Supermotard med skilt, hva skal man velge?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
-Shark-
Innlegg: 9
Registrert: 03 jul 2012, 21:21
Motorsykkelen din: 125ccm vespa bajaj, 900ccm Yamaha Xj

Supermotard med skilt, hva skal man velge?

Legg inn av -Shark- »

Lyst til å kjøpe supermotard, med skilt og inntill 60 000.

Hva burde man velge? Er det så mye vedlikehold/overhaling som en crosser?
Hvilken sykkel er kurrant med vedlikehold og er holdbar?

Skal brukes på vei, og litt bakhjulskjøring og det som hører til.

Legger ved noen eksempler:
1: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=37518434" onclick="window.open(this.href);return false;
2: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=37279449" onclick="window.open(this.href);return false;
3: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=37356034" onclick="window.open(this.href);return false;
4: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=37534129" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvordan er 1 og 2 kontra 3 og 4 med tanke på overhaling/motor service? Er det ofte stempel skift?
Sist redigert av Snikkeren den 02 okt 2012, 22:11, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: La inn et mellomrom mellom nummereringen og linken, slik at linken er klikkbar. :)

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Supermotard med skilt, hva skal man velge?

Legg inn av Desmo »

DR-Z har laaaange serviceintervaller. Den -04 jeg hadde et par år hadde 20.000 km mellom store servicer. Riktignok var det offroadutgaven, men det er jo bare hjula,bremsene og fargen på plasten som er forskjellig fra supermotarden. Den har ikke så voldsomt med hk, men deri ligger nøkkelen til lange serviceintervaller også. :thumleft
Men bare så det er sagt; DR-Z har et smalt og vondt sete som merkes på strekker over en mil uten å flytte på seg. Under aktiv kjøring merkes det ikke for da flytter du deg rundt.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

-Shark-
Innlegg: 9
Registrert: 03 jul 2012, 21:21
Motorsykkelen din: 125ccm vespa bajaj, 900ccm Yamaha Xj

Re: Supermotard med skilt, hva skal man velge?

Legg inn av -Shark- »

Desmo skrev:DR-Z har laaaange serviceintervaller. Den -04 jeg hadde et par år hadde 20.000 km mellom store servicer. Riktignok var det offroadutgaven, men det er jo bare hjula,bremsene og fargen på plasten som er forskjellig fra supermotarden. Den har ikke så voldsomt med hk, men deri ligger nøkkelen til lange serviceintervaller også. :thumleft
Men bare så det er sagt; DR-Z har et smalt og vondt sete som merkes på strekker over en mil uten å flytte på seg. Under aktiv kjøring merkes det ikke for da flytter du deg rundt.
Ja effekten må nesten være litt avhengig av vedlikehold/slitasjedeler. Men burde jeg går for en slik Dr-Z eller satse på noe tyngre og større?

4 taktere, fåes de til en ålreit pris og er servicevenlige?

Svar