Hvordan vinterlagrer du?
- Baltazar
- Innlegg: 208
- Registrert: 13 aug 2011, 18:06
- Motorsykkelen din: Honda VFR 800x Crossrunner 2013
Hvordan vinterlagrer du?
Da jeg for tiden lider av alvorlig PMS, tenkte jeg å dele bilder av min vinterlagring. Sikkert kjedelig for noen, men lurte egentlig på om de fleste lagrer sykkelen i innetemperatur, eller om man bruker andre triks. Min står i garasjen sammen med min svogers sykkel.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Kris
- Innlegg: 124
- Registrert: 10 aug 2010, 12:42
- Motorsykkelen din: Triumph Daytona 675
- Bosted: Vikersund
Re: Hvordam vinterlagrer du?
Jeg har vært heldig i år, står i et hobby hus med 20 grader, på teppet selvsagt 

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvordam vinterlagrer du?
Har siden vinteren 2006/2007 lagret i romtemp. hos verksted/forhandler bortsett fra én vinter. Da sto TDM'en hjemme i kald garasje under en presenning med en varmelampe påslått på ikke særlig sterk varme liggende på betonggulvet under motoren. På den måten sirkulerte det litt varme under presenningen.
Gjorde dette som et tiltak for å hindre mulig frysing av kjølevæska...
Kom etter hvert til at det ikke var nødvendig og slo av lampa etter hvert...
I vinter står Tiger på vinterlagring der jeg kjøpte den. Praktisk med tanke på service, dekkbytte og ikke minst montering av ny NITRON bakdemper og Öhlins fjærer i gaffelbeina foran nå i vinter
Gjorde dette som et tiltak for å hindre mulig frysing av kjølevæska...
Kom etter hvert til at det ikke var nødvendig og slo av lampa etter hvert...
I vinter står Tiger på vinterlagring der jeg kjøpte den. Praktisk med tanke på service, dekkbytte og ikke minst montering av ny NITRON bakdemper og Öhlins fjærer i gaffelbeina foran nå i vinter

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Hvordam vinterlagrer du?
I fjor stod sykkelen på display i gangen nede.
I år står den parkert i garasjen, som om jeg skal til å bruke den hvert eneste øyeblikk.. Kom aldri så langt at jeg fikk dradd over en presenning.. Vet ikke helt om det strengt talt er nødvending når den står i garasjen... :)
Oh... btw: Har en lufttørker stående i garasjen som gjør et forsøk på å holde det tørt der inne
I år står den parkert i garasjen, som om jeg skal til å bruke den hvert eneste øyeblikk.. Kom aldri så langt at jeg fikk dradd over en presenning.. Vet ikke helt om det strengt talt er nødvending når den står i garasjen... :)
Oh... btw: Har en lufttørker stående i garasjen som gjør et forsøk på å holde det tørt der inne

