Skifta hjulager fremme på FJ'en i går. En enkel affære som tok 15 minutter. I samme åndedrag skifta jeg bremseklosser og bremsevæske. Ikke det at det var helt nødvendig, men var hjulet av så......
Så brukte jeg halve dagen med lufting, rett og slett fordi bremsene ble markant dårligere. Bremsehendelen må så og si helt til bunns for å blokkere. Noen som har noen tips?
Har hørt at det går ann å bygge om bremsene på FJ til R1....hvis noen vet noe om dette eller har en R1 og kan gi meg noen vitale mål?
Min Fj har integrert justerbart antidive som er satt i system med bremsecaliperen slik at de også må luftes....dette har jeg gjort uten merkbar forandring.
Bremsefae........
- rogg
- Innlegg: 3341
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Bosted: Berger
- Kontakt:
Håy..
Med merkbart dåligere brems etter å ha skiftet bremseveske og klosse, ville jeg tro du enda har luft i anlegget.
Hvis det er mulig, så prøv og presse bremsevesken fra kalipperen og opp i beholderen. Luft går lettest opp. En stor sprøyte (kjøpt på apoteket) eller en ketchup-flaske. Jeg bruker det siste.
Med merkbart dåligere brems etter å ha skiftet bremseveske og klosse, ville jeg tro du enda har luft i anlegget.
Hvis det er mulig, så prøv og presse bremsevesken fra kalipperen og opp i beholderen. Luft går lettest opp. En stor sprøyte (kjøpt på apoteket) eller en ketchup-flaske. Jeg bruker det siste.