Kystriksveien (rv 17) - forslag til forum-tur 2013

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Kystriksveien (rv 17) - forslag til forum-tur 2013

Legg inn av AJ »

Ok, folkens...

Helt spontant, men ikke helt ut av det blå ;-) :
Hva med en spenstig MCsiden.no-tur nord for Trøndelagen neste sommer? Altfor tidlig med slike forslag, jeg vet.
Men tar sjansen likevel siden det kunne vært utrolig morsomt å få flere med på en Kystriksvei-tur fra Steinkjer til Brønnøysund (alt.1), Sandnessjøen/Mosjøen (alt. 2), Mo i Rana (alt. 3) og til slutt Bodø/Fauske (alt. 4) sommeren 2013 \:D/

Noen vil ganske sikkert ta hele ruta - alt.4 - , mens andre vil foretrekke kortere varianter - de andre alternativene.
Men for all del! Ingen er spikret!

Uansett er visst denne riksveien en helt topp MC-vei å kjøre! Med mange korte og litt lengre fergeturer :thumleft Må bare oppleves, vil jeg tro :D
Kjørte selv bare en kort strekning av veien på vei hjem fra Norgestreffet i år, men kan gjerne tenke meg å kjøre hele strekket. Gjerne sammen med flere fra forumet :-) .

Her noen aktuelle linker...:
http://www.kystriksveien.no/index.krv?p ... rt_id=2310" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kystriksveien.no/index.krv?p ... p&art_id=4" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.visitnorway.com/no/Reisemal/ ... riksveien/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kunne dette vært noe, tro...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ZZR-Erling

Re: Kystriksveien (rv 17) - forslag til forum-tur 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

Om de det passer blir jeg gjerne med, men, "desverre", er jeg redd for at ferien for vår del, blir i alpene.
Jeg har noen gamle bilder fra litt av strekket. Forøvrig en nydelig bit vei og natur, den RV17!
http://home.online.no/~erl-jo/tonnes.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Kystriksveien (rv 17) - forslag til forum-tur 2013

Legg inn av ArcticTiger »

Bra forslag AJ :thumleft Hvis tidspunktet ellers passer mine planer, så blir jeg gjerne med. Men det må bli alternativ 4 syns jeg nå, hele strekningen. Ikke noe å spare på det. Oppmøte i Steinkjer, en overnatting underveis, og avslutte ved Saltstraumen er passelig. Og evt fortsette nordover, eller dra sørover igjen.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Kystriksveien (rv 17) - forslag til forum-tur 2013

Legg inn av joo »

Aner heller ikke hva neste sesong bringer... Men RV17 er flott den. Samtidig er der så mange reisemål som frister. Den store tidstyven (jobben) krever også sitt :sorry

Vi kjørte RV17 i et 8-tall i sommer. (Nu høres jeg ut som sommeren er over, men den har vel ikke kommet skikkelig i gang?) Da unngikk vi å kjøre samme vegen to ganger på samme tur.
Med 8-tall så kjørte vi ut ved Mosjøen på nordtur og ut på den igjen på sørtur ved Mo i Rana. Overlappa da på strekningen Fallet-Nesna. Oppdaget da at vei 78 fra Mosjøen og ut til Rv17 var ei perle den også. Her kom man "i flyten" med uendelig med svinger :P :p

Bilde

Norge, ditt nærmeste ferieland :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Kystriksveien (rv 17) - forslag til forum-tur 2013

Legg inn av Svein2 »

Dette er nok en tur som jeg kan tenke meg å være med på, bra du kommer med forslag AJ og
gjør det du kan for å samle kremen av motorsyklister i Norge. Tror vi må klare oss uten
KawaSonja på en så lang tur, men vi får prøve å koke kaffen sjøl. :thumleft

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Kystriksveien (rv 17) - forslag til forum-tur 2013

Legg inn av Jarle »

Kjørte den rute pluss Lofoten og Vesterålen i 2008.
Det viktigste med ruten er å beregne goood tid.
Mange ferger, og det er ikke slik at fergene korresponderer med hverandre (det er i alle fall min erfaring)
Man kjører av en ferge, kjører på flotte veier i noen mil, og så kan man risikere å vente 2 timer på neste ferge.
Men i 2008 var det knall vær hele tiden, og da var det ikke noe problem i sitte på kaikanten å vente.
Helt klart en tur som kan anbefales.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Kystriksveien (rv 17) - forslag til forum-tur 2013

Legg inn av Busa Trond »

Dette ser jo ut til å være en tur som frister veldig. Nesten litt flau over at jeg ikke har vært lenger opp en Trondheim på en god stund jeg heller. Kystriksvei-tur fra Steinkjer til Brønnøysund det er jo noe mann må få med seg. Dette må jo bli like fint som Høst-turen til Mc-siden og vell så det. Norge har mange perler å komme med. Kan jeg få det til familiert så blir jeg med :vs .

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Kystriksveien (rv 17) - forslag til forum-tur 2013

Legg inn av TBI81 »

Brønnøysund opp til Svartisen er definitivt knallbra! Beste stykket er uten tvil etter min mening Tjøtta opp til Svartisen (veldig moro stykket fra Mosjøen (E6) til Levang (RV17) også, om man tar den veien) :thumleft Stopp gjerne innom Nesna (fint stopp midtveis) ;-)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kystriksveien (rv 17) - forslag til forum-tur 2013

Legg inn av Globe »

Denne er så absolutt notert som en svært aktuell tur for neste sesong. Har nå hatt Nordkapp som mål de siste 2 sesongene. Skal se at dette kan bli realisert ved en slik tur. Tur med medforumister her fra MCsiden.no er alltid stas!

