Nolan eller Schubert hjelm?
- taco
- Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
Nolan eller Schubert hjelm?
Lurer litt på Nolan N103 Classic eller Schubert.
(Vet det finnes flere merker :-) )
http://www.nolanhelmets.com/n103ncom.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Er Schubert S3 eller S1 et bedre valg? http://www.hof-mc.no/storefront.php?c1=39&c2=342" onclick="window.open(this.href);return false;
Åpningshjelmer.
Tenker på støy og antidugg.
(Vet det finnes flere merker :-) )
http://www.nolanhelmets.com/n103ncom.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Er Schubert S3 eller S1 et bedre valg? http://www.hof-mc.no/storefront.php?c1=39&c2=342" onclick="window.open(this.href);return false;
Åpningshjelmer.
Tenker på støy og antidugg.
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Re: Nolan eller Schubert hjelm?
Ville vel heller vurdert Schubert C3 og SHOEI Neotech opp mot hverandre
Om det er åpningshjelm du skal ha.
Har selv en forkjerlighet for SHOEI, og Neotechen har fått veldig gode omtaler
Jeg vet Alf Graarud i Sarpsborg har alle størrelser inne av prøvekjøringshjelmer

Om det er åpningshjelm du skal ha.
Har selv en forkjerlighet for SHOEI, og Neotechen har fått veldig gode omtaler

Jeg vet Alf Graarud i Sarpsborg har alle størrelser inne av prøvekjøringshjelmer

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

- Carpa
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Lurer faktisk på akkurat det samme men synes jo Shoel sin hjelm virker veldig bra.
Carpas Tap a talk
Carpas Tap a talk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Æ har en SHOEI Neotech, og e meget fornøyd med den, mener å huske den vant over Shubert i div forbrukertester mtp støy
Jeg har schubert c3 og kona har shoei neotec. begge to er kjepehjelmer og jeg er veldig fornøyd med schuberten min. Men skulle jeg handlet idag så hadde det kanskje blitt neotec. Jeg byttet ut min multitev med c3 for å få solvisiret. Hadde neotec vært på markedet da kunne det like godt blitt den. Tror det kommer ann på hva hodet ditt passer best.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Ingen erfaring med Nolan.
Ville ikke gått for åpningshjelm medmindre det er et "must"... generelt mer støy og vind i åpningshjelmer.
Greit fornøyd med Shoei XR1100 som var på tilbud til 3290 hos MCOslo ifjor. (Ser de kjører tilbud på noen modeller nå også av både Shoei, Nolan og Schubert - http://www.mcoslo.no/HJELMER/HJELMER/TILBUD) Var da egentlig bestemt på å kjøpe Schubert S1 pga tilbud og (etter det jeg kunne lese meg til) enda mindre støy, men de hadde visst akkurat avsluttet tilbudet i butikk når jeg var der, så da ble det Shoei. XR1100 har ikke solvisir hvis det er viktig.
Schubert S2 og Shoei Qwest er også modeller man kan vurdere.
Ville ikke gått for åpningshjelm medmindre det er et "must"... generelt mer støy og vind i åpningshjelmer.
Greit fornøyd med Shoei XR1100 som var på tilbud til 3290 hos MCOslo ifjor. (Ser de kjører tilbud på noen modeller nå også av både Shoei, Nolan og Schubert - http://www.mcoslo.no/HJELMER/HJELMER/TILBUD) Var da egentlig bestemt på å kjøpe Schubert S1 pga tilbud og (etter det jeg kunne lese meg til) enda mindre støy, men de hadde visst akkurat avsluttet tilbudet i butikk når jeg var der, så da ble det Shoei. XR1100 har ikke solvisir hvis det er viktig.
Schubert S2 og Shoei Qwest er også modeller man kan vurdere.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
schubert c3 = Gubbe hjelm 

Er i alle fall svært fornøyd med Schubert S1Pro. Faktisk storfornøyd. Kun et lite minus, og det er at visirene på Schubert blir fortere matte enn de gjør på Shoei sine hjelmer. Shoei sine er fantastiske sånn.
S1Proen er veldig stille, passer knotten min godt i alle fall og har ikke duggproblemer. Ikke hurtiglås men D-ring. Ikke noe problem syntes jeg.
Kompiser som bruker C3 og Neotech virker alle å være fornøyde. Men selv vet jeg ikke om jeg vil ha åpningshjelm, liker minst mulig støy.
Hjelmer MÅ prøves, passformen må være god.
S1Proen er veldig stille, passer knotten min godt i alle fall og har ikke duggproblemer. Ikke hurtiglås men D-ring. Ikke noe problem syntes jeg.
Kompiser som bruker C3 og Neotech virker alle å være fornøyde. Men selv vet jeg ikke om jeg vil ha åpningshjelm, liker minst mulig støy.
Hjelmer MÅ prøves, passformen må være god.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- jhn
De to siste hjelmene æ har hatt har vært åpningshjelm, og æ ser egentlig ikke noe stor fordel med disse.RuneMC skrev:Ingen erfaring med Nolan.
..... XR1100 har ikke solvisir hvis det er viktig.
Innvendig solvisir derimot, e meget nyttig, spesielt hvis man kjører mye tuneller.
Aldri mere hjelm uten solvisir
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
jhn skrev:De to siste hjelmene æ har hatt har vært åpningshjelm, og æ ser egentlig ikke noe stor fordel med disse.RuneMC skrev:Ingen erfaring med Nolan.
..... XR1100 har ikke solvisir hvis det er viktig.
Innvendig solvisir derimot, e meget nyttig, spesielt hvis man kjører mye tuneller.
Aldri mere hjelm uten solvisir
Enig i det med solvisir, og Dobbel D-ringer ser jeg på som den beste og sikreste låsemetoden på hjelm. Eneste negative er at det er håpløst å feste hjelm med hansker på.
Jeg har ikke funnet så mange kvalitets-ikkeåpningshjelmer med solvisir, men
jeg vet Shark har endel

