Jepp.. Da er jeg bilist for en stund fremover..
Min kjære Aprilia classic 125 hadde et leit uhell på vei til jobb som gjorde at jeg nesten fløy over styret i 50 km/t.
Et av kulelagerene i framhjulet har blitt ødelagt, odometerring og speedometerwire likeså. Og må vel nesten belage meg på å bytte frambrems også.
Slapp unna det hele med en litt forslått skulder, så alt gikk bra.. sånn relativt sett.
Holdt på å parkere i bakluka til en fyr som fant det for godt å fortsette å ligge i venstrefila selv om han fikk motorstopp forleden jeg. hadde heldigvis litt avstand, så rakk å bremse ned farten før jeg fikk tatt en liten unnamanøver og stoppa mellom han og tunellveggen (mye trafikk i midtfila, så var "way of least resistance"). Gjorde meg en liten notis på at jeg må følge skikkelig med selv om jeg kjører der hver dag... eller som jeg tenkte dagen før (og som jeg tydeligvis glemte selv); at det er viktig å skaffe seg et såpass overblikk over trafikksituasjonen at man forstår hvorfor juletreet blinker (bremselysa til bilene forran).
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..