Vurderer Dnepr M11 ... noen som har lyst å advare meg ???

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Vurderer Dnepr M11 ... noen som har lyst å advare meg ???

Legg inn av Dortmunder »

Siden jeg tror det venter meg en del skruing så poster jeg dette under Verksted, ikke under MC :-)

Jeg vurderer altså seriøst en 93 mod Dnepr M11 med sidevogn. Skal kjøre på vinteren og kosekjøre på sommeren med den.

Men jeg har da hørt litt av hvert om disse russerne... årene 91-95 var vel spesielt ille da de ble skrudd sammen i konstant vodka-rus på fabrikken....

Jeg er ingen avansert skruer, men mekker jo litt gjerne. Er det noe jeg bør holde fingerne bort fra eller kan man si at også disse syklene har en viss driftssikkerhet? Svakheter? Hvordan kan jeg oppdage disse når jeg kjøper ??

Vet at det ikke finnes noe absulutt svar, og for meg er sjarmen til disse sykklene mer viktig enn driftssikkerhet... men jeg ønsker jo å kjøre, ikke bare skru :-)

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Vurderer Dnepr M11 ... noen som har lyst å advare meg ??

Legg inn av MaxTron »

Positive ting:

Har hørt at de er lettskrudde :-k

Har også hørt om folk som har kjøpt splitter nye, skrudd de HELT ned, byttet ALT av lager, pakninger og foringer. DA er de visst riktig så driftssikkre.

...Har også hørt minst en som har funnet spon i motoren da de åpnet den, helt ny... :-J
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Vurderer Dnepr M11 ... noen som har lyst å advare meg ??

Legg inn av ArcticTiger »

Det er jo et brukbart utbud av de der russera, og de koster ikke allverden, så du får bare kjøpe deg en og få erfaringer på egenhånd. Det er jo ikke mye kroner å tape, for å si det sånn. Det kan jo bli mange erfaringer, som du kan dele med oss her på Mcsiden.
Det er vel noen som er lagd i kina og?

mekkern
Innlegg: 7629
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Vurderer Dnepr M11 ... noen som har lyst å advare meg ??

Legg inn av mekkern »

Værste er nok ikke sammenskruinga men materialkvaliteten.. mye er laget av "sinkogpapp" legering så holdfastheten er ikke helt god...men hvordan de er kontra ural er jeg ikke sikker på..Norsk Russisk Motorsykkelforening er nok rette stedet for nøyere info.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Vurderer Dnepr M11 ... noen som har lyst å advare meg ??

Legg inn av Lauri »

Jeg har Ural med sidevogn.

Mekanikken er enkel, delene er meget billige og veldig lett å få tak i (http://www.ebay.de" onclick="window.open(this.href);return false; , skriv søkeordet Dnepr og se selv...) og dette er lettskrudde saker. Nettstedet http://www.nrmf.net" onclick="window.open(this.href);return false; er en god plass å søke etter sambygdinger.

De er billige å kjøpe brukt her på berget og de fleste har lav km-stand. Hovedårsak til salg?!? - har ikke plass, får ikke brukt.

Og har du kun "en-hjulsdrift" så koster det halvannet-tusning å kjøpe drift til sidevogna :b_c:

Vil du la deg friste så bruk tid på http://www.youtube.com" onclick="window.open(this.href);return false;, se promoteringsvideor, se video'r fra eiere og se alle "vedlikeholdsvideo'ne som er lagt inn"!

- og sist, men ikke minst: Det er fortsatt macho å komme inn på Statoil med skitrender under neglene og oljelukt :thumleft
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Vurderer Dnepr M11 ... noen som har lyst å advare meg ??

Legg inn av Intruder »

Jeg skrur dessverre ikke selv,ellers kan jeg love deg det ville blitt vanskelig å prute. :lol

På MC 24 kan du se mye av gjengen på hjulebord på Kal Joan,de kara der har samlet 435 års erfaring med østblokksykler,vær ikke redd for å kontakte dem !! :thumleft

Dette er folk som har MC-gleden intakt hele året...lykke til !! :mc6 :bb_p:

Står jo litt om Hjulebord 2011 her på forumet også !
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar