
http://nmcu.org/eu-kommisjonen-vil-ha-periodisk-kontroll-av-
http://nmcu.org/eu-kommisjonen-vil-ha-periodisk-kontroll-av-
Pinade mykkje bedre at EU begynte m årlige kontrolla av VEIAN istedet! 

- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: http://nmcu.org/eu-kommisjonen-vil-ha-periodisk-kontroll
Ikke noe stress. Eu ville også forby rypejakt for en tid tilbake..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: http://nmcu.org/eu-kommisjonen-vil-ha-periodisk-kontroll
hvorfor tror du pkk ble innført da supermorten?
dette er bare en "harmonisering" og tror desverre lobbyistene får dette gjennom-mer å tjene for alle verksteder-blir hvert år for biler eldre enn 6 år også..
dette er bare en "harmonisering" og tror desverre lobbyistene får dette gjennom-mer å tjene for alle verksteder-blir hvert år for biler eldre enn 6 år også..

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: http://nmcu.org/eu-kommisjonen-vil-ha-periodisk-kontroll
En EU-kontroll må vel utføres av autoriserte mc-verksteder, og det kan bli veldig dyrt for enkelte. Det nærmeste verkstedet for min del ligger 22 mil unna, og det bor jo mcister i enda mere grisgrendte strøk enn det æ gjør.
Det finnes jo også mc'r på Svalbard, det vil si to-tre dagers båtreise hver vei.
Æ tvile på at det finnes mc-verksteder der oppe.
Det blir spennende å se hvor mye de skal forlange av oss
Det finnes jo også mc'r på Svalbard, det vil si to-tre dagers båtreise hver vei.
Æ tvile på at det finnes mc-verksteder der oppe.
Det blir spennende å se hvor mye de skal forlange av oss

- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: http://nmcu.org/eu-kommisjonen-vil-ha-periodisk-kontroll
Joda, sier ikke det at det ikke kommer, men velger bare å ha litt is i magen enn så lenge. Og samtidig håpe at det er lobbyister som jobber i mot dette ogsåmekkern skrev:hvorfor tror du pkk ble innført da supermorten?
dette er bare en "harmonisering" og tror desverre lobbyistene får dette gjennom-mer å tjene for alle verksteder-blir hvert år for biler eldre enn 6 år også..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: http://nmcu.org/eu-kommisjonen-vil-ha-periodisk-kontroll
NMCU oppfordrer folk til å "Like" protestaksjonen på facebook, det e det 163 stk som har gjort.
Ikke imponerende akkurat

Re: http://nmcu.org/eu-kommisjonen-vil-ha-periodisk-kontroll
Ja, lønner seg å gå inn på NMCU artikkelen som har link til FEMA sin Facebook side om saken og trykke "Like" på den ihvertfall.
Lobbyisme fra de største EU-firmaene som har budsjett på størrelse med et lite land er en sak - de kan betale flere personer for å gå i korridorene i EU parlamentet og påvirke politikerne der direkte. Men for at borgere i EU skal kunne protestere på en avgjørelse/kreve ny behandling kreves det faktisk at minst 1 million borgere signerer/protesterer... det er den nye "demokrati"-varianten som EU står for... svært, svært omstendelig og vanskelig å overprøve noe som byråkratene i EU har bestemt.
Norge har historisk gått inn for å få "stjerne i boka" ved å innføre EU-direktiver raskere enn selv enkelte EU-stater... forstå det den som kan. Norge er også opptatt av å forsyne resten av Europa med grønn kraft og det gjør man selvfølgelig ikke med "monster-master" men med sjøkabler på 50 mil (Norge - Nederland). Kabel på 70 mil er under planlegging (Norge - UK). Det er kun internt i Norge at kabler blir for dyrt (selv om de på lang sikt blir billigere pga mindre vedlikehold).
Lobbyisme fra de største EU-firmaene som har budsjett på størrelse med et lite land er en sak - de kan betale flere personer for å gå i korridorene i EU parlamentet og påvirke politikerne der direkte. Men for at borgere i EU skal kunne protestere på en avgjørelse/kreve ny behandling kreves det faktisk at minst 1 million borgere signerer/protesterer... det er den nye "demokrati"-varianten som EU står for... svært, svært omstendelig og vanskelig å overprøve noe som byråkratene i EU har bestemt.
Norge har historisk gått inn for å få "stjerne i boka" ved å innføre EU-direktiver raskere enn selv enkelte EU-stater... forstå det den som kan. Norge er også opptatt av å forsyne resten av Europa med grønn kraft og det gjør man selvfølgelig ikke med "monster-master" men med sjøkabler på 50 mil (Norge - Nederland). Kabel på 70 mil er under planlegging (Norge - UK). Det er kun internt i Norge at kabler blir for dyrt (selv om de på lang sikt blir billigere pga mindre vedlikehold).
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: http://nmcu.org/eu-kommisjonen-vil-ha-periodisk-kontroll
har vært inne på fjesboklinken og trykket like, men har ikke noe tro på at det har noen effekt. Som NMCU medlem står jeg jo bak og støtter på den måten.
Har lest hos NMCU at feil luftrykk i dekk er klasset som teknisk feil, jeg kan være helt enig i at det gir en bra sykkel hel ræva kjøreegenskaper men jeg kan ikke se at en årlig kontroll av en autorisert nisse hjelper noe særlig på slikt.
I PKK på bilene mine inngår ikke sjekk av dekktrykk....
Det her er korrupsjon, en bransje vil tjene penger og presser på for å få det innført.
Har lest hos NMCU at feil luftrykk i dekk er klasset som teknisk feil, jeg kan være helt enig i at det gir en bra sykkel hel ræva kjøreegenskaper men jeg kan ikke se at en årlig kontroll av en autorisert nisse hjelper noe særlig på slikt.
I PKK på bilene mine inngår ikke sjekk av dekktrykk....
Det her er korrupsjon, en bransje vil tjene penger og presser på for å få det innført.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: http://nmcu.org/eu-kommisjonen-vil-ha-periodisk-kontroll
NMCU sier:
"NMCU vet at tallet kommer fra den tyske testinstitusjonen DEKRA, som jo har økonomiske interesser i at testen blir så omfattende som mulig, og at et av forholdene som har gitt mange anmerkninger har vært feil lufttrykk (!) MAIDS, den mest omfattende undersøkelsen av MC-ulykker i Europa noensinne, fastslo at mindre enn 1% av alle ulykker med motorsykkel skyldtes teknisk svikt. Også den norske analysen av dødsulykker på MC 2005-2009 fant at bare 3% av ulykkene skyldtes tekniske feil ved kjøretøyet, og at minst en av disse ulykkene skyldtes for lite luft i dekkene"
Det skinner vel i gjennom at NMCU mener at feil luftrykk ikke e en teknisk feil.
Enig i at å trykke "Liker" ikke nødvendigvis hjelper, men vi må vel prøve.
Lurer litt på hvordan norske mc-forhandlere/verksteder stiller seg til dette, om de støtter oss, eller om grådigheten slår inn
"NMCU vet at tallet kommer fra den tyske testinstitusjonen DEKRA, som jo har økonomiske interesser i at testen blir så omfattende som mulig, og at et av forholdene som har gitt mange anmerkninger har vært feil lufttrykk (!) MAIDS, den mest omfattende undersøkelsen av MC-ulykker i Europa noensinne, fastslo at mindre enn 1% av alle ulykker med motorsykkel skyldtes teknisk svikt. Også den norske analysen av dødsulykker på MC 2005-2009 fant at bare 3% av ulykkene skyldtes tekniske feil ved kjøretøyet, og at minst en av disse ulykkene skyldtes for lite luft i dekkene"
Det skinner vel i gjennom at NMCU mener at feil luftrykk ikke e en teknisk feil.
Enig i at å trykke "Liker" ikke nødvendigvis hjelper, men vi må vel prøve.
Lurer litt på hvordan norske mc-forhandlere/verksteder stiller seg til dette, om de støtter oss, eller om grådigheten slår inn
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: http://nmcu.org/eu-kommisjonen-vil-ha-periodisk-kontroll
du kødder nå?jhn skrev:Lurer litt på hvordan norske mc-forhandlere/verksteder stiller seg til dette, om de støtter oss, eller om grådigheten slår inn

