Erfaringer med skinnbukse fra Bullfighter?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Erfaringer med skinnbukse fra Bullfighter?

Legg inn av bergenser83 »

har søkt etter en brukt skinnbukse her på forumet, men ser at prisen mellom brukt med frakt og ny i butikk ikke er såå stor.

så jeg lurer på om der er noen som har erfaringer med enne snekkerbuksen fra Bullfighter som er på tilbud nå (er utstyr "alltid" på tilbud hos bullfighter?)

http://bullfighter.no/bukser-skinnbukse ... Path=34_53" onclick="window.open(this.href);return false;

Er disse skinnbuksene vanntette? Hvordan er de på sommeren?

Håper noen kan komme med erfaringer

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Erfaringer med skinnbukse fra Bullfighter?

Legg inn av Sprint »

Kjøpte skinnbukse (snekker) ny for 1500 kr av merket Well Done,og er godt fornøyd.Har ikke testen den i regn,men da er det vel bare regnsett som duger :-k
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Erfaringer med skinnbukse fra Bullfighter?

Legg inn av rogg »

Jeg sliter på andre snekkerbukse av skinn fra Bullfighter. Har ikke noe negativt å si om den. Har holdt mange mil, tålt å bli vasket i vaskemaskin og et krasj.
Buksen kan bli varm på gode sommerdager, da foret i buksen ikke lar seg fjerne. Men hvor ofte opplever man slikt i sommerNorge.
jeg liker snekkerbukse for du slipper å få delt jakke bukse i midjen. Den gir god beskyttelse foran mot vind. Som en ekstra vindtett jakke/vest. Den går høyt opp i ryggen, som også gir god beskyttelse mot trekk. Selene er også med på og holde buksen på plass hvis uhellet først er ute og en sklir langs etter veien.
I sammenligning med skinndrakt så kan du faktisk kle av deg jakken når det er pause og gi kroppen litt luft.
PICT0019.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Erfaringer med skinnbukse fra Bullfighter?

Legg inn av bergenser83 »

kanskje jeg rett og slett skal prøve. En av grunnene til at jeg bytter er at jeg ikke har noe friksjon i den tekstilbuksen jeg har nå.

Føler du Rogg at denne buksen gir mye friksjon mot sykkel? Har du prøvd den i regnvær?

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Erfaringer med skinnbukse fra Bullfighter?

Legg inn av rogg »

bergenser83 skrev:kanskje jeg rett og slett skal prøve. En av grunnene til at jeg bytter er at jeg ikke har noe friksjon i den tekstilbuksen jeg har nå.

Føler du Rogg at denne buksen gir mye friksjon mot sykkel? Har du prøvd den i regnvær?
Sitter godt, sklir ikke. Når det gjelder regn er skinnbuksen ikke noe tess. Den blir våt og tung og trenger lang tid å tørke.
jeg har alltid med regnbukse som jeg trer på meg, så det er ikke noe sak i grunnen. Smører man buksen godt, så tåler den en regnsvett. men ved store mengder må nok regnbuksen fram.
Jeg bruker en voks på buksen. Den lukter honning og legger seg som et beskyttende belegg på yttersiden. dette går av etter noe bruk og buksen trenger jevnlig smøring. Likt som skinnstøvlene.
Skinn er også det som tåler mest ved velt og der man sklir langs bakken. Cordurastoff blir stadig bedre, men skinn er vel enda det beste alternativet mot slike ting.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Erfaringer med skinnbukse fra Bullfighter?

Legg inn av bergenser83 »

takk for tilbakemelding

blir vel en tur innom butikken en dag. må prøve bukse med ryggskinne osv for å være sikker på at det er plass til det. bruker man samme impregnering som på skinnsko?

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Erfaringer med skinnbukse fra Bullfighter?

Legg inn av ArcticTiger »

Skinnbalsam fra http://www.renapur.com" onclick="window.open(this.href);return false; har jeg brukt 2 sesonger nå med godt resultat. Skinnet trekker ikke fullt så mye vann som Rogg forteller, og det blir mykt og smidig. Jeg bruker det på jakke, bukse, hansker. Men sømmer, borrelåser og glidelåser blir ikke vanntette. Smøres best på ved litt god temperatur, sittende i sola feks.

