I år skal mannen min og jeg på ny mc-tur nedover Europa, og vi kunne tenke oss å bruke noen dager i England. Men.....ifjor fikk vi råd fra noen andre bikere om å styre unna England - faren var visst stor for at både vi og sykkelen kunne bli ranet. Er det noen som vet noe om dette? Og er det noen anbefalinger hvor vi eventuelt bør dra hvis det blir England på oss? Hørt mye bra om Skottland og Wales?
Vel, jeg har vært noen ganger og tittet meg rundt på MC i Wales og midt-England, og har bare positive opplevelser. Skal på tur med dattera som passasjer til Skottland neste år - kan ikke tenke meg at raning er det helt store problemet, for å være ærlig. Jeg hadde kanskje vært litt engstelig for Afghanistan og Irak om dagen, men Storbritannia?!
Spørs nok hvor du skal.
Har vært mye i England uten noen problemer.
Men har ikke vært i bakgater i Manchester eller Liverpool......
Tror nok at England er safe men at det er visse bydeler i de store byene du bør styre unna.
Takk for svar, regna nesten med at det var ok å dra til England - er vel helst noen som har vært uheldig og så har ryktet begynt å gå. Har vært rundt i Europa fra Polen i øst til Frankrike i vest, og har bare gode opplevelser og truffet mange hyggelige mennesker - så da regner vi med at det blir slik i England også.
Ingen grunn til at turen til England skal gi deg noen skuffelse i det hele tatt.
Hvis du er sør i England anbefaler jeg ett besøk i Falmuth, fantanstiks by i like fantastiks omeråde.
Håper du tar turen til England og får se hva de har å by på.
Da spørs det om det ikke blir en tur innom England denne ferien. Og da tenker jeg at det er fort gjort å dra over til Irland, noen som kanskje har noen tips om bra reisemål/severdigheter der?
Har vært to ganger i England, London og Scarborough. En gang i Irland.
Begge landene er virkelig "annerledesland" og kjempeartig å besøke.
Hele Irland er en eneste stor attraksjon, kalles den grønne øya med rette. Det er nesten i overkant grønt.
Aldri vært utsatt for noe skummelt, vi kjørte milevis med t-bane i London.
Men du trenger selvsagt ikke å gå med lommeboka i baklomma.
Hvis du overnatter på små hoteller, får du skikkelig "hotell i særklasse følelse", artig !