Høsten 2010 fikk jeg på nette se min drømmesykkel til salgs en 1997 Honda cbr 900rr. Å smaken er jo som baken.
Men denne hadde jeg lyst på. Da jeg syntes dette er en pen modell. Disse nye ekstreme som lages nå, synes jeg personelig ikke er pene.
Det hadde gått 5 år siden jeg måtte selge min Honda cbr 600 pga ny jobb som behøvde bil i jobben. Sykkelen ble offret og jeg ble ulykkelig.
Så jeg spurte fruen høsten 2010 forsiktig om igjen kjøp av sykkel. Fikk egeltlig ingen svar, så jeg tok dette som et ja og begynte å by. For den nette sum av 37 000 kr fikk jeg tilslaget. Reiste inn til Oslo for å hente den. Sykklen var fra USA kjørt et par år her hjemme og hadde gått 26 000 Miles. Vell sykkelen hadde slitte Avon dekk "av veien" som de kalles i Skien. Kjede og drev nedslitt, noen små kosmetiske feil. Men dette var en jeg skulle ha.
Kjørte noen små turer på høsten men var ikke trygg på kjede som var kappet og klinket sammen igjen. Dekkene var jo heller ikke noe å skryte av så glatt kjørebane på høsten fristet ikke på en uten kasko.
Men så begynte det! dette fenomene dere kaller PMS. Selvfølgelig måtte jeg kjøpe drev, kjede og dekk. Felgene ble lakket nye blinklys ble montert. Olje og filter ble byttet, spido og turtelller fikk ny bakgrunn skallert i km/t.
Å så var den ferdig leng før jul.
Hva nå! jeg satt der med hjelmen på kjeftet på Kari Gjengedal og var sur

Men til saken dette fenomen dere kaller PMS.
Jeg må hele tiden kjøpe noe til sykkelen eller meg selv.
Begynte etter jeg hadde satt inn sykkelen og hadde sterke abstinenser. Jeg oppsøkte min lokale mc butikk her i Skien som foresten heter "Krambua" og har en fin nettside.
Ny hjelm måtte jeg ha for den gammle fikk jeg ikke nytt visir til.
Så skulle jeg ha nye hasker ente opp med nye jakke i steden. Så ble det bukse til den nye jakka. Æææ så måtte jeg selvfølglig ha ny støvler å hasker forresten to par der. Nå har jeg kjøpt sota visir og ryggskinne.
Så hvis jeg setter meg på bussen til Oslo i helgen så ender jeg sikkert opp med noe mer.
Tror jeg låser meg inne denne helgen å kaster nøkklen.