med fotbrett var det et futreal montert på baksiden av det.

Ja, vet det finnes ryggsekker, både myke og harde men jeg ønsker det på mc'n. Slik at det er mulig kanskje å få med seg en bærbar pc eller dokumenter.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
bonden
Innlegg: 48
Registrert: 24 nov 2004, 12:00
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Fåvang
Kontakt:

Legg inn av bonden »

Min drømmesykkel er for tiden en full dresser Harley.......... :love10:

Dette må være det absolutte tursykkel, den har Crom , lyd, kubikk og komfort.
Let the summer last 4ever

96 Electra Classic

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

bonden skrev:Min drømmesykkel er for tiden en full dresser Harley.......... :love10:

Dette må være det absolutte tursykkel, den har Crom , lyd, kubikk og komfort.
Håy..
Men det er lite med muliheter å oppbevare saker og ting, ja hvis man ikke henger på noen vesker da.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
bonden
Innlegg: 48
Registrert: 24 nov 2004, 12:00
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Fåvang
Kontakt:

Legg inn av bonden »

Vesker er standard på full dresser :)
Let the summer last 4ever

96 Electra Classic

Svar