Kawazaki GPZ 1000RX stopper når den blir varm? (LØST)
Kawazaki GPZ 1000RX stopper når den blir varm? (LØST)
Heisan
Ville gjøre comeback og kjøpte meg en 86 model GPZ 1000RX som skulle være i orden. Men det viser seg at den stopper hvis jeg kjører den litt varm. Begynner med at en eller to sylindere detter ut "føles det som". Deretter stopper den helt. Når den begynner å kjølne litt kan jeg starte opp igjen. MEN, jeg må bruke choke i stede for speed hvis jeg ikke venter lenge nok.
Har lest litt, og spurt litt. Foreløpig er det coil og plugger som utpeker seg, men også forgassere og ventiler er nevnt.
Jeg må uansett ha hjelp til å fixe dette, men hadde vært kjekt å få noen ideer.
Noen som vet hvor jeg kan finne en manual for denne sykkelen?
Takker og bukker
Jan Arild
Ville gjøre comeback og kjøpte meg en 86 model GPZ 1000RX som skulle være i orden. Men det viser seg at den stopper hvis jeg kjører den litt varm. Begynner med at en eller to sylindere detter ut "føles det som". Deretter stopper den helt. Når den begynner å kjølne litt kan jeg starte opp igjen. MEN, jeg må bruke choke i stede for speed hvis jeg ikke venter lenge nok.
Har lest litt, og spurt litt. Foreløpig er det coil og plugger som utpeker seg, men også forgassere og ventiler er nevnt.
Jeg må uansett ha hjelp til å fixe dette, men hadde vært kjekt å få noen ideer.
Noen som vet hvor jeg kan finne en manual for denne sykkelen?
Takker og bukker
Jan Arild
Sist redigert av Vulgata den 09 aug 2012, 11:21, redigert 1 gang totalt.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Kawazaki GPZ 1000RX stopper når den blir varm?
sjekk luftingen til tanken..slangen kan ligge i klem.
samme symtomer-virker 2-4km så død-vente litt, så det samme..
prøv med tanklokket på "klem".
samme med bensinslanger/filter/sil i kran.
hvis det hadde vært coil/plugger skulle den ikke stoppet men gått på 2-3 syl.
men kan være tenningsboks.
samme symtomer-virker 2-4km så død-vente litt, så det samme..
prøv med tanklokket på "klem".
samme med bensinslanger/filter/sil i kran.
hvis det hadde vært coil/plugger skulle den ikke stoppet men gått på 2-3 syl.
men kan være tenningsboks.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- KrankenWagen
- Innlegg: 135
- Registrert: 26 apr 2012, 12:21
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000R, Z1000J, ZX7R
Re: Kawazaki GPZ 1000RX stopper når den blir varm?
Gratulerer med en kjempesykkel.
Her er Tysk PDF.
Vanskelig å tippe noe som helst pr internet...
Hva er varmt da? Hvor lenge kjører du før dette skjer?
Sjekk hvilken sylindre som ramler ut, kjenn hvilken svanehalser som er lunken.
Som mekkern sier, vakum/bensin/bensinkran.
Enkleste måte å sjekke om det er et bensin/vakum problem, er av med tanken, og gi sykkelen bensin feks fra en
flaske. Ketchup går og.
Sjekk at alle gasserne får bensin.
Skikkelig backyard hillbilly style! Men det virker.
I bensinkranen er det en vakummembran, den pleier å gi seg etterhvert. Her er overhalingsett.
Er bra bilder og tegninger i den tyske verkstedsboken, der ser du godt tegninger av kranen.

Her er Tysk PDF.
Vanskelig å tippe noe som helst pr internet...
Hva er varmt da? Hvor lenge kjører du før dette skjer?
Sjekk hvilken sylindre som ramler ut, kjenn hvilken svanehalser som er lunken.
Som mekkern sier, vakum/bensin/bensinkran.
Enkleste måte å sjekke om det er et bensin/vakum problem, er av med tanken, og gi sykkelen bensin feks fra en


Sjekk at alle gasserne får bensin.
Skikkelig backyard hillbilly style! Men det virker.
I bensinkranen er det en vakummembran, den pleier å gi seg etterhvert. Her er overhalingsett.
Er bra bilder og tegninger i den tyske verkstedsboken, der ser du godt tegninger av kranen.
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Kawazaki GPZ 1000RX stopper når den blir varm?

Dersom det er vakum membran eller vakumslangen,så skal sykkelen
gå greit med krana satt på PRI.
If it ain't broke, I'll break it.
Re: Kawazaki GPZ 1000RX stopper når den blir varm?
Takk for gode tips
Skal teste ut forslagene og komme med tilbakemeldinger. Hvor varm og hvor lenge jeg kjører er vanskelig å si enda, siden jeg bare har hatt 2-3 småturer. Men det virker som den stopper etter 3-4 minutter med litt hardkjøring. (Hardkjøring for en 50 åring
). Har ikke kjørt rolig over lengre distanse enda. Er vel bare sånn at man må teste litt på kreftene etter maaange år uten MC.
Er ei kløne når det kommer til mekanikk, men må vel løsne på et par skruer nå som jeg har fått denne sykkelen. Ser at et av svarene kommer fra Nodeland så kanskje jeg kan kjøpe meg litt hjelp der
Bor i Vennesla og har bodd et par år på Hortemo.
Vi får ut å teste litt hvis regnet stopper her.
Takk igjen.
Skal teste ut forslagene og komme med tilbakemeldinger. Hvor varm og hvor lenge jeg kjører er vanskelig å si enda, siden jeg bare har hatt 2-3 småturer. Men det virker som den stopper etter 3-4 minutter med litt hardkjøring. (Hardkjøring for en 50 åring

