Første lettsykkel ??

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
JumperIV
Innlegg: 4
Registrert: 14 jul 2011, 22:49
Motorsykkelen din: Cross

Første lettsykkel ??

Legg inn av JumperIV »

Hei, eg har bestemt meg for å ta lett lappen fortest som mulig.
Men spørsmålet er, hvilken lett mc er smartest å beynne med ?
Eg betaler ikkje meir enn 30 tusen..
[Ung MC køyrer

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Første lettsykkel ??

Legg inn av Intruder »

Velkommen til oss,og lykke til med kortet og valg av sykkel. :thumleft
Selv kjørte jeg lettsykkel for mange år siden,og erfarte at jeg skapte mye mer driftsproblemer enn syklene.
Vil tro at japsesyklene er veldig bra,har du folk nær deg som er kyndige og kan hjelpe deg å sjekke dem kan
du gjøre gode kjøp !!
Spør MC-forhandlere,og å møte opp på et treffsted der folket samles kan være nyttig,disse kara har ofte mye kunnskap og mye vilje til å dele den med andre... :b_c:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Første lettsykkel ??

Legg inn av ArcticTiger »

Det første du kanskje må finne ut, er hva slags type/kategori sykkel du kan trives med. Er du en "cruiser"-type, en R-gutt, eller liker du kanskje best off-roadere :mc1 ? Du finner lett-sykkler av alle slags kategorier.
Av merker, så ville jeg holdt meg til anerkjente, kurante merker som har seriøse forhandlernett, og som det er greit å få tak i deler til. jeg har inntrykk av at det er solgt en del billig-dritt fra kina ol. de senere år, de ville jeg styrt unna.
Det er leeenge siden jeg selv kjørte lett-sykkel, men jeg har to sønner som har hatt lett-sykkel. De kjørte Honda CB 100 og Honda CA 125 Rebel. Begge var slitesterke, gode sykkler som de hadde myye glede av!
Lykke til med letingen etter en kool :jada: sykkel, og arbeidet med å få lett-lappen når den tid kommer! Du har mye artig i vente :thumleft :thumleft
Meen, pass deg nå så du ikke blir tatt av Poletie før du får lappen :[-X Det er skikkelig surt :(
Sist redigert av ArcticTiger den 15 jul 2011, 17:57, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
powerfulglenn
Innlegg: 49
Registrert: 18 jul 2011, 08:51
Motorsykkelen din: Sachs Xtc 125 2001, Aprilia RS 125 1998

Re: Første lettsykkel ??

Legg inn av powerfulglenn »

Jeg så veldig på Sachs Xtc og Yamaha Virago ;) Hvis du skaffer den en Sachs som er 2 Takt så får du Yamaha Motor pluss masse annet som er laga av Yamaha :) Så deler er tilgjengelig ;) Trimming er det fult mulig :) Jeg tok ut plomba mi ogsånt og nå gjør den 150;) Den er utrolig god og kjøre i svinger og på rettestrekninger.... Men jeg skulle ønske jeg hadde Virago noen ganger når jeg skal kjøre langt ;) Så er en Haug med Sykler... Men se litt på Merkene : Yamaha,Aprilia,KTM,Honda,suziki(Sachs fikk suzuki motor etter år 2003 med 4T) Jeg veit om en strøken Sachs til salgs og den er Billig! Sikkert masse annet bra med merker men ta og hør deg litt rundt og spørr på forumet her ;) Mange som er kjempe greier her inne som kan hjelpe deg og evt fortelle litt :) Lykke til med Lett sykkel søket :)
MEN HUSK EN TING: Det som er viktig er at det er bra tilgang med deler ;) Jeg ble sykt nervøs når nesten ingen visste hva Sachs Xtc var :S Så sa jeg Yamaha DT Motor så kvikna de fort til ;) Så se på en lettsykkel som man kan finne billige deler og som er lett og få tak i ;) så slipper du å slite deg ihjel hvis du trenger nytt stempel feks ;)
Bil: BMW E30 320I
Lett MC : Sachs XTC 125R 2002, Aprilia RS 125 98Mod
Mitt Lett sykkel prosjekt:http://www.apriliaforum.no/viewtopic.php?f=26&t=9564

Svar