Halloen MC-folk

Tenkte det var på tide å lage en liten arbeidslogg om min røde 1996'modell Suzuki GSF600 Bandit. Eller bare Bænditten.
Jeg er nå snart ferdig med alt som heter MC-opplæring, og skal ha siste kjøretime (selvvalgt) neste uke samt oppkjøring på Fredag. Har kjøretime på Torsdag bare for å varme opp litt til Fredagens nervevoldtekt..
Uansett, sykkelen ble innkjøpt tidlig i Juli, og har allerede blitt litt finere enn det den egentlig var. Før den ble solgt til meg fikk den en gjennomgang hos forhandler (GMS på Gjøvik) hvor det ble ble byttet framdekk.

Da jeg fikk sykkelen hjem kom fort trangen til å begynne å pusle med den ->
Min røde BMW Cab hadde så og si samme lakk-kode som Bænditten, så da ble det fiks av noen små lakkskader, her på de bakre fothvilerne.

Før og etter:

Sorry GMS, men klistremerket på framskjermen måtte dessverre bort..

Også blinklysene da.. Nei og nei. Er det noe jeg virkelig hatet med sykkelen så var det de! Venstre foran fungerte heller ikke.

Grunnen til at det ikke fungerte:

Det var også en strømpe som ligger og gnisser ved styret, den er slik fra fabrikk, så da var det bare å reparere strømpa.

Før og etter:

Eksosrørene ut fra sylindrene var heller ikke spesielt pene.

Så da var det bare å finne frem:

Og vips!

Tilbake til blinklysene så ankom det brått nye, her ferdig montert og oppkoblet.

Foran og bak:

Nydelig!

Ellers så ble det jo en tur innom Biltema, og der var det selvfølgelig noen fristelser

Litt dårlig bilde, men her har vi tankpad og klokke montert på styret

Klokka!

Uff da, tar av setet og ser det her..

Vet ikke hva jeg får gjort med lakkskaden, men renset for lim og drit fikk jeg hvertfall gjort!

Lakkrens, polering og voksing hørte jo selvfølgelig med, samt full vask av hele sykkelen.

Polering, svart mild pad med Scholl S40.

Voks: Swissvax Shield, fantastisk bra

Ser kanskje skillet her? Litt maskeringsteip og polerte på venstre side.

Ellers.. Tja, nye "bar ends"

Samme dag ble det også handlet inn kjedesmøring og kjederens

Tjaaa, hva har jeg glemt da?

Jo! Noen ferdigfordennegang-bilder:

Stay tuned for flere slike updates! Skal få til bilder i hver update av hva som skjer med sykkelen fremover. Neste punkt nå er å få lakkert oljekjøleren på nytt, og da blir det nok en update