Er ei kløne når det kommer til mekanikk, men må vel løsne på et par skruer nå som jeg har fått denne sykkelen. Ser at et av svarene kommer fra Nodeland så kanskje jeg kan kjøpe meg litt hjelp der

Vi får ut å teste litt hvis regnet stopper her.
Takk igjen.
- Haavar
- Innlegg: 182
- Registrert: 08 feb 2012, 19:49
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600
Re: Kawazaki GPZ 1000RX stopper når den blir varm?
Hei
Gratulerer med klasskiskt råskinn.
RX var vel det råeste man fikk på midten av 80 tallet.
Før du plundrer med for mye feilsøking bør du få sjekket ventiljusteringen, hvis det ikke nylig er gjort.
Man skal ikke tøye ventiljusteringsintervallet så veldig mye før ventilklaringen er borte på disse modellene.
Har selv byttet luftfilter på en RX som hadde tøyd intervallet til det tok regelrett fyr i filteret. Eieren hadde kjørt rimelig lenge med en sterkt fuskende motor.
Ventiljustering! Alt i orden
Gratulerer med klasskiskt råskinn.
RX var vel det råeste man fikk på midten av 80 tallet.
Før du plundrer med for mye feilsøking bør du få sjekket ventiljusteringen, hvis det ikke nylig er gjort.
Man skal ikke tøye ventiljusteringsintervallet så veldig mye før ventilklaringen er borte på disse modellene.
Har selv byttet luftfilter på en RX som hadde tøyd intervallet til det tok regelrett fyr i filteret. Eieren hadde kjørt rimelig lenge med en sterkt fuskende motor.
Ventiljustering! Alt i orden

Re: Kawazaki GPZ 1000RX stopper når den blir varm?
Alle tips er gull, så takk.
Fikk ikke tid til å sjekke tipsene deres i dag.
Hvor stor jobb er det egentlig å justere ventiler og forgassere på en slik sykkel? Har en kjenning som jeg håper er villig til å ta jobben. Hadde uansett vært betryggende å fått dette gjort.
Hadde en rolig tur med guttungen bakpå i dag. Kjørte ca. 3 mil (x2) i rolig tempo uten at sykkelen stoppet. Foreløpig virker det som det er turtall/akslerasjon som er problemet.
Deilig å kjøre litt igjen
Fikk ikke tid til å sjekke tipsene deres i dag.
Hvor stor jobb er det egentlig å justere ventiler og forgassere på en slik sykkel? Har en kjenning som jeg håper er villig til å ta jobben. Hadde uansett vært betryggende å fått dette gjort.
Hadde en rolig tur med guttungen bakpå i dag. Kjørte ca. 3 mil (x2) i rolig tempo uten at sykkelen stoppet. Foreløpig virker det som det er turtall/akslerasjon som er problemet.
Deilig å kjøre litt igjen

- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Kawazaki GPZ 1000RX stopper når den blir varm?

Så dere i Gyldenløvsgate. (jeg kjørte bil)

If it ain't broke, I'll break it.
Re: Kawazaki GPZ 1000RX stopper når den blir varm?
Hehe, full kontroll skjønner jegejs skrev:![]()
Så dere i Gyldenløvsgate. (jeg kjørte bil)

- Haavar
- Innlegg: 182
- Registrert: 08 feb 2012, 19:49
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600
Re: Kawazaki GPZ 1000RX stopper når den blir varm?
Av med tank, luftfilter og topdeksel. Det er ikke shims justgering men vippearmer med skruejustering. Ganske enkelt egentlig.Vulgata skrev:Alle tips er gull, så takk.
Fikk ikke tid til å sjekke tipsene deres i dag.
Hvor stor jobb er det egentlig å justere ventiler og forgassere på en slik sykkel? Har en kjenning som jeg håper er villig til å ta jobben. Hadde uansett vært betryggende å fått dette gjort.
Hadde en rolig tur med guttungen bakpå i dag. Kjørte ca. 3 mil (x2) i rolig tempo uten at sykkelen stoppet. Foreløpig virker det som det er turtall/akslerasjon som er problemet.
Deilig å kjøre litt igjen
Fogasserne synkroniseres på vanlig måte.
Re: Kawazaki GPZ 1000RX stopper når den blir varm?
Da skal jeg tvinge han "kompisen" til å ta ventiler og forgassere 

- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Kawazaki GPZ 1000RX stopper når den blir varm?
Det har vært tilfeller med nedkjørte kammer på 1000RX, det ser du når du skal justere de.
Sist redigert av Kjellrf den 10 aug 2012, 11:13, redigert 1 gang totalt.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Kawazaki GPZ 1000RX stopper når den blir varm?
Litt sen, men. Skylte ut av tank, renset filter i tank, byttet bensinslange og filter. Vips, alt OK
Takk for tips

Takk for tips