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
)

- jhn
Æ har en Caberg 104 Solo, trur æ den heter. En ikke-åpningshjelm med solvisir. Det e nok den hjelmen æ har likt best av alle de æ har hatt. Om det går under begrepet "kvalitetshjelm" vet æ ikke.ojda skrev: .... Jeg har ikke funnet så mange kvalitets-ikkeåpningshjelmer med solvisir ....
Den e nok dessverre utbrukt for ganske lenge siden, men æ har ikke hjerte til å kaste den.

mulig åpningshjelm er gubbehjelm men du verden så greit det er å kunne åpne den opp hvis man har behov. Mye greiere å nyse med en åpningshjelm enn med helhjelm:) Eller hvis man har en flaske vann eller noe i tankvesken. Eller klø seg på haka:)
Er det så mye mer støy i disse hjelmene da? Enig i at det sikkert er mer en i gode helhjelmer men C3'en min er stille enn alle helhjelmer jeg har prøvd.
Tror ikke jeg hadde vært redd for å kjøpe verken C3 eller neotec hvis man vil ha åpningshjelm.
Men solvisir er jeg enig i at er et must. Etter å hatt det et par år kunne jeg aldri vært uten.
Er det så mye mer støy i disse hjelmene da? Enig i at det sikkert er mer en i gode helhjelmer men C3'en min er stille enn alle helhjelmer jeg har prøvd.
Tror ikke jeg hadde vært redd for å kjøpe verken C3 eller neotec hvis man vil ha åpningshjelm.
Men solvisir er jeg enig i at er et must. Etter å hatt det et par år kunne jeg aldri vært uten.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- taco
Her var det blitt mye lesestoff jo!
Har vurdert SHOEI Neotech også. Men jeg har ikke prøvd noen av disse på hue, så det må jeg jo gjøre.
Har i dag Airoh åpningshjelm med solvisir og hurtiglås. Disse tingene syns jeg er topp, og vil fortsette med det.
"Gubbehjelm" - kuult, passer jo bra det!
Mulig åpningshjelmer støyer noe mere enn ordinære hjelmer (må jo lukke for sv.. lukke'n igjen da!)
Tror ikke den jeg har i dag er det beste mht støy, så hvis det ikke blir verre så går det bra.
Bruker jo ørepropper.
Men det er MC-messe til våren, så kanskje best å vente til da, får jo prøvd alle typene samtidig også!
Moro med litt sånn pms-greier utover nå.

Har vurdert SHOEI Neotech også. Men jeg har ikke prøvd noen av disse på hue, så det må jeg jo gjøre.
Har i dag Airoh åpningshjelm med solvisir og hurtiglås. Disse tingene syns jeg er topp, og vil fortsette med det.
"Gubbehjelm" - kuult, passer jo bra det!

Mulig åpningshjelmer støyer noe mere enn ordinære hjelmer (må jo lukke for sv.. lukke'n igjen da!)
Tror ikke den jeg har i dag er det beste mht støy, så hvis det ikke blir verre så går det bra.

Bruker jo ørepropper.

Men det er MC-messe til våren, så kanskje best å vente til da, får jo prøvd alle typene samtidig også!
Moro med litt sånn pms-greier utover nå.

- bjornen
- Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
hadde airoh åpningspotte tidligere i år, kjøpte den i april, ikke fornøyd pga støy
testa shubert sin hos Hof, kasta deretter airohpotta rett i søppelbøtta
stor forskjell og poeng til shubert
passa perfekt på det tjukke hue jeg har fått utdelt
testa shubert sin hos Hof, kasta deretter airohpotta rett i søppelbøtta
stor forskjell og poeng til shubert

passa perfekt på det tjukke hue jeg har fått utdelt
- taco
Det forundrer meg ikke! 
Har hatt en mistanke om det er litt mye støy.

Har hatt en mistanke om det er litt mye støy.