Litt usikker på hvor denne bør plasseres.
Men, den er absolutt verd å linke til.
http://www.sohc4.net/index.php/archives/3224" onclick="window.open(this.href);return false;
Vi snakker GJENNOMFØRT arbeid!
CB550 Cafe Racer build
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
CB550 Cafe Racer build
Sist redigert av AJ den 05 mar 2011, 20:21, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Passer perfekt i "Verkstedet...", vil jeg si :-)
Begrunnelse: Passer perfekt i "Verkstedet...", vil jeg si :-)
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Sted: Tysnes
Re: CB550 Cafe Racer build
Fiiiiiin Gammel japse med engelsk stil
-
- Innlegg: 33
- Registrert: 31 mar 2009, 11:18
- Motorsykkelen din: Ducati 1000 SS- 04
- Sted: Melhus i Sør Trøndelag
Re: CB550 Cafe Racer build
Jeg kjenner gleden sprer seg i kroppen når jeg kan kose meg med slike bilder sammen med noen pils :-). Fantastisk! Selvfølgelig er det noe jeg "stusser" på hvorfor gjorde han slik osv, men bevares. Flott sykkel. Har maken i kjelleren (opp pussa original 500) Det frister no inn i h....! Takk for flott link!!
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Sted: Tysnes
Re: CB550 Cafe Racer build
Viss du har er original cb 500 four , ja da har du ett stykke MC-historie som bør holdes originalt . Men det er min mening.
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: CB550 Cafe Racer build
Da har æ pløyd mæ gjennom ALLE bildan mens æ såg 5-mila Fin kombinasjon
Vart jo en riktig fin sykkel på tross av at den har minst en sylinder for mye
Er kanskje feil å kommentere/kritisere en som ikke er her å kan forsvare seg..? Men kommenterer litt uansett selvfølgelig (smak er jo forskjellig)
Det som æ reagerer på som faktisk stygt, er skiltfestet, må da være mulig å få det til finere en DET når resten er SÅ gjennomført..?
Reagerer også på Honda logoen på tanken med Norton utseende!!???!! Sier jo på en måte "jeg ville mye heller hatt en Notron, men har bare Honda..??" Hadde passet mye bedre med en klassisk Honda logo, eller bare Honda-vingen.
Andre ting som æ villa gjort annerledes er at æ villa hatt TT-styre/Clubman-bar, villa hatt ett anna arrangement for varsellampene sånn at instrumenta kunne blitt montert tett sammen, den store braketten for tenningslås er FOR stor, kunne nok lagd noe mindre, kansje i kombinasjon med varsellampepanel..? Eksosanlegget er fint, men alt for langt, burde ha vært avslutta omtrent ved bakhjulsbolten eller 5-7cm bak, men med samme form.
Ellers er han jo uheldig å går på en smell med det øret som er knekt på toppdekslet, men får tak i en annen topp på Ebay, ser ut som han like got benytter anledningen til å overhale fra blokka og opp
Ser også ut som hele prosjektet "vokser" etter hvert som han bygger, at han ender opp med å stadig gjøre litt mere enn det var tenkt Dette er sikkert ganske normalt på sånne prosjekt..
Dette var bare tanker æ gjorde mæ basert bare på bildan, mulig det finns en historie på denne siden og, men har ikke leita, var utrolig mange bilder!!
Takk for linken
Vart jo en riktig fin sykkel på tross av at den har minst en sylinder for mye
Er kanskje feil å kommentere/kritisere en som ikke er her å kan forsvare seg..? Men kommenterer litt uansett selvfølgelig (smak er jo forskjellig)
Det som æ reagerer på som faktisk stygt, er skiltfestet, må da være mulig å få det til finere en DET når resten er SÅ gjennomført..?
Reagerer også på Honda logoen på tanken med Norton utseende!!???!! Sier jo på en måte "jeg ville mye heller hatt en Notron, men har bare Honda..??" Hadde passet mye bedre med en klassisk Honda logo, eller bare Honda-vingen.