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: http://nmcu.org/eu-kommisjonen-vil-ha-periodisk-kontroll
De fleste som jobber i bransjen e ve mcister på fritida, og vil neppe mene noe annet enn oss, i sitt mc-hjerte, men så vil de vel mene noe annet i arbeidstida, i sitt forretningshjerte. Vi får se
Re: http://nmcu.org/eu-kommisjonen-vil-ha-periodisk-kontroll
Da har man trykket 'Like' på facebook siden i hvertfall. Vi får håpe fornuften seierer 

Re: http://nmcu.org/eu-kommisjonen-vil-ha-periodisk-kontroll
NMCU har stoppet mye slikt tull før PDF
Får håpe de klarer det igjen. 'Likte' jeg også :-)
Får håpe de klarer det igjen. 'Likte' jeg også :-)
Re: http://nmcu.org/eu-kommisjonen-vil-ha-periodisk-kontroll
My bedritne lover er gjennomført, mens motstanderene satt og hadde "is i magen".
Is i magen er jo bare en unnskyldnig for ikke gidde å gjøre noe.
Det er viktig å si fra så høyt og tydelig som det er mulig slik at de som ønsker å gjøre noe ser at de har folk i ryggen som er enige i det de arbeider med. Sitter alle med isen sin så smelter den men loven utformes og plutselig sitter vi med ett lovverk som ingen andre enn regjeringa og verkstedene ønsker..... og en masse årlige tulleutgifter som ikke gavner noen sikkerhetsaspekter i det hele tatt.
SI FRA NÅ!
(det var vel klar tale det, hasellerer litt men isen til SM men dette er til alle. Gi melding og trykk LIKER i linken såser de at de har folk med seg)
Is i magen er jo bare en unnskyldnig for ikke gidde å gjøre noe.
Det er viktig å si fra så høyt og tydelig som det er mulig slik at de som ønsker å gjøre noe ser at de har folk i ryggen som er enige i det de arbeider med. Sitter alle med isen sin så smelter den men loven utformes og plutselig sitter vi med ett lovverk som ingen andre enn regjeringa og verkstedene ønsker..... og en masse årlige tulleutgifter som ikke gavner noen sikkerhetsaspekter i det hele tatt.
SI FRA NÅ!
(det var vel klar tale det, hasellerer litt men isen til SM men dette er til alle. Gi melding og trykk LIKER i linken såser de at de har folk med seg)
Re: http://nmcu.org/eu-kommisjonen-vil-ha-periodisk-kontroll
mekkern skrev:du kødder nå?jhn skrev:Lurer litt på hvordan norske mc-forhandlere/verksteder stiller seg til dette, om de støtter oss, eller om grådigheten slår inn
Helt ånkli særriøst sent en søndagskveld. Det gjør han nok. Jeg ser fram til dette blir innført med lite verksteder i byen. Fullt kaos overalt og med verksted uten kjennskap til Mcen de skal sjekke. Kan vel ikke bli bedre enn det ?

