Omkoble alt elektrisk på motor

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Mrurge
Motorsykkelen din: Har ingen

Omkoble alt elektrisk på motor

Legg inn av Mrurge »

Hei

Ganske artig problem jeg har her. Kjøpte en atv nylig, som hadde litt småproblemer, så satt vi å tenkte og dro inn og ut noen ledninger, og plutselig ble det gnist på pluggen, så starta den og fikk kjørt litt, også sto den stille uten at noen har rørt den i 2 dager, også skulle vi starte den i dag, men da var det ikke gnist i pluggen. Vi skjekka absolutt alle koblinger osv, men fortsatt ingenting. Vi har testa at den får strøm og det gjør den, pluggen funker. Problemet mitt ligger i absolutt alle de jævla kablene som er overalt. Og noen har prøvd å stjele den så nøkkelledningene er klippa av, og når jeg kobler kablene på batteriet starter den med en gang å kinne. Så spørsmålet mitt er: kan jeg bare drite i alle relle'ene og koble rett fra dynamoen på coilen? Eller må detta gå gjennom relle'ene osv osv for at den skal funke? Den har btw ikke noe kickstart

Brukeravatar
Mysterion
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Omkoble alt elektrisk på motor

Legg inn av Mysterion »

strømmen til coilen bør gå fra batteri. kan du ikke bare koble inn en bryter i stede for tenningslåsen? er jo bare strøm fra batteri inn til tenningslås, og strøm ut på steg 1 eller 2 til startbryteren din.... eller er startbryteren i nøkkelen?
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar