Kjøpe brukt motor fra ebay?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Kjøpe brukt motor fra ebay?

Legg inn av TheBandit »

Hei og god helg til dere mc-folk :vs

Som flere av dere fikk sikkert med dere så klarte jeg å krasje istykker motoren på min kjære Bandit for en måned sia. Og no er det snart 3 uker sida jeg sendte inn skademelding og fikk beskjed om å sette den inn på verksted. Var innom Lundamo auto i dag, men de hadde fortsatt ikke fått noen takstmann på besøk så ingenting har blitt gjort enda. FY til Terra! Noen som har erfaringer med kaskoskader og Terra?

Men saken er den at det koster meg 6000 kr i egenandel + bonustap så jeg sitter å vurdere å kjøpe brukt motor ifra England eller USA. Kom over noen på ebay:
http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-GSF-Ba ... 2228wt_905
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/03-SUZUK ... 659wt_1165
http://cgi.ebay.com/Motor-kpl-Engine-Su ... 689wt_1163
Noen som har noe erfaringer eller tanker om å kjøpe motor fra utlandet? Og er det noen som vet om det er samme motor i mk1 og mk2 bandit?

Som vanlig regner jeg med at dere har mange gode svar ;e :thumleft

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Kjøpe brukt motor fra ebay?

Legg inn av TheBandit »

Vel, i USA tilbyr dem gratis frakt innenlands, så da er det jo bare å bruke Jetcarrier. Er ikke sikker på hva motoren veier æ, men om æ bestille fra europa så regner med jeg at DHL eller noe slikt ikke koster så alt for mange tusenlappene. Finner ikke nå komplette motorer på nettet i Norge ihvertfall, men tips om motorer mottas gjerne ;e

Brukeravatar
XRing
Innlegg: 279
Registrert: 13 feb 2011, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
Sted: Bergen

Re: Kjøpe brukt motor fra ebay?

Legg inn av XRing »

Betale frakt av en motor fra USA til Norge ville jeg aldri begitt meg ut på; bare småpakker koster jo en formue å få sendt derfra. England er forsåvidt bedre, men legg merke til at selger i utgangspunktet bare sender innenfor England, og selv da koster det bortimot 600 spenn. Legg til norsk MVA og fortollingsgebyr og du er oppe i langt over 6000.

Har du sjekket her på berget? Krangnes, JapanMotor og hva de nå heter alle sammen? Det kan fort lønne seg å kjøpe lokalt.
En annen idé er eBay i Tyskland. Her kan det, avhengig av hvor du bor, ordnes med kreativ frakt, for eksempel poste restante til Kiel og så henter du den selv per ferge. Eventuelt henter den direkte hos selger.

Tilsvarende i Sverige, blocket.se er et greit sted å starte.

Lykke til!

Edit: Skrivefeil i URL
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Kjøpe brukt motor fra ebay?

Legg inn av TheBandit »

Takk for tipset. :thumleft Det ser ut som Japan motor har en passende motor. Må sende en mail og sjekke pris :-)

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1604
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Kjøpe brukt motor fra ebay?

Legg inn av Kjellrf »

Hør med Spinnin wheel på Mysen.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38047
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kjøpe brukt motor fra ebay?

Legg inn av AJ »

Har aldri kjøpt motordeler til MC på eBay, men lyktes utrolig nok å skaffe til veie en girkasse til bil til en fornuftig pris fra England. Fornuftig pris i forhold til fryktinngytende norske priser i hvert fall. Og da har jeg inkludert £100 i frakt. Likevel kom kassa på langt under priser man operer med i Norge.
I mitt tilfelle var det for øvrig komplett umulig å oppdrive girkasse i hele Skandinavia. Eneste løsningen var Russland eller England fordi bilen jeg fortsatt har, var den mest solgte en periode i Russland og produsert i England. Dermed rimelig god tilgang til girkasse og andre deler fra begge land.

Så ja! du kan gjøre en god deal på eBay.

Les gjerne mer om mine erfaringer her:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 632#p28632" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Kjøpe brukt motor fra ebay?

Legg inn av NickNei »

Vil nok gå bra å kjøpe på ebay, men flyfrakt fra usa blir for dyrt, må gå med båt da, og det vil ta noen uker.

Fra england er frakt billigere, sjekk prisen, men har japan motor eller noen andrei norge eller sverige et ok tilbud er det bedre å slå til der ja.