Hva gjelder Nordkapp, så er målet å få tatt på denne :knegg :

Bilde

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Kystriksveien (rv 17) - forslag til forum-tur 2013

Legg inn av Onsløv »

Kunne absolutt tenkt meg å kjøre RV17 og også å besøke North Cape.
Kjørte deler av RV17 sommeren 2010, så kunne godt tenkt meg å gjøre det igjen, men da selvsagt alternativ 4, hele løypa.

Men det kan bli farlig dyrt for meg å være med, for jeg må vel oppgradere jernhesten før en slik tur..... :knegg

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Kystriksveien (rv 17) - forslag til forum-tur 2013

Legg inn av jhn »

En tur langs rv17 kunne æ absolutt tenkt mæ å være med på, og skal prøve å få det til. Men de to to siste årene har å måtte avlyst planlagte turer pga uforutsette greier, men både håper og tror at neste sesong blir litt mere forutsigbar, så vi får se ... Det ble nevnt at man må beregne god tid på rv17, og det e æ helt enig i, både pga av fergene og også fordi det er mye bobiltrafikk på smale svingete veier, så man kan bli liggende bak disse i lang tid.
Nordkapp ja, til tross for at æ bor bare 40 km unna, og at det e en fin mc-vei, så e det nok 15-16 år siden æ har vært der oppe med mc. Har vært der et par tre ganger siden med bil i forbindelse med jobb, men det teller jo ikke.
Så kanskje æ må møte i Steinkjær og være med på denne turen helt opp til Nordkapp-platået, det hadde nok helt sikkert blitt en flott tur.
Men det avhenger jo som sagt av at æ klare å forutse ting og tang bedre enn de to siste sesongene, men æ skal prøve

Brukeravatar
phantom
Innlegg: 82
Registrert: 13 mai 2011, 10:35
Motorsykkelen din: yamaha xvs 1100a

Re: Kystriksveien (rv 17) - forslag til forum-tur 2013

Legg inn av phantom »

Flott ide, håper den lar seg realisere for så mange som mulig av MC sidens brukere. Kjørte selv deler av vegen i fjord, fra min hjemkommune Leirfjord til Bodø. Blir gjerne med herfra til Bodø, hvis det klaffer med ferie eller frihelg. Vil gjerne anbefale en avstikker fra kystriksvegen, nemlig vegen innover til Mosjøen, som etter min mening er en ekte mc vei med et utall svinger langs en flott fjord. Har selv kjørt denne vegen hundrevis av ganger, og blir aldri lei den. Ser at Joo også likte den. Men OBS, denne veien blir nok stengt om ca 2 år. :sorry Det er allerede sprengt en nesten 11 km tunell gjennom Tovenfjellet, så ikke vent for lenge. beregn 2,5 timer på tur retur, så har man god tid til is, kaffe og en tanking på Esso ved E6 krysset like utafor Mosjøen. :thumleft

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kystriksveien (rv 17) - forslag til forum-tur 2013

Legg inn av ojda »

Bare på F lurer jeg på om jeg ikke skal prøve å få unna dette strekket i Augustmåned :twisted
Har 3 uker ferie som jeg ikke har bundet opp til noe enda. Noe av denne tiden bør jeg jo kunne
bruke "til å jukse, som andre har gjort på andre Mc-Sidenturer :evil :twisted :-)å
Har ferie fra 13. august, så da skulle jeg vel rekke det før vintern setter inn der Nord :-k :lol
Ingenting bestemt, men har veldig lyst.
Å det betyr ikke at turen 2013 er uaktuell :prf

Oppdatering: Lufta det sånn helt forsiktig for Gunda i heimen, og hu gikk ikke i taket :-k
Så da kan det vel se lovende ut med en ungkarstur Nordover :prop: uti Augustmåned :yeyeye
Sist redigert av ojda den 23 jul 2012, 01:45, redigert 2 ganger totalt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Kystriksveien (rv 17) - forslag til forum-tur 2013

Legg inn av pelsen »

har juksa tidligere - 92? - og har kjørt Mo til Steinkjer langs kysten på vei hjem fra Polarsirkeltreff. Veldig fin rute :D

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Kystriksveien (rv 17) - forslag til forum-tur 2013

Legg inn av ArcticTiger »

ojda skrev:Bare på F lurer jeg på om jeg ikke skal prøve å få unna dette strekket i Augustmåned :twisted
Har 3 uker ferie som jeg ikke har bundet opp til noe enda. Noe av denne tiden bør jeg jo kunne
bruke "til å jukse, som andre har gjort på andre Mc-Sidenturer :evil :twisted :-)å
Har ferie fra 13. august, så da skulle jeg vel rekke det før vintern setter inn der Nord :-k :lol
Ingenting bestemt, men har veldig lyst.
Å det betyr ikke at turen 2013 er uaktuell :prf

Oppdatering: Lufta det sånn helt forsiktig for Gunda i heimen, og hu gikk ikke i taket :-k
Så da kan det vel se lovende ut med en ungkarstur Nordover :prop: uti Augustmåned :yeyeye
For seint Ojda, vintern er allerede kommet - Nysnø i fjella i dag :vs
Når du først er i gang med nordovertur, så er du velkommen opp hit vet du! Vi har god plass.

Svar