Munchen til Stelvio passet

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Munchen til Stelvio passet

Legg inn av ZZR-Tom »

Då ser det utsom at ferieturen er enda et godt steg nærmare raliteten.
Den løse planen begynner å bli herdast litt og planen er ferga Bergen-Hirtshals som er frame 0700 om morningen og då har vi god tid til å rusle dei ca 50mila til Hamburg med god margin og ta toget til Munchen, derifra sikter vi oss in på Stelvio passet og lurer på om dok har gode tips for veivalg dit og det finnest vel ikkje omveier i alpene? :knegg

Håper at vi får 3 veker tilgjengelig men det kan sjå ut som 2 får klare seg :sorry

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1442
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Munchen til Stelvio passet

Legg inn av Relax »

Strålende plan ;e

Fra Munchen er det bare å peise på sydover mot Innsbruck eller Imst, Neuders..

Hvis du følger SS40 derifra mot Stelvio så kommer du inn i bunn av den kuleste siden av passet....så ss38 oppover..

Avhengig av hvor mye tid man har .....finnes det jo flkere kule pass i nærheten ;e

Sjekk bremseklosser og bremsevæske før du drar ;e
"Do the right thing"

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Munchen til Stelvio passet

Legg inn av ZZR-Tom »

Munchen til Stelvio er jo gjenomførbart på en dag men er vel best å finne en "base" som er nært slik at en ka ta en dagstur dit dagen etter på? Er vel østsiden som er kulest og den som er mest bilder av?
Korleis er dina her? eller er det et fett? :-k Går det ann å få en kortare link?
http://maps.google.com/maps?f=d&source= ... 617493&z=9" onclick="window.open(this.href);return false;

Noken som har erfaring med Gardersjøen som en base eller generelt?
Sist redigert av Dexter den 12 apr 2011, 17:58, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Redigert linken. Den skal ikke stå i [url] klamme når den er så lang

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1442
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Munchen til Stelvio passet

Legg inn av Relax »

Sjekk ut Gavia passet som kommer etter Stelvio om du kjører fra nord og sydover..

Google: Gaviapasset, 23030 Valfurva Sondrio, Lombardia, Italia

Dette er på en måte mer spektakulært enn Stelvio bl.a. fordi her er ikke autovern på yttersiden og veiene er smalere,, :thumleft

I nordenden av Gardasjøen har du Arco som er et strålende sted, eller har du mange små og store steder rundt om alle veier i Alpene... Om dere ikke er alt for mange som kjørere sammen, ville jeg tatt overnatting på sparket :-)
"Do the right thing"

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Munchen til Stelvio passet

Legg inn av ZZR-Tom »

Vi er 3 styk og blir nok det meste som blir tatt på sparket og humør/vær ;e
Vist ferieønske på jobb går i boks så blir det sikkert rulla ut av toget i munchen søndags morning og på den 10end dag så blir det kjørt til bake til munchen for toget til hamburg og direkte til hirtshals dagen etter(men håper eg skal får til litt meir dager der nede :[-o< )
Vi kjem nok til å sjå på mulightane vi liker og så ser vi det ann på været ka vi finn på når vi er der.
Ser det er ca 50mil til Kroatia fra gardersjøen og då kjører vi forbi Venezia så der og er muligheter :)

Blir nok ikkje 10 dager der med kun kjøring, har en kar som liker ei øl eller to og siden eg er så godkompis så tar eg og ei så han slipper å drikke aleine :-J

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1442
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Munchen til Stelvio passet

Legg inn av Relax »

ZZR-Tom skrev:Vi er 3 styk og blir nok det meste som blir tatt på sparket og humør/vær ;e
Vist ferieønske på jobb går i boks så blir det sikkert rulla ut av toget i munchen søndags morning og på den 10end dag så blir det kjørt til bake til munchen for toget til hamburg og direkte til hirtshals dagen etter(men håper eg skal får til litt meir dager der nede :[-o< )
Vi kjem nok til å sjå på mulightane vi liker og så ser vi det ann på været ka vi finn på når vi er der.
Ser det er ca 50mil til Kroatia fra gardersjøen og då kjører vi forbi Venezia så der og er muligheter :)

Blir nok ikkje 10 dager der med kun kjøring, har en kar som liker ei øl eller to og siden eg er så godkompis så tar eg og ei så han slipper å drikke aleine :-J

Og strålende MC veier og natur alle veier,,,,,,,,,,, særlig Kroatia...
Ofte lange digre køer på motorveier utenfor Milano...så styr godt rundt om dere kan..
"Do the right thing"

Brukeravatar
GTline
Innlegg: 123
Registrert: 20 jan 2010, 12:10
Motorsykkelen din: Harley Davidson Low Rider.