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hvordan vinterlagrer du?
Gjør ikke no spesiellt, normal vask, kjører inn i uisolert garage, skrur av tenninga og lukker porten.
Bytter olje og filter i løpet av vinteren.
Bytter olje og filter i løpet av vinteren.
Re: Hvordan vinterlagrer du?
vil anbefalle å ikke stå under pressening så lenge garasjen er tørr... fuktighet går opp i presseningen og legger seg på sykkelen, noe som resulterer i rust på div. sett evt en vifteovn under så den ikke blir for kald og fordamper fuktigheten.
one wheel up??
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hvordan vinterlagrer du?
Kulde e vel ikke skadelig for en sykkel. Kald luft inneholder mindre fuktighet enn varmere luft.
Ei tett presenning e neppe så veldig lurt å bruke, den samler jo opp all fuktighet som måtte finnes, så produserer den litt fuktighet også.
Men det finnes jo pustende presenninger som e ment for mc-lagring
Ei tett presenning e neppe så veldig lurt å bruke, den samler jo opp all fuktighet som måtte finnes, så produserer den litt fuktighet også.
Men det finnes jo pustende presenninger som e ment for mc-lagring
Re: Hvordan vinterlagrer du?
den pressenningn på bildet ser ikke ut som den som "puster" men en tett variant.
har selv erfart dette smertlig med bil. hele motorommet var med chrom detaljer og div... måtte pusse og smøre i maaaaaaaange timer da våren kom....
har selv erfart dette smertlig med bil. hele motorommet var med chrom detaljer og div... måtte pusse og smøre i maaaaaaaange timer da våren kom....
one wheel up??
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hvordan vinterlagrer du?
Det å legge presenning over og en liten varmeovn under har jeg liten tro på,tror det er bedre å la den stå kaldt og godt. Ventilasjon i en kald garasje er viktigere enn bittelitt varme under en presenning.
Tror jeg.
Tror jeg.
ikkebike.norwegianforum.net
Re: Hvordan vinterlagrer du?
Er enig med kawa, ventilert lokal og så lenge det ikkje er fare for altfor mykje kulde grader så r nok ikkje mangel på varme noke problem. Det værste en kan gjere er å lagre den i et lokal med fuktighet og dårlig ventilasjon, om det er +25c gjer det kansje enda værre?Kawasaki skrev:Det å legge presenning over og en liten varmeovn under har jeg liten tro på,tror det er bedre å la den stå kaldt og godt. Ventilasjon i en kald garasje er viktigere enn bittelitt varme under en presenning.
Tror jeg.
Noken garasjer "flasser" taket og det kan vere greit å hive over et eller to gamle laken.
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Bosted: Stavanger
Re: Hvordan vinterlagrer du?
Jeg vinterlagerer på jobben. Lokalet er et ventilert bomberom/lager som holder 20+ året rundt.
Skifter olje, filter og tar en særdeles grundig vask og der står den til den tas ut igjen, lader 2 ganger i løpe av vinteren.
Skifter olje, filter og tar en særdeles grundig vask og der står den til den tas ut igjen, lader 2 ganger i løpe av vinteren.

NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hvordan vinterlagrer du?
Det der høres ut som en.....Bombe-sikker vinterlagringsmetode SvolpSvolp skrev:Jeg vinterlagerer på jobben. Lokalet er et ventilert bomberom/lager som holder 20+ året rundt.
Skifter olje, filter og tar en særdeles grundig vask og der står den til den tas ut igjen, lader 2 ganger i løpe av vinteren.

Her hjemme har jeg sykkla lagra i Mekka, som er et godt isolert rom i Gammel-Fjøsen fra 1932

Jeg instalerte Toshiba varmepumpe i fjor høst, den har 8 grader funksjon. Det holder lageret jevnt lunt og tørrt, uten de store overraskelsene på strømregningen. Og det er raskt å varme lokalet videre opp til en grei arbeidstemperatur, hvis man uventet

Eller ha et lite Garage-Party


- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Bosted: Stavanger
Re: Hvordan vinterlagrer du?
ArcticTiger skrev:Det der høres ut som en.....Bombe-sikker vinterlagringsmetode SvolpSvolp skrev:Jeg vinterlagerer på jobben. Lokalet er et ventilert bomberom/lager som holder 20+ året rundt.
Skifter olje, filter og tar en særdeles grundig vask og der står den til den tas ut igjen, lader 2 ganger i løpe av vinteren.![]()
Her hjemme har jeg sykkla lagra i Mekka, som er et godt isolert rom i Gammel-Fjøsen fra 1932![]()
Jeg instalerte Toshiba varmepumpe i fjor høst, den har 8 grader funksjon. Det holder lageret jevnt lunt og tørrt, uten de store overraskelsene på strømregningen. Og det er raskt å varme videre opp til en grei arbeidstemeratur, hvis man skal mekke litt. Eller ha et lite Party![]()
Not so bad urself I see!

NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Hvordan vinterlagrer du?
I vinter står Intruder i en varm kjeller sammen med et titalls likesinnede..







Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hvordan vinterlagrer du?
Vanligvis har jeg lagret syklene mine i trekkfull garasje.
Men denne vintersesongen har den blitt lagret utendørs.
Blir spennende å se hvordan den ser ut når jeg letter på sløret.
Men denne vintersesongen har den blitt lagret utendørs.
Blir spennende å se hvordan den ser ut når jeg letter på sløret.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,