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Erfaringer med skinnbukse fra Bullfighter?

Legg inn av bergenser83 »

denne da. noen som har prøvd den?

http://www.team-bergen.no/display.aspx? ... rodid=2305" onclick="window.open(this.href);return false;

Steinar_R
Innlegg: 60
Registrert: 09 aug 2010, 20:52
Motorsykkelen din: Honda Pan European ST 1100

Re: Erfaringer med skinnbukse fra Bullfighter?

Legg inn av Steinar_R »

Jeg har bare gode erfaringer med snekkerbuksa fra Bullfighter, min har nå rundet 3 sesonger og er like god.
Rogg har igrunnen sagt det som trengs ;-)


Mvh

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Erfaringer med skinnbukse fra Bullfighter?

Legg inn av rogg »

ArcticTiger skrev: Smøres best på ved litt god temperatur, sittende i sola feks.
Jeg bruker badgulvet. Legger buksen på gulvet og lar den ligge til den blir varm før jeg smører inn.

Du finner mange fine oljer og kremer/vokser på slike hestebutikker. Vær bare litt obs på at noen typer av oljer/vokser kan tære på tråen i sømmene. Spør deg fore først. jentene i slike butikker vet hva som er hva.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Erfaringer med skinnbukse fra Bullfighter?

Legg inn av bergenser83 »

var innom butikken i dag for å kjøpe bukse. største størrelsen de hadde igjen var 52, var en utgående modell så det var heller ingen å bestille inn.

jaja

tror det blir å finne noe stoff med høy friksjon og få fruen til å sy det inn i rumpen og på innsiden av knær på tekstilbuksen min.

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Erfaringer med skinnbukse fra Bullfighter?

Legg inn av bergenser83 »

eventuelt denne sprayen her

http://www.ebay.com/itm/Plasti-Dip-Supe ... 841wt_1335" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Chanten
Innlegg: 123
Registrert: 26 okt 2011, 16:22
Motorsykkelen din: Suzuki SFV650 Gladius 2009

Re: Erfaringer med skinnbukse fra Bullfighter?

Legg inn av Chanten »

Hadde styrt unna alt som heter Bull(shit)fighter!!! Er en veldig god grunn for at det er så billig, og at klærne er på "tilbud" hele tiden!

Har selv kjørt en halv sesong med klær fra dette merket, og det er levert tilbake! For det første, synes jeg klærne rett og slett er stygge! Ekstremt dårlig lufting, så på varme dager blir man klam og ekkel med en gang. På våte dager, blir man kliss våt!

Den aller viktigste grunnen for å styre unna, er sikkerhetsaspektet! Ville brukt noen tusenlapper ekstra på annet kjøreutstyr! Kan skille mellom liv og død, eller grønnsak... Du kan jo tenke deg hva slags vare du kjøper, når selger nærmest kan gi deg en jakke gratis om du kjøper en "pakke".

Har personlig gått over til Halvarssons, som jeg varmt kan anbefale! Kjøper du et sett (jakke og bukse) sammen fra Bikerstreet, får du 10% avslag i pris! Verdt hver eneste krone!

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Erfaringer med skinnbukse fra Bullfighter?

Legg inn av ejs »

:thumleft

Jeg har tekstilbukse og jakke fra Bullfighter,buksa har skinn i baken,sklir ikke.
Har brukt settet i 5 sesonger nå.Begynte å lekke inn vann i fjor høst. I skrittet og framsiden av albuene.
Før den tid så har jeg kjørt over 40 mil på en dag i regnvær uten å bli våt.
Det eneste negative som jeg har å bemerke er ,buksa har to for ,kan bare ta ut det ene, så det er
varmt på hete sommerdager.
Bruker isteden ei tynn skinnbukse på slike dager,
:skriver :skriver
If it ain't broke, I'll break it.

Svar