Andre ting som æ villa gjort annerledes er at æ villa hatt TT-styre/Clubman-bar, villa hatt ett anna arrangement for varsellampene sånn at instrumenta kunne blitt montert tett sammen, den store braketten for tenningslås er FOR stor, kunne nok lagd noe mindre, kansje i kombinasjon med varsellampepanel..? Eksosanlegget er fint, men alt for langt, burde ha vært avslutta omtrent ved bakhjulsbolten eller 5-7cm bak, men med samme form.
Ellers er han jo uheldig å går på en smell med det øret som er knekt på toppdekslet, men får tak i en annen topp på Ebay, ser ut som han like got benytter anledningen til å overhale fra blokka og opp
Ser også ut som hele prosjektet "vokser" etter hvert som han bygger, at han ender opp med å stadig gjøre litt mere enn det var tenkt Dette er sikkert ganske normalt på sånne prosjekt..
Dette var bare tanker æ gjorde mæ basert bare på bildan, mulig det finns en historie på denne siden og, men har ikke leita, var utrolig mange bilder!!
Takk for linken
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: CB550 Cafe Racer build
Jau... Det er jo et veldig Norton preg på bygget, men dog.. Skal man da kritisiere alle japse cruisere for å imitere Harley?
Jeg reagerte også på skiltfestet... Det var jo retten og sletten bare grusomt stygt, som du sier. Når resten av bygget er så gjennomført som det er, så er avsluttningen ikke prima...
Men, som du også kommenterte... Ser ut som at prosjektet vokste underveis, og det er jo mulig at han har nye planer for hvordan skiltet egentlig skal festes.
Et cafe racer som virkelig lokker hos meg er denne: http://www.knucklebusterinc.com/feature ... afe-racer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg reagerte også på skiltfestet... Det var jo retten og sletten bare grusomt stygt, som du sier. Når resten av bygget er så gjennomført som det er, så er avsluttningen ikke prima...
Men, som du også kommenterte... Ser ut som at prosjektet vokste underveis, og det er jo mulig at han har nye planer for hvordan skiltet egentlig skal festes.
Et cafe racer som virkelig lokker hos meg er denne: http://www.knucklebusterinc.com/feature ... afe-racer/" onclick="window.open(this.href);return false;
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: CB550 Cafe Racer build
Nei, det blir jo helt feil!!Crinos skrev:Jau... Det er jo et veldig Norton preg på bygget, men dog.. Skal man da kritisiere alle japse cruisere for å imitere Harley?
Men mange Japse cruisere ser jo tydelig ut som etterligninger av diverse Harley, men, heldigvis, slenger det også noen modeller der de våger å gå egne veier . Ifølge Harley selv var vel Wide Glide verdens første "fabrikk custom" ?
Var utrolig tøff denne, men igjen pottene, riktig form, men aaalt for laaange.Crinos skrev:Jeg reagerte også på skiltfestet... Det var jo retten og sletten bare grusomt stygt, som du sier. Når resten av bygget er så gjennomført som det er, så er avsluttningen ikke prima...
Men, som du også kommenterte... Ser ut som at prosjektet vokste underveis, og det er jo mulig at han har nye planer for hvordan skiltet egentlig skal festes.
Et cafe racer som virkelig lokker hos meg er denne: http://www.knucklebusterinc.com/feature ... afe-racer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Og så blir det litt FOR hardcore for min smak uten noen som helst form for polstring for "rævbeina"
Apropo skiltfeste: har tenkt å skru av den fæle plaststjerten som stikker ned bak på nyMax'n.
Har egentlig to alternativer til hvordan æ skal lage sliltfeste:
Orginalt:
alternativ 1:
Lager noe sjøl selvfølgelig i alu eller rustfritt og lakkerer svart.
Alternativ 2: Å lage noe i denne stilen:
"Skvettlapp-plata" blir da kanskje lagd i "vorteplate"/dekksplate i alu for en røff look..(?)
Hva syns folk???
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!