Smeller litt i potta
-
- Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Smeller litt i potta
Heisann.
suser av gårde på mine nye Bmw, og storkoser meg. Men, når jeg girer ned, særlig til 2. gearet, smeller det litt i potta, ikke høyt, men en hører det godt. Er dette normalt, eller er det noe som ikke stemmer?
suser av gårde på mine nye Bmw, og storkoser meg. Men, når jeg girer ned, særlig til 2. gearet, smeller det litt i potta, ikke høyt, men en hører det godt. Er dette normalt, eller er det noe som ikke stemmer?
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Smeller litt i potta
Er ganske normalt, vil jeg tro. I hvert fall hvis du har satt på såkalt slip-on potte.gbruaset skrev:Heisann.
Gjorde det på TDM'en jeg hadde (to-sylindret motor ganske lik den du har på BMW'en) og gjør det ikke rent sjeldent på min nåværende Triumph Tiger med Arrow slip-on potte.
Sikkert ikke særlig uvanlig om du har originalanlegget heller. Hvorfor dette skjer overlater jeg til andre å forklare som har mer feil enn det jeg har...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
smelling i potte kan være irriterende, og det skal sannsynligvis ikke være slik.
Ta det opp med verkstedet når du skal ha den på service. Det bør være enkelt å fikse.
En injectionmotor kutter bensinen når man slipper gassen, og gir ikke bensin igjen før man nærmer seg tomgangsturtall.
Hvis signalet fra throttel position sensor (TPS) er litt feil kan motorstyringa tro at gassen ikke er stengt og vil da fortsatt gi bensin. Den bensinen poffer i potta.
Jeg har satt inn programerbar motorstyring i hobbybilen, så jeg har vært nødt til å finne ut hvordan dette skal virke.
Ta det opp med verkstedet når du skal ha den på service. Det bør være enkelt å fikse.
En injectionmotor kutter bensinen når man slipper gassen, og gir ikke bensin igjen før man nærmer seg tomgangsturtall.
Hvis signalet fra throttel position sensor (TPS) er litt feil kan motorstyringa tro at gassen ikke er stengt og vil da fortsatt gi bensin. Den bensinen poffer i potta.
Jeg har satt inn programerbar motorstyring i hobbybilen, så jeg har vært nødt til å finne ut hvordan dette skal virke.
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Hva er vitsen med uorginal potte hvis det ikke skal smelle ?
En skikkelig sykkel skal lage skikkelig lyd

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Jompa skrev:Hva er vitsen med uorginal potte hvis det ikke skal smelle ?

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
litt buldring når en bremser på gear er kos men ikke hvis det blir "haglesmell" da er det no skikkelig galt...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Godt beskrevetmekkern skrev:litt buldring når en bremser på gear er kos men ikke hvis det blir "haglesmell" da er det no skikkelig galt...

Nettopp slik låter Tiger og det synes jeg faktisk er ganske fett

nå har vel trådstarter ny sykkel, og burde ikke ha smelling i potta, KTMen min som var ny ifjor smeller ikke.
Fra prosjektet jeg bygger nå tenker jeg at det blir hørbare stikkflammer i eksosen
[album]1852[/album]
Fra prosjektet jeg bygger nå tenker jeg at det blir hørbare stikkflammer i eksosen

[album]1852[/album]
- ejs
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

BMWen er vel satt litt magert.
På forgasser motor så er vel løsningen å heve nålene.

If it ain't broke, I'll break it.
- Crinos
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Kontakt:
Smell i potta på (EFI) insprøytningsmotorer kan tyde på restgasser i potta som ikke har blitt blåst ut som anttes av enten høy varme (inne i potta) eller gnist i sylinderen med åpen utblåsningsventil, dvs feil tenning.
restgass er et høy gjenganger med slip-on potter, fordi de ofte hindrer avgassene riktig utslipp.
restgass er et høy gjenganger med slip-on potter, fordi de ofte hindrer avgassene riktig utslipp.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Står det at BMW'n din skal ha 98 oktan?
Det skal min helst ha K1200Gt og fyller jeg 95 smeller det ofte, spesielt i nedoverbakke og halvveis på tomgang.
Dette forsvinner med 98 okt.
Det skal min helst ha K1200Gt og fyller jeg 95 smeller det ofte, spesielt i nedoverbakke og halvveis på tomgang.
Dette forsvinner med 98 okt.
hei på min vfr 800 1998 så er det et system som skal slippe litt luft inn i exsosen som et rense system (PAIR VALVE) . der sitter det et par reed ventiler som ikke tettet skikkelig på min så da smalt det i potta skikkelig når jeg slapp gassen ved høye turtall . fjernet dette i vinter og tettet systemet helt og nå smeller det ikke lengre , så sjekk for lekkasje på exsosen.
om det kommer luft inn så kan du få slik feil :-)
om det kommer luft inn så kan du få slik feil :-)
Kjørelengde MC 2010: 8800 km (oppdatert 15.08.10)
I dag skal jeg gjøre ingen ting, gjorde det i går også, men ble ikke ferdig. :)
I dag skal jeg gjøre ingen ting, gjorde det i går også, men ble ikke ferdig. :)
- KawaSuki
- Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 SA 2006 mod. -
Synes det er greit at det " SMELLER " litt i slipon`en jeg .
Kjører mye i grensetraktene i Østfold , og en god del i Sverige .
Fordelen med at det smeller litt er at da får Elgen og Svenskene ,
tid til å stikke til skogs .
Aldri så galt at det ikke er godt for noe ! .
Kawasuki
Aldri så galt at det ikke er godt for noe ! .

Kawasuki
- Crinos
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Kontakt:
Hehe... Kjekt med en liten "pass opp... her kommer jeg" signal ja...KawaSuki skrev:Synes det er greit at det " SMELLER " litt i slipon`en jeg .
Aldri så galt at det ikke er godt for noe ! .![]()
Kawasuki

“We adore chaos because we love to produce order”.