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Kjøpe brukt motor fra ebay?

Legg inn av TheBandit »

AJ skrev:Har aldri kjøpt motordeler til MC på eBay, men lyktes utrolig nok å skaffe til veie en girkasse til bil til en fornuftig pris fra England. Fornuftig pris i forhold til fryktinngytende norske priser i hvert fall. Og da har jeg inkludert £100 i frakt. Likevel kom kassa på langt under priser man operer med i Norge.
I mitt tilfelle var det for øvrig komplett umulig å oppdrive girkasse i hele Skandinavia. Eneste løsningen var Russland eller England fordi bilen jeg fortsatt har, var den mest solgte en periode i Russland og produsert i England. Dermed rimelig god tilgang til girkasse og andre deler fra begge land.

Så ja! du kan gjøre en god deal på eBay.

Les gjerne mer om mine erfaringer her:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 632#p28632" onclick="window.open(this.href);return false;
Jepp... Skal lese litt der :-) Var forresten innom Ride Trondheim i dag og skulle kjøpe nå dela til yamaha'n til sjølingen. Og ved vinduet sto det en Triumph Tiger 800... Satt veeeeeeeeldig godt på den + at æ likte utseende :D Ble levert inn en ekstra lottokuppong i dag :yahoo

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Kjøpe brukt motor fra ebay?

Legg inn av TheBandit »

Heisann folkens! :-)

Tenkte jeg skulle legge ut en oppdatering om hva som har skjedd siden sist.

Etter 3 uker på verksted og ingenting hadde skjedd, så ringte jeg forsikringsselskapet. Og det endte opp med at jeg stoppa forsikringssaken og henta hjem min kjære bandit. Og fant en motor på ebay, fra en selger i england som kaller seg landmarkbikes. Fikk den levert på døra ei uke etter den ble bestilt og samme kveld var sykkeln klar for veien. :-) Totale kostnaden for motoren ble 5400 kr med moms og frakt. Egenandelen på forsikringa va på 6000 kr + bonustap så jeg kom billig ut av det. Og bytte av forsikringsselskap vurderes sterkt da jeg har hørt om flere saker der de ikke klarer å sende ut en takstmann på ukesvis. ](*,)

Motoren var en 2004-modell og hadde gått 15k miles som blir ca 24.000 km. Og den ser ut til å være i veldig god stand. Og i samme slengen så ble det montert varmeholker og xenonlys i nær- og fjærnlys, så no er jeg klar for høstsessongen :-D

Så nå håper jeg på masse fine høstdager med masse sol og pent vær. :-) :mc1

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Kjøpe brukt motor fra ebay?

Legg inn av TBI81 »

Godnyheter! Velkommen tilbake på veien ;e

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Kjøpe brukt motor fra ebay?

Legg inn av Banditmannen »

Så flott da! :D

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Kjøpe brukt motor fra ebay?

Legg inn av pelsen »

flott løsning :thumleft
Men at kjøp av komplett motor er billigere enn egenandelen på forsikringen sier vel sitt om hva kaskoforsikringen er verdt på eldre sykler.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Kjøpe brukt motor fra ebay?

Legg inn av ArcticTiger »

Dette var kjempebra :thumleft Flott at det ordna seg så greit, og den mottorn var jammen meg rimelig :D !

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38047
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kjøpe brukt motor fra ebay?

Legg inn av AJ »

Veldig bra løsning :thumleft
Minner ikke så rent lite om eBay gearkassa jeg kjøpte til Almera'en min... ;-)
Var ikkeno' forsikringsselskap involvert, men sto overfor alternativene å heloverhale den ødelagte gearkassa eller kjøpe ny - i Norge. Og det var helt utelukket pga. av skremmende høy pris...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 726
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Kjøpe brukt motor fra ebay?

Legg inn av JanK »

:thumleft :thumleft

eBay er fantastisk! Jeg har nylig byttet clutch på kassebilen min, ettersom jeg har vært i Norge en god stund nå ble den ikke kjøpt i Italia. Hos Mekonomen her i Norge kostet den (bare delen) nesten 6000kr!

Jeg gikk på eBay og kjøpte ny, original clutch fra Italia, kostnad inkl. levering fra Sicilia 1335kr!

Norske priser er helt hårreisende!
](*,)
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Svar