Puss av crom. Skruer og smådeler av crom

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
odinthegod
Innlegg: 36
Registrert: 20 mai 2011, 22:27
Motorsykkelen din: Suzuki GS1100GK :-D
Sted: Harstad
Kontakt:

Puss av crom. Skruer og smådeler av crom

Legg inn av odinthegod »

Nå som jeg skal skaffe meg en eldre Honda Goldwing (87) med en MASSE crom. Der er noe rust her og der som må pusses bort. Der trenger jeg tips :-)

Så er det skruer. Det er mange forskjellige skruer og muttere som kanskje burde byttes. Jeg finner ikke cromskruer der jeg vanligvis kjøper skruer.. Tips?? :-P
GWrust1.jpg
GWrust2.jpg
Er rust flere plasser og på mange andre skruer.. :-/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Puss av crom. Skruer og smådeler av crom

Legg inn av ArcticTiger »

Et alternativ til cromma skruer er skruer i rustfritt stål. Sjekk på ebay, jeg har sett komplette sett med utvendige skruer i rustfritt til flere forskjellige motorer der.
Når cromma ting ruster betyr det at det er hull på crome-belegget så vann og luft kommer til stålet under. Du kan pusse bort den brune rusta med Autosol på ei fille, eller forsiktig med Owatrololje og fiiin stålull. Delen blir da seende "ikke så verst ut", men rusta vil komme igjen før eller seinere pga at cromebelegget er skadet/hullete.
Omcroming er da utveien hvis du vil ha det støkent. Forskjellige firma gjør sånnt, jeg har brukt Centrum Fornikling i Oslo ved et par anledninger. Men croming/fornikling er ikke spes billig, får du tak i nye deler (ebay) kan det være like greit, kanskje.

Svar