Hei:)
Var ute å stelte med banet mitt litt idag. Tok en sjekk og vask av kjedet. Når jeg studerer det nærmere ser jeg at det mangler en O-ring her og der.....ikke så mange, fant vel 2-3 som var borte. Kjedet var nytt i vår, skal innrømme at det ikke er det dyreste jeg fant....
Er det noen som har synspunkter å dette? Er det vanlig at o-ringer faller av...? Er det så farlig å mangle noen...? Eller må jeg bare skynde meg å kjøpe nytt kjede...?
På forhånd trusen sprakk:)
O-ringer
- SuperTenere
- Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten
-
- Motorsykkelen din: x
Re: O-ringer
Kvalitet og pris kan ha en sammenheng.... (ikke altid). Det er ikke "farlig" om o-ringene er borte, det er vel bare å smøre oftere og mer rikelig, og kjøre så lenge det holder
Før i tida hadde ingen kjeder o-ringer, de holdt ikke like lenge som dagens.

Før i tida hadde ingen kjeder o-ringer, de holdt ikke like lenge som dagens.
- Crinos
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Kontakt:
Backer opp det ArcticTiger skrev.
Før i tiden hadde ingen kjeder o-ring, men ble slitt fortere.
Jeg ville ikke ha tatt meg bryderiet å bytte kjede, bare sørge for å inspisere det litt oftere enn ellers og selvsagt smøre det rikelig.
Når du så bytter, bytter du ikke til samme merke!
Før i tiden hadde ingen kjeder o-ring, men ble slitt fortere.
Jeg ville ikke ha tatt meg bryderiet å bytte kjede, bare sørge for å inspisere det litt oftere enn ellers og selvsagt smøre det rikelig.
Når du så bytter, bytter du ikke til samme merke!

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom