Lang horisont, men bedre å stille forberedt.

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Flattop
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003

Lang horisont, men bedre å stille forberedt.

Legg inn av Flattop »

Til sommeren hadde jeg/vi tenkt meg en liten tur til BMW Motorradtreffen i Garmich-Partenkirchen. Det ser ut til å bli arrangert den første heile helgen i juli, altså 5-7 juli.

Det er jo en liten reise for å komme dit ned, 96 mil fra Kiel, så med det samme en er der nede kunne en besøke severdighetene. Er der noen her som kjenner til noen gode ruter i området?

Tenker oss å ta Kielfergen torsdag for så å ta unna reisen ned i løpet av fredagen. Litt "ironbutt" men det lar seg gjøre, for antar at gevinsten i enden av regnbuen er vel verdt bryet. Stiller tross alt noenlunde uthvilt fredags morgen.

Det er ikke en tur som er lukket så om det er andre som kunne tenke seg å slenge seg med, er det en god mulighet for dette. Ser ut til at vi kan forløbig bli tre fra Ålesund som reiser...
Bilde

Brukeravatar
Andreas
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS

Re: Lang horisont, men bedre å stille forberedt.

Legg inn av Andreas »

Siden du har BMW og skal på BMW-treff, va med å stikke innom BMW Welt i Munchen? BMW`s hovedmuseum med ALT de har av både MC og biler (+ litt til) :D

http://www.bmw-welt.com/de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Relax

Legg inn av Relax »

Flattop skrev:Til sommeren hadde jeg/vi tenkt meg en liten tur til BMW Motorradtreffen i Garmich-Partenkirchen. Det ser ut til å bli arrangert den første heile helgen i juli, altså 5-7 juli.

Det er jo en liten reise for å komme dit ned, 96 mil fra Kiel, så med det samme en er der nede kunne en besøke severdighetene. Er der noen her som kjenner til noen gode ruter i området?

Tenker oss å ta Kielfergen torsdag for så å ta unna reisen ned i løpet av fredagen. Litt "ironbutt" men det lar seg gjøre, for antar at gevinsten i enden av regnbuen er vel verdt bryet. Stiller tross alt noenlunde uthvilt fredags morgen.

Det er ikke en tur som er lukket så om det er andre som kunne tenke seg å slenge seg med, er det en god mulighet for dette. Ser ut til at vi kan forløbig bli tre fra Ålesund som reiser...

Det er ikke langt igjen til Stelvio passet osv da ;)
Passet over alle pass ;)
Og tar du den,,er Gaviopasset rett rundt hjørnet ....på en måte mer spektakulert ;) Kanskje de 2 kuleste passene der nede!?
Det eneste man angrer på etter slik tur,,,,er at man ikke hadde ennå bedre tid og kjørte enne flere steder ;)
Du får en drømmetur!!
"Do the right thing"

Vagabond60
Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL

Legg inn av Vagabond60 »

Leste akurat om treffet i Bike. Har hørt om det, men aldri vært der. Lurte på det samme til neste år. Sjekket litt på hotel og mye opptatt allerede. Turer i området er det nok av og trekk litt lengre inn i Alpene før/etter treffet, så er det nærmest ubegrenset.

Brukeravatar
Flattop
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003

Legg inn av Flattop »

Vi tenker telt som et anstendig alternativ, vi har lavvoer så det holder.

Plass til fler om det frister...

Forøvrig takker for innspill så langt. Tar gjerne flere om noen hardet.
Bilde

Svar