Re: Munchen til Stelvio passet

Legg inn av GTline »

ZZR-Tom skrev:Munchen til Stelvio er jo gjenomførbart på en dag men er vel best å finne en "base" som er nært slik at en ka ta en dagstur dit dagen etter på? Er vel østsiden som er kulest og den som er mest bilder av?
Korleis er dina her? eller er det et fett? :-k Går det ann å få en kortare link?
http://maps.google.com/maps?f=d&source= ... 617493&z=9" onclick="window.open(this.href);return false;

Noken som har erfaring med Gardersjøen som en base eller generelt?
Anbefaler å kjøre over Sölden og ta Timmelsjoch over til Merano.
Gardasjøen er greit som base og tar du Stelvio den veien du kommer sørover får du Passo Gavia på veien til Gardasjøen.
Torbole som ligger helt i nord-enden av sjøen har endel mc hotell.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Munchen til Stelvio passet

Legg inn av ZZR-Tom »

Hjertelig takk for gode tips. GTline skal seriøst legge dine tips på toppen av ide hylla :thumleft
Når det gjelder Gardersjøen så er det ikkje noke bestemt grunn for den, er bere en ide og er opne for alternativer.

Og Dexter takk for forklaringa, er ikkje altid enkelt for sleke som meg :lol

Brukeravatar
GTline
Innlegg: 123
Registrert: 20 jan 2010, 12:10
Motorsykkelen din: Harley Davidson Low Rider.

Re: Munchen til Stelvio passet

Legg inn av GTline »

ZZR-Tom skrev:Hjertelig takk for gode tips. GTline skal seriøst legge dine tips på toppen av ide hylla :thumleft
Når det gjelder Gardersjøen så er det ikkje noke bestemt grunn for den, er bere en ide og er opne for alternativer.

Og Dexter takk for forklaringa, er ikkje altid enkelt for sleke som meg :lol
Glemte å si at østsiden av Gardasjøen består mest av små bade byer og det er rimelig flatt. Vestsiden er mye mer spektakulær og byr på mye mer morsom kjøring.
Kan jo få et tips til.... når du kommer fra Munchen så hvorfor ikke ta Grossglockner og over inn i Italia.
Kjør opp i Dolomittene og bli der i noen dager om været er bra. Da er dere midt i himmelrike av alpepass.
Tips for base kan være f.eks Arabba. (greit med base for å kjøre noen dager uten bagasje).
Derfra er det bare å kjøre ned til Merano og opp Passo Stelvio og videre ned mot Garda.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Munchen til Stelvio passet

Legg inn av ZZR-Tom »

Gode tips her ja :thumleft
Er har ikkje så mykje snøring på alpene, men planen er ut av toget å luffe rundt i 10 dager og så tilbake til toget og det einaste bestemte mål vi(eg) har er Stelvio, så tips og råd er hjertligt velkomen.

Brukeravatar
gaus
Innlegg: 117
Registrert: 29 okt 2009, 23:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
Bosted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Munchen til Stelvio passet

Legg inn av gaus »

GTline skrev: Anbefaler å kjøre over Sölden og ta Timmelsjoch over til Merano.
Gardasjøen er greit som base og tar du Stelvio den veien du kommer sørover får du Passo Gavia på veien til Gardasjøen.
Torbole som ligger helt i nord-enden av sjøen har endel mc hotell.
Og for oss som ikke er avhengig av biker hotels, finnes det veldig mange fine overnattingsmuligheter.
Turen nytes best sammen med den man er glad i.

http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html

Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)

Svar