Årets gladmelding

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Årets gladmelding

Legg inn av JohnnyTh »

Kleppa går av som samferdselsminister. Idag skal det feires!
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Årest gladmelding

Legg inn av poulet_cavalier »

Feir med måte. Når det gjelder samferdselsministere: det er aldri så ille at det ikke kan bli værre..
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Årest gladmelding

Legg inn av Intruder »

Hva har gått så gæli at hun ikke fortsatt får en plass ved Kongens bord da tru... :scratch
Og budsjettet er det samme for etterfølgeren,så...liten grunn til fest !! :mc3 :mc3
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Årest gladmelding

Legg inn av lasse_hansen »

Hørte noe om dette på radio istad.. Hva er egentlig samferdselsminister?
Ettersom en gikk av, så kommer det vel en ny? Hadde det ikke vært bedre uten?? Vil samferden bli bedre mellom oss mennesker nå? :scratch Eller snakker vi om same ferden?

Mulig jeg er brød, men noe sier meg det er noe med politikk å gjøre. Og det har jeg aldri brydd eller forstått meg på :prop:

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Årest gladmelding

Legg inn av TheHaughom »

Får i alle fall Ryfast i Stavanger. Så får vi heller håpe at den blir gratis for motorsyklister, da bomringen blir på 150kr++...
På tide Kleppa gikk av!
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Årest gladmelding

Legg inn av Crinos »

JohnnyTh skrev:Kleppa går av som samferdselsminister. Idag skal det feires!
:thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: Årest gladmelding

Legg inn av RoJo »

Jeg synes nok at Kleppa får mye pepper hun ikke fortjener, jeg har bestemt inntrykk av at hun har prøvd å få til mange ting og noe har hun også fått til i motsetning til en del andre som har sittet på samme taburetten og ikke engang har prøvd å få noe til.

Brukeravatar
Gielas
Innlegg: 772
Registrert: 31 aug 2011, 19:34
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Sted: Sandefjord

Re: Årest gladmelding

Legg inn av Gielas »

poulet_cavalier skrev:Feir med måte. Når det gjelder samferdselsministere: det er aldri så ille at det ikke kan bli værre..
:thumleft
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Årest gladmelding

Legg inn av RuneMC »

RoJo skrev:Jeg synes nok at Kleppa får mye pepper hun ikke fortjener, jeg har bestemt inntrykk av at hun har prøvd å få til mange ting og noe har hun også fått til i motsetning til en del andre som har sittet på samme taburetten og ikke engang har prøvd å få noe til.
Tja, hun har fått satt ned fartsgrensen fra 80 til 70 på mange veier hvor 80 er naturlig fartsgrense. Hun har nedlagt togstasjoner på den lokale togstrekningen (jeg pendler med tog om vinteren) og samtidig klart å øke reisetiden - vel og merke etter at hun lovet et bedre tilbud til innbyggerne på samme strekning ifjor høst. Eneste "bedring" vi får er halvtimes-ruter utenom rushen da veldig få reiser...

Og litt relevant for oss motorsyklister, så har hun åpnet døren på gløtt igjen i forhold til vaier-rekkverk igjen (fordi det kan brukes på smalere veg) - send Kleppa en vennlig tanke dersom du sklir av sykkelen - ikke inn i et MC-vennlig rekkverk, men et med skarpe stendere som kapper av deg armer og ben... hvis det da ikke er hodet som kappes... "game over"...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Årest gladmelding

Legg inn av Pollti »

På tide med en Samferdselsminister fra det sentrale Østlandert spør dere meg. Men det er politisk anerkjent at disse skal være fra strøk hvor få vil bo. Så bygger de veier,flyplasser og borer høl i mesteparten av fjellknauser i kongeriket på merkelige steder og da blir det ordentlig fint ? Og bruer, det glemte jeg nesten, det må vi også ha :knegg Helst til steder hvor ingen vil bo såklart.
Like dumt som at en Landbruksminiser er bonde. Greie folk det men når det koster 355 000 i subsidier for at en bonde skal tjene 500 000 så er det bare en ting som teller.Nedlegging. Også står vi frem i TV og sutrer over at advokater tjener over 1500 i timen og stakkars oss. Vi har nedlagt det meste av sjøfart og industri i dette landet så hvorfor er bonden untatt ? Legg ned yrkesgruppen hvis de ikke kan leve av jobben de påstår de utfører.
Nå tenker jeg at populariteten min sank til -11,92 i 3dje potens på forumet ?

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Årest gladmelding

Legg inn av pelsen »

JohnnyTh skrev:Kleppa går av som samferdselsminister. Idag skal det feires!
:thumleft det var på tide

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Årest gladmelding

Legg inn av TheBandit »

Med en trønder som samferdselsminister så håpe æ at vi endelig får tetta igjen alle hullan i asfalten. :-D

Men det e vel større sjanse å vinne i lotto :-P

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Årest gladmelding

Legg inn av jhn »

Pollti skrev:På tide med en Samferdselsminister fra det sentrale Østlandert spør dere meg. Men det er politisk anerkjent at disse skal være fra strøk hvor få vil bo. Så bygger de veier,flyplasser og borer høl i mesteparten av fjellknauser i kongeriket på merkelige steder og da blir det ordentlig fint ? Og bruer, det glemte jeg nesten, det må vi også ha :knegg Helst til steder hvor ingen vil bo såklart... ... ...

Nå tenker jeg at populariteten min sank til -11,92 i 3dje potens på forumet ?
Populariteten e sikkert inntakt , ingen fare der.
Men æ trur bestemt at veier og bruer og hull i alle knauser og flyplasser e nødvendig, selv der ingen vil bo. Det e jo der mesteparten av verdiskapningen skjer her i landet. Og alle turister som ferdes langs veiene våre vil også gjerne kjøre dit ingen vil bo, det samme gjelder vel for norske motorsyklister.
Hvor skulle vi ha kjørt, i ring på det sentrale østland? Ufattelig kjedelig

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Årest gladmelding

Legg inn av ArcticTiger »

:thumleft Og tenk på så flott det er å kjøre i de tunnella, særlig de extra laaaaange, DA får du sett Fedrelandet skikkelig nøye DA, fra INNSIDA :lol

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Årest gladmelding

Legg inn av dag-zzr »

ArcticTiger skrev::thumleft Og tenk på så flott det er å kjøre i de tunnella, særlig de extra laaaaange, DA får du sett Fedrelandet skikkelig nøye DA, fra INNSIDA :lol
For min del er det den vakre lyden som fyller tunnelen til bristepunktet når man drar forbi en søvnig bilist :[-X

Svar