Biltema hjelm er best?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Biltema hjelm er best?

Legg inn av simpson »

Kom over denne testen og den konkluderer med at Biltema sine hjelmer er best i test.
Min reaksjon er :lol
Les og døm selv.
http://www.rogalandsavis.no/motormagasi ... 330800.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Biltema hjelm er best?

Legg inn av Crinos »

Mulig de er testvinnere i DEN testen... Men ville fremdeles ikke vert med i en crash med Biltema hjelm...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Biltema hjelm er best?

Legg inn av Intruder »

Det er utrolig hvor mange ganger billig kan være like bra som dyrt,selv er jeg
overhodet ikke i tvil om at undersøkelsen holder vann... :thumleft
Har selv "billighjelm",og hørte ingenting hos forhandler om at den var farlig
å bruke.... 8)
Men jeg er vel litt i den situasjon at jeg " håper" mitt valg holder vann... :skriver :dontknow
Og pris og utseende teller minst..
Sist redigert av Intruder den 30 okt 2011, 15:32, redigert 1 gang totalt.
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

mekkern
Innlegg: 7589
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Biltema hjelm er best?

Legg inn av mekkern »

detaljer og finish-der er det en mærker eventuell forskjell.
har en biltemahjelm til 600 og en schubert til 6000 og den ene er ikke 10 ganger bedre i bruk-godkjente er begge
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Biltema hjelm er best?

Legg inn av NickNei »

Først og fremt er det flott for de dyre hjelmleverandørene at vi ler av slike tester.

Når det gjelder sikkerhet er det jo det samme hvor hjelmen kommer fra, så lenge den oppfyller samme sikkerhetskrav. Disse biltemahjelmene er det ikke noe galt med når det gjelder sikkerhet, men du må regne med litt mer støy enn de dyreste hjelmene.
Skal kjøpe den åpningshjelmen fra biltema og teste neste sesong, trenger nytt visir til mim eldre caberg nå, og det koster nesten like mye som denne nye hjelmen. Og nytt visir på biltema koster 100,- og de går det gjerne et par av i sesongen.. ;-)

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Biltema hjelm er best?

Legg inn av Snikkeren »

Jeg leste hele testen, og det virket som det var seriøst gjennomført. Tror jeg har bladet liggende en plass, men orker ikke å leite akkurat no.
Jeg har ihvertfall ingen problemer med å tro at resultatet stemmer. Da jeg skulle kjøpe hjelm til Ragnhild så vi faktisk på Biltema sin, men den var for traust og kjedelig for henne, så vi gikk for en Shark hjelm isteden.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Biltema hjelm er best?

Legg inn av MaxTron »

Da bladet Bike hadde stortest av hjelmer var det også biltema sin hjelm som s
fikk høyest poengsum på sikkerhet, på støy og komfort fikk den vel derimot noe av de laveste poengene.

Har ingen grunn til å tvile på at disse testene er så riktig utført som teknisk mulig.

Meen kommer ikke sjøl til å kjøpe en sikker hjelm som støyer mye, og kanskje dugger ned i det fuktige været vi ofte har.

Har planer om å kjøpe nye hjelmer til mæ sjøl og samboersken i vinter, eller til våren. Det æ da har som krav er: Det SKAL være helhjelm. Den skal ha integrert solvisir. Og den skal ha pinlock-visir eller tilsvarende orginalt. Vist den i tillegg er av de aller mest støysvake blir det handel :prop:
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Biltema hjelm er best?

Legg inn av Pollti »

Bruker Biltema hjelm til jobb kjøring og den syntes jeg er minst like grei som Caberg som er den andre hjelmen min. Rapper de BT hjelmen så er det ingen katastrofe i pengetap. Men Caberg svir litt mere i lommeboka skulle den bli stjålet.
Jeg har ingen formening om hvem av de som er best. Men jeg gjør som Mekkis og bruker mest billighjelmer men jeg bytter de hvert 3 til 5 år.

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Biltema hjelm er best?

Legg inn av Lauri »

:-) jeg visste ikke at Biltema laget motorsykkelhjelmer !!!?? Det vil si, jeg vet at Biltema lager fint lite av ditt og datt. Biltema på lik linje med andre store milliardkonsern kjøper fra underleverandører. Og ettersom de er "huge" i markedet så presser de enhetsprisen, men kjøper til gjengjeld konteinerlass :skriver der andre kjøper 100 enheter.

Noen år tilbake, i det herrens år fjaksen .... leverte Biltema Sønnak batterier. Og oljefiltre til biler kom fra Fram.

BTW - kjøpte for noen år siden litervis av Felleskjøpets motorolje :\m/: med liten skrift stod det nederst på klistremerket "Statoil".

:[-X Nope; jeg jobber ikke for Biltema ... føler bare behov for å nyansere i den søte juletid.
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

SveinT
Innlegg: 349
Registrert: 03 nov 2009, 23:49
Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
Sted: Lardal, Vestfold
Kontakt:

Re: Biltema hjelm er best?

Legg inn av SveinT »

Biltema hjelmer er aldri best.

mekkern
Innlegg: 7589
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Biltema hjelm er best?

Legg inn av mekkern »

SveinT skrev:Biltema hjelmer er aldri best.
Og grunnlaget for å kunne si det er??

er det betjening?
komfort?
støy?
detaljer?
status?
sikkerhet?
passform?

sikkerheten er jo testet som minst like god som andre merker,men vurdering av de andre parametrene er forskjellige fra hode til hode ofte. :knegg
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Biltema hjelm er best?

Legg inn av simpson »

mekkern skrev:
SveinT skrev:Biltema hjelmer er aldri best.
Og grunnlaget for å kunne si det er??

er det betjening?
komfort?
støy?
detaljer?
status?
sikkerhet?
passform?

sikkerheten er jo testet som minst like god som andre merker,men vurdering av de andre parametrene er forskjellige fra hode til hode ofte. :knegg
Det testen har konkludert med er at sikkerheten er best med tanke på slag.
Men den sier ingenting om andre skader som er inndirekte forårsaket av design, løsninger for hakestropp osv av hjelmen.
Det er mye mer enn kun slag mot skallen som avgjørende om den er best eller ikke.
Og jeg har ikke tenkt på å finne ut av det heller.....ihvertfall ikke selv :-k

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Biltema hjelm er best?

Legg inn av Intruder »

:D For meg og skallen min betyr ikke form og finish og diverse noe som helst,har denne testen vist at hjelmene fra Biltema holder mål er saken biff--da blir det Biltema og ørepropper.. :mc3
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Biltema hjelm er best?

Legg inn av Baron von Waffel »

Jeg opplever at støy kan være et problem i hastigheter over de jeg kan oppnå med lett motorsykkel. Så derfor er billighjelmer helt greie for småturer i nærmiljøet, men skal jeg kjøre på langtur må jeg ha noe med minst mulig vindstøy. Da faller Biltema og min billige åpningshjelm av ukjent merke, kjøpt på MC-messa, gjennom.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Biltema hjelm er best?

Legg inn av bm »

Har selv to hjelmer fra BT, en helhjelm og en åpningshjelm. Begger gir mye vindstøy, sistnevte er verst. Men har også hatt dyre "kvalitetshjelmer" som har vert mye verre.
Har lekt meg litt med alle hjelmene jeg har hatt, modifiser pakninger rundt visir og andre åpninger. Resultatet er at det er blitt bedre, men har ennu litt forskning igjen før jeg er i mål...
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Svar