Montere varme i setet

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Montere varme i setet

Legg inn av Bjønnavind »

Dersom du skulle montert varme i setet ditt selv, hvor ville du handlet og hvordan ville du gjennomført operasjonen?

Det har blitt en turgjenganger at jeg er god og varm mens kjerringa er frossen, så da er det vel ikke så dumt å legge opp litt varme til henne! :)

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Montere varme i setet

Legg inn av Bjønnavind »

Det er jo skinnsete på Wingen.. Må finne på noe lurt så jeg ikke tørker det ut pga varmen!

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Montere varme i setet

Legg inn av Crinos »

Jeg er litt rusten på dette.. Både varme i styre og sete her fremmed for meg... 8)
Men jeg ville begynt med en titt på orginal produkter..
Jeg vet ikke hvordan DIY vil være. Trodde det krevde en annen konstruksjon i sin helhet, enn bare "å slenge et varmeteppe under sadelen"... Men som sagt.. Jeg har ingen kjennskap til dette i det hele tatt...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Montere varme i setet

Legg inn av Bjønnavind »

Crinos skrev:Jeg er litt rusten på dette.. Både varme i styre og sete her fremmed for meg... 8)
Men jeg ville begynt med en titt på orginal produkter..
Jeg vet ikke hvordan DIY vil være. Trodde det krevde en annen konstruksjon i sin helhet, enn bare "å slenge et varmeteppe under sadelen"... Men som sagt.. Jeg har ingen kjennskap til dette i det hele tatt...
Har ikke kikket for mye på originalprodukter da dette ofte er overpriset! Jeg ser for meg varmefolie, lim, et rele og en bryter. Hehe.. :)

Man må jo få trekket på sadelen av og på, så der kan det hende jeg må til en salmaker ellernoe. Eller bare kline på med lim! :thumleft

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Montere varme i setet

Legg inn av Bjønnavind »

Kan jo bare kjøpe det her da? :D

http://www.oemparts.no/node/645748" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Montere varme i setet

Legg inn av AJ »

Heisan Bjoennavind :vs
og velkommen tilbake :-)
Bel foruroligende stille fra deg etter "Toscana"-treffet her på Hadeland i sepytember i fjor... :-k
Trodde nesten du var blitt skræmt av å møte så mange MCsiden-forumister på en gang... ;e

Hyggelig å ha deg tilbake i hvert fall :thumleft

Varmesete? Hender jeg søker etter ting på eBay og jammen dukket det opp varmeseter for ettermontering ved et av søkene! Men glemte så klart å ta vare på linken... :redface
Dukket faktisk opp da jeg bruke "Triumph Tiger 1050" som søkeord... Men på hvilken side husker jeg ikke.

Fant ut at det ikke er særlig aktuelt på Tiger siden jeg har gel-seat, som fort blir veldig varmt om sommeren...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Montere varme i setet

Legg inn av Bjønnavind »

AJ skrev:Heisan Bjoennavind :vs
og velkommen tilbake :-)
Bel foruroligende stille fra deg etter "Toscana"-treffet her på Hadeland i sepytember i fjor... :-k
Trodde nesten du var blitt skræmt av å møte så mange MCsiden-forumister på en gang... ;e

Hyggelig å ha deg tilbake i hvert fall :thumleft

Varmesete? Hender jeg søker etter ting på eBay og jammen dukket det opp varmeseter for ettermontering ved et av søkene! Men glemte så klart å ta vare på linken... :redface
Dukket faktisk opp da jeg bruke "Triumph Tiger 1050" som søkeord... Men på hvilken side husker jeg ikke.

Fant ut at det ikke er særlig aktuelt på Tiger siden jeg har gel-seat, som fort blir veldig varmt om sommeren...
Hei AJ, og takk! :)

Neida ikke skremt, bare periodeinternettoman. :p

Ebay er vår venn, men jeg kan ikke huske å ha funnet et slikt sete til wingen. Nå har jeg engang ikke lett etter det heller. Før nå ;)

Gelseter er jo helt konge! Sitter godt på wingen allerede, så det gidder jeg nok ikke investere i! :p

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Montere varme i setet

Legg inn av Bjønnavind »

Hmm.. Ser nok ut til at det blir selvmontert det her! Tok en kjapp kikk rundt og det er lite ferdigmonterte varmeseter.

Får bare satse på at jeg ikke overbelaster dynamoen da! :D

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Montere varme i setet

Legg inn av ArcticTiger »

Hva med å sette kjærringa på et sævve-skinn? Lunt og godt det.

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Montere varme i setet

Legg inn av Bjønnavind »

ArcticTiger skrev:Hva med å sette kjærringa på et sævve-skinn? Lunt og godt det.
Det er også et godt alternativ, men ikke fullt så kult i regnvær kan jeg tenke meg. Det er jo som regel da hun trenger varmen mest. Dessuten er det jo nesten dyrere for saueskinnet enn det varmesettet jeg fant. Bare litt mer jobb å få montert faenskapet :)

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Montere varme i setet

Legg inn av ArcticTiger »

Du får legge inn en...... Varme-Kabel :scratch

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Montere varme i setet

Legg inn av Bjønnavind »

ArcticTiger skrev:Du får legge inn en...... Varme-Kabel :scratch
Legge om eksosrøret oppunder setet? :p

Nei jeg tenker nok denna gjør jobben sin! Prisen var ikke skremmende heller :)

http://www.oemparts.no/node/645748

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Montere varme i setet

Legg inn av ojda »

Jeg synes det settet du linket til så lovende ut jeg, og det til en bra pris.
Totrinnsregulering er heller ikke dumt :thumleft
Selv har jeg noen sett med holkevarmere liggende ment for nettop dette, men jeg tviler på at de noengang blir montert.
Kjekt å se deg tilbake igjen. Du får stikke innom i ny og ne så vi vet at det står til liv. :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Montere varme i setet

Legg inn av Bjønnavind »

ojda skrev:Jeg synes det settet du linket til så lovende ut jeg, og det til en bra pris.
Totrinnsregulering er heller ikke dumt :thumleft
Selv har jeg noen sett med holkevarmere liggende ment for nettop dette, men jeg tviler på at de noengang blir montert.
Kjekt å se deg tilbake igjen. Du får stikke innom i ny og ne så vi vet at det står til liv. :vs
Ja slett ikke værst! Fant ut nå at setetrekket bare er stiftet fast også, så da blir det jo en smal sak å montere! :)

Hva slags holker har du liggende? Jeg har planer om å gå til innkjøp av det også. Styret er 0.8" bredt. 2 cm.

Kjekt å være tilbake også! Jeg er som sagt veldig periodisk når det kommer til databruk, men skal være litt mer aktiv her inne :)

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Montere varme i setet

Legg inn av Bjønnavind »

Bestilt! Blir bra det her. Happy woman = happy trip! :)

Svar