Hvilken kjedespray bruker dere?
- Misha
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Hvilken kjedespray bruker dere?
Noen som er bedre enn andre på denne tiden av året?
: Bruker selv noe biltemaspray jeg har hatt stående, men den tørker så fort, synes jeg.

-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
Live Before You Die
Bon Jovi
Kardang er tingenIndian skrev:Jeg bruker ikke kjedespray. Har kardang.

For en del år siden jobbet jeg med utvikling av smøre egenskaper til kjeder som jobbet ved 200+++ grader celsius. Kuttet ut fabrikkens dyre oljer og brukte silikonolje, la kjedene i denne og lot de bli gjennombløtet, hengt opp for å renne av/tørke noen dager. Dette ga et resultat ved at kjedene fikk mangedobling av levetiden............
- Misha
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Etter antall svar å dømme kjører dere med kardang hele gjengen...
:
Ga kjeden dieselrensing og varmt giroljebad sent i høst, det var "daglig" smøring jeg lurte på. Så etter å ha kikket litt i andre forum kjøper jeg en boks Valvoline og prøver den en stund.

Ga kjeden dieselrensing og varmt giroljebad sent i høst, det var "daglig" smøring jeg lurte på. Så etter å ha kikket litt i andre forum kjøper jeg en boks Valvoline og prøver den en stund.

-10 Yamaha FZ1-S
Live Before You Die
Bon Jovi
Live Before You Die
Bon Jovi
-
- Motorsykkelen din: Din MC her
Vi solgte Mobil 1 kjedespray.
2 flasker solgte vi før vi gikk til grossisten og sa at det var det største juggelet vi hadde prøvd. Felgene ble fulle av olje. Nå selger hverken vi eller grossisten den typen lengre.
I følge det jeg vet, så er ihvertfall dette en bra prosedyre for å smøre kjedet riktig:
- Smør kjedet først når det er kjørt skikkelig varmt, f.eks etter en 20-30 minutters tur.
- Stopp sykkelen og smør kjedet.
- La sykkelen stå i minimum 10-15 minutter før du kjører igjen.
2 flasker solgte vi før vi gikk til grossisten og sa at det var det største juggelet vi hadde prøvd. Felgene ble fulle av olje. Nå selger hverken vi eller grossisten den typen lengre.
I følge det jeg vet, så er ihvertfall dette en bra prosedyre for å smøre kjedet riktig:
- Smør kjedet først når det er kjørt skikkelig varmt, f.eks etter en 20-30 minutters tur.
- Stopp sykkelen og smør kjedet.
- La sykkelen stå i minimum 10-15 minutter før du kjører igjen.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60
- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Håy..
Har ingen erfaring med vinterkjøring, men på den varme tiden bruker jeg MOTUL Chain Lube.
Denne er jeg fornøyd med. Brukte en teflonkjedespray fra Shell, men den syntes jeg var for grisete. Den sendte ut noen oljeklyser så store som erter, og de endte på ryggen min. Og felg og dekk....ja det sier seg selv.
Har ingen erfaring med vinterkjøring, men på den varme tiden bruker jeg MOTUL Chain Lube.
Denne er jeg fornøyd med. Brukte en teflonkjedespray fra Shell, men den syntes jeg var for grisete. Den sendte ut noen oljeklyser så store som erter, og de endte på ryggen min. Og felg og dekk....ja det sier seg selv.