Mange av disse peker da bort fra hovedveien, og da blir det sjeldent til at de besøkes (ihvertfall av meg) når man sitter i bil, på vei fra A til B.
Ved en mctur i dag, dukket det opp et ønske fra en av deltagerne om å stikke innom en Tømmerfløtedam som han hadde passert severdighetsskilt for mange ganger ved kjøring langs den aktuelle veien, i bil.
Jeg ble da med ham for å sjekke ut severdigheten, og ble ikke skuffet. Flott anlegg, bygget i gammel stil (laftet) og svært så flott tilrettelagt for å kunne se, lese om og ta en pause ved. Kort om opplevelsen her
I mitt eget nærområde er det mange titalls slike severdighetsskilt som jeg vet jeg har passert i god stil, i bil. Blir nå å jakte disse skiltene og sjekke de ut litt nærmere. En skal ikke se bort i fra at en kan få noen nye opplevelser og en del ny lærdom av det også

Har du noen severdigheter som du har "kostet på deg" å besøke på MC- tur, og som har gitt den noen opplevelser som du ikke hadde sjekket ut ved tidligere transportetapper?
Landsdel, veinummer